Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.  (Læst 64724 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #30 Dato: 20 April , 2012, 23:13 »
Nogen der har købt verselle laga (rigtig stavet, bob bob?) på Djursland eller i Østjylland?

Lykkes landhandel har det ikke, selvom de står opregnet som forhandler. Her købte jeg første omgang æglægningspiller, som hønsene nægter at røre!!

Offline Mette Juul

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 56
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #31 Dato: 21 April , 2012, 00:04 »
Jeg købte BroStart i Viborg, hos Miljøfoder på Farvervej. Har kyllinger for første gang - 30 stk fra 1. april - Så mit sammenligningsgrundlag er jo ikke stort. Jeg kan bare sige at jeg ikke har haft en kylling med dårlig mave, de spiser det med største fornøjelse og der ligger ikke en masse tilbage som de ikke vil ha`.

mvh mette

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #32 Dato: 21 April , 2012, 06:41 »
Det var rart at vide Mette - jeg havde nemlig tænkt mig at ringe til firmaet på mandag og høre om de evt. solgte til nogle her i Østjylland, bla. miljøfoder i Ikast og det er jo samme forretning som i Viborg, dvs. de plejer vist nok at kunne "flytte" varer fra det ene sted til det andet, ellers må jeg lige omkring Viborg afdelingen næste gang familien skal besøges.
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline kurup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 116
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #33 Dato: 21 April , 2012, 21:28 »
Hej alle
Jeg har siddet og læst på foder fra Versele-Laga og hvad jeg kan se, så er der linier til slagtedyr (Bro) og til dem der skal leve længere (Tradi).

Link til brochure: http://downloads.versele-laga.com/Pluimveefolder-ENG.pdf

Synes selv den er meget god og oplysende.


Mange hilsner Anne-Marie
Hvide Faverolles i stor.
Laksefarvede Faverolles i stor.
0,1 Hovawart.
3,1 Katte.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #34 Dato: 21 April , 2012, 21:45 »
Meget informativt link. Tak for det. /o /o

Til de som sværger til/bruger produkter fra Versele-laga kan det kun anbefales at bruge 5-10 minutter på at kigge materialet i linket igennem.

Vi har jo i denne tråd (næsten) alle været fokuseret på Bro start og Bro start plus, men af linket fremgår det klart at dette foder er beregnet for opdræt af slagtedyr mens Tradi produkterne (som Anne-Marie så rigtigt skriver) er til levedyr og dermed altså også til æglæggere.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #35 Dato: 21 April , 2012, 23:51 »
Denne 'opdagelse' affødte godt nok ikke mange kommentarer??
Mvh
Erik Andersen

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #36 Dato: 22 April , 2012, 07:38 »
Nå men nu har jeg da i det mindste opdaget hvad du skrev Erik  :) og vil lige gå ind og kigge lidt mere på linket igen  ;) inden jeg spørger på foderstoffen om de har produkterne hjemme, fordi når det også indeholder coccidiostat så lyder det da meget mere som det produkt at de fleste af os herinde skal bruge - så tak for oplysningen  :D
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #37 Dato: 22 April , 2012, 08:35 »
Så er der spørgsmål, såsom :

Er det overhovedet smart at bruge foder med coccidiostat i ?, det harmonere ikke rigtigt sammen med alle dem herinde som vil fodre økologisk.

Det næste er så prisen. De fleste herinde korser sig over priser på 5-6 kr. pr. kg. Foder fra Versala Laga koster 9-10 kr. pr. kg.

Selvfølgelig er der også en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Og al hobby koster penge.

Det er selvfølgelig også dyrt at have dyrlæge, HVIS man får coccidiose i sine kyllinger.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #38 Dato: 22 April , 2012, 08:49 »
Du har helt ret Lene, det er slet ikke sikkert at det er nødvendigt at bruge, vi har feks aldrig haft problemer med de få kyllinger vi har haft. Men jeg ville feks overveje det når vi her i løbet af de næste måneder skal ud i og evt. købe rugeæg hjem, samt have opdelt stammer i flere uger for at få rene sabelpoot og serama kyllinger (de går sammen resten af året), især fordi seramaerne er så skrøbelig i forvejen at have med at gøre, der går tillige stort frafald allerede inden de klækker (så ville det godt nok være ærgeligt at de gik til i forbindelse tynd mave)

Og ja prisen ville da helt sikkert også afskrække mig hvis jeg havde lige så mange kyllinger som flere af I andre, men vi får jo kun nogle få i løbet af sådan en sæson.
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Erling Rønnest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 570
    • Vendsyssel fjerkræklub
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #39 Dato: 22 April , 2012, 09:03 »
Så er der spørgsmål, såsom :

Er det overhovedet smart at bruge foder med coccidiostat i ?, det harmonere ikke rigtigt sammen med alle dem herinde som vil fodre økologisk.


