Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foderstof-firma tyskland  (Læst 27590 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #15 Dato: 22 Februar , 2012, 09:20 »
jeg giver 110 kr for 25 kg foder fra tyskland af :-) nu har jeg selvføldig smidt den tomme sæk væk :) men fragt manden tager fodret med til viborg hvor jeg henter det hver anden måned :-) sammen med alt mit kaninfoder

0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Poul Harkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 87
  • En blomst er naturens sjæl
    • Familien Harkjær
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #16 Dato: 22 Februar , 2012, 09:54 »
Husk at indregne brændstof og overflødige impulsindkøb, når I laver Jeres beregninger over hvor meget I kan spare ved at køre efter det.  ;)
Man kan jo også vende den om, og bruge besparelsen som hjælp til at betale bensinen, så man kan få købt nogle af de andre "meget" billigere varer :-))
1.2 store silkehøns
0.4 Islandske landnamshøns
0.1 Islandsk fårehund

Offline alma

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #17 Dato: 22 Februar , 2012, 11:03 »
Walther, tak for adressen må se om det ikke kan passes ind næste gang vi skal over.

Husk at indregne brændstof og overflødige impulsindkøb, når I laver Jeres beregninger over hvor meget I kan spare ved at køre efter det.  ;)

Vi handler mange dagligvarer når vi er i tyskland og kobler det så sammen med familiebesøg og gratis forplejning  ;D

Malene

Offline mommark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #18 Dato: 22 Februar , 2012, 16:27 »
Hej
jeg betaler 10€ for 25kg i tyskland. Men det er helt nede ved Hamborg. http://www.alsterkraft.de/
Men da jeg alligevel er dernede ofte er det ok for mig. Det er en mølle, som også sælger hestefoder. Mine høns er tilfredse og det er jeg jo så også...
Jeg har mødt engang en  dansker der, med en MEGA stpr anhænger. Han købte hestefoder.
Ellers vil jeg tro, at ved grænsen er det Raffeisen Mølle og foderstof, som er de billigste. Der køber de tyskere, som jeg kender. Det er bare ikke alle deres afdelinger som sælger så små portioner som jeg køber. Jeg plejer kun at købe 100kilo af gangen.
Mvh laila

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #19 Dato: 22 Februar , 2012, 23:24 »
Mit indlæg i går var ikke for at så tvivl om muligheden for besparelser ved indkøb syd for grænsen, men udelukkende ment som et godt råd.

Jeg har hørt om folk som kørte 25 km for at fylde tanken op med billigt brændstof. Og det er et regnestykke som nok sjældent betaler sig medmindre man har andre ærinder i det pågældende område. :)
Mvh
Erik Andersen

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #20 Dato: 23 Februar , 2012, 07:36 »
firmaet jeg handler med hedder holstenstolz
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline alma

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #21 Dato: 23 Februar , 2012, 11:03 »
Pilegaarden det ved jeg godt.
Og jo der er mange folk som kører langt for at spare lidt, hvilket jo ofte kommer til at koste mere.
Malene

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #22 Dato: 25 Februar , 2012, 08:29 »
Var i Tyskland i går - og kom (næsten) tilfældigvis forbi Reitsport Ove i Handewitt. Købte 5 sække Pavo hestefoder (havde desværre ikke plads til mere, da vi også skulle til Fleggaard  ::)) og sparede ca. 50 kr. pr. sæk. Også Eggersmann mineral bricks var omkring 40 kr. billigere pr 4 kg  /o

Gad vide hvorfor vi skal betale så meget for foder i DK???
Mvh Marianne

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #23 Dato: 25 Februar , 2012, 19:30 »
Hej Mariane
Når du nu var i Handewitt hvorfor kørte du så ikke forbi hofladen,da Ove er en af de dyre
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #24 Dato: 25 Februar , 2012, 20:06 »
Hej Walter - hvis det var ovre ved Raifeissen siloen på venstre side af vejen, så var der meget lukket. Spurgte mig lidt frem efter foderstof-forretninger, men det fik jeg ikke ret meget ud af. Og så var det jeg kiggede ind til Ove... Og da jeg ikke havde andet at sammenligne med var det fint nok for denne gang. Men hvilken hofladen mener du så, hvor ligger den?
Mvh Marianne

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #25 Dato: 26 Februar , 2012, 02:41 »
Hej Mariane Jeg har skrevet adr. før i denne tråd,du skulle bare have fortsat lidt længere ligeud ud af byen ca.1 km.så kommer den på venstre hånd.Fordi "siloen" er lukket har de fået lov til at handle med foder fra Raifeisen
mvh Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #26 Dato: 26 Februar , 2012, 08:12 »
 <G Jeg synes ellers jeg har læst grundigt, men ikke grundigt nok... Tak, Walter, det prøver jeg næste gang  :D

Mvh Marianne

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #27 Dato: 14 November , 2015, 21:59 »
Jeg hiver denne gamle tråd frem igen, nogle som ved om der stadig ligger foderstof butikker i suderlugum?

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #28 Dato: 16 November , 2015, 11:08 »
ja der 2 i suederluegum og 1 i wanderup
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Jeanette34

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Foderstof-firma tyskland
« Svar #29 Dato: 17 November , 2015, 09:14 »
Hvad koster hønsefoder? Synes det er dyrt når jeg har mange høns