Da der er flere og flere der henter deres avlsdyr syd for grænsen, hvor alle dyr er vaccineret for alverdens ting og deres kyllingers modstandskraft er li nul... hvis ikke disse kyllinger får et kvalitetsfoder dør mange af dem indenfor de første døgn...

Citér
Det næste er så prisen. De fleste herinde korser sig over priser på 5-6 kr. pr. kg. Foder fra Versala Laga koster 9-10 kr. pr. kg.

Lene... Du har fuldstændigt ret... alle folk brokker sig over prisen på foderet... men køber da det stadigt.... Vi er så heldige at have en dueklub som sælger varer fra Versala Laga fra Meldgaard... i denne klub gav jeg for 10 dage siden 165 kr for Brostart og 160 for show 1 for 25 kg....

Jeg vil persoligt gerne have mine dyr får den tilvækst som er nødvendigt for at klare kravende til udstillingerne...

Citér
Det er selvfølgelig også dyrt at have dyrlæge, HVIS man får coccidiose i sine kyllinger.

Det er rigtig dyrt at få dyrlægen på besøg til fjerkræ... der er næsten ingen der har den faglige viden om vores fjerkræ... Men det kan nu også behandles uden brug af dyrlægen, hvis det ellers tages i opløbet.... Har dog aldrig prøvet det, men har hørt mange bruge det samme middel mod det.....
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #40 Dato: 22 April , 2012, 09:17 »
Lene... Du har fuldstændigt ret... alle folk brokker sig over prisen på foderet... men køber da det stadigt.... Vi er så heldige at have en dueklub som sælger varer fra Versala Laga fra Meldgaard... i denne klub gav jeg for 10 dage siden 165 kr for Brostart og 160 for show 1 for 25 kg....

Jeg vil persoligt gerne have mine dyr får den tilvækst som er nødvendigt for at klare kravende til udstillingerne...


Det er da en pris som er ganske god, mon vores klub kunne gøre det samme ??

Selvfølgelig er vi nok alle interesseret i at vores dyr få den bedste opvækst som muligt.
« Senest Redigeret: 22 April , 2012, 09:27 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #41 Dato: 22 April , 2012, 09:23 »
Ja,  i Tyskland vaccinere de mod alt. Mener at have læst i en tysk hønsebog om 11 vaccinationer mod 7 sygdomme indenfor de første 24 uger.
« Senest Redigeret: 22 April , 2012, 09:27 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Erling Rønnest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 570
    • Vendsyssel fjerkræklub
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #42 Dato: 22 April , 2012, 09:37 »
Citér
Det er da en pris som er ganske god, mon vores klub kunne gøre det samme ??

Det kan sagtens være... Men det kræver noget af en mængde... mener og have hørt at de tager 2-4 paller om måneden... så der skal mange aftagere til...

Citér
Mener at have læst i en tysk hønsebog om 11 vaccinationer mod 7 sygdomme indenfor de første 24 uger.

Ja.. Det er helt vildt så meget de sprøjter deres dyr med.....
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #43 Dato: 22 April , 2012, 09:55 »
Ja,  i Tyskland vaccinere de mod alt. Mener at have læst i en tysk hønsebog om 11 vaccinationer mod 7 sygdomme indenfor de første 24 uger.
Jeg hører også til dem, der mener, at vi skal undgå vacciner i videst muligt omfang. ND er vi nødt til indtil videre, men når man f.eks. vaccinerer mod Mareks beslutter man samtidig, at man ikke kan have skrukudrugede kyllinger, eller kyllinger til at gå med en skruk. /d
« Senest Redigeret: 22 April , 2012, 20:50 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #44 Dato: 22 April , 2012, 11:08 »
Enig Marianne

Jeg ville også gerne være foruden al det vaccination. Men jeg vil ikke undvære at udstille, så New Castle vaccinen kommer jeg ikke udenom.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub