Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Prisen på hønsefoder steget??  (Læst 22746 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #15 Dato: 05 Januar , 2011, 20:57 »
Danny: der er vist lige noget du misforstod når jeg skrev 80/85 øre pr. kg. Der stod nemlig fra min mark ;), og det var jo ligesom i høsten så. Da var det en OK pris. Men nu er den i det dobbelte mindst.
Priserne på råvarer ryger op og ned, alt efter om nogen ser interesse i at lave store opkøb. Ja, og jeg følger dem på kbh.kornbørs hver gang de opdateres, tirsdag og torsdag kl. 12  /o
Kbh.-kornbørs:  www.dakofa.dk
Morten: nej der er skam ingen "problemer" i det. Jeg fremkom kun med mine anskuelser pga. nogen tidligere i tråden havde givet 4 kr. pr. kg. hvede.
Håber I alle får noget godt foder til priser til er tilfredse med.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #16 Dato: 05 Januar , 2011, 21:00 »
Pyyyh 4 kr. pr. kg. hvede det er da en sjat.

Hvis man skal sammenligne hønsefoder 100 % så skal man også sammenligne indholdet, det billige er der meget mere byg og hvede i.

Men foderet stiger hele tiden og hønsepriserne er stadig de samme små.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #17 Dato: 05 Januar , 2011, 21:13 »

Kbh.-kornbørs:  www.dakofa.dk

Så var der selvfølgelig en der hviskede mig i øret at der var en trykfejl.
Det er:   www.dakofo.dk

Offline Heidi NJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 526
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #18 Dato: 05 Januar , 2011, 21:21 »
Tror ikke der var tale om 4 kr pr kg hvede. Jeg nævnte at hvis jeg tog den samlede pris på tilskudsfoder og hvede, så ender jeg totalt set på en pris på lidt under 4 kr pr kg foder. 4 kr pr kg for hvede så kan man da i hvert fald få det billigere hos foderstoffen...

Ellers var det vist foder til svin der har været nævnt.
Med venlig hilsen Heidi

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #19 Dato: 05 Januar , 2011, 21:22 »
Jeg synes, at vi skal få udviklet en korn-mafia med hovedsæde her på SFF. ;D
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #20 Dato: 05 Januar , 2011, 21:35 »
Til Danny.
Han har opfedningssvin til slagt, så det er sådan noget foder. Og jo, han hælder det i sække af 25 kg til mig. Han er også så flink at han smider det ind bag i bingoen for mig.  ;D
Men jeg vælger at forstå det sådan at de 4 kr pr kg faktisk er en ok pris. Men jeg er dog stadigvæk glad for at grisene skal på grillen til sommer.  ::)

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #21 Dato: 05 Januar , 2011, 21:49 »
Hej
4kr kg. er en ok pris for opfednings foder,jeg giver 85kr.for25kg æglægningsfoder og har lige købt hvede og byg for 1,40 pr.kg.så fylder bonden det i sække og jeg skal selv hente det ca.10km.

blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Malena

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
  • høns
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #22 Dato: 06 Januar , 2011, 14:28 »
Jeg har lige været ude og give 2 kr pr kg byg,hvede og havre. ! Så må jeg være rimelig tilfreds, selvom jeg syntes forholdende det lå under ikke var ok... så lige at hunden sked i kornet  :o. Så der ville jeg ikke handle mere  :-[

Offline easter

  • Bruger
  • Indlæg: 78
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #23 Dato: 06 Januar , 2011, 15:11 »
normalt får jeg byg ved landmanden til 1.5 pr kg så det er vel en ok pris  :)

men kan ikke finde noget svinefoder... hvor køber i det ? ved DLG eller ?

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #24 Dato: 07 Januar , 2011, 12:42 »
Blot til orientering, hvis interesseret:

http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2011/1/6/Nyrekordprispaahvede.htm?Fag=N

Der henvisen i link til kornbasen.dk  men dakofo.dk er også et godt sted at følge priserne. Den kan jeg selv bedst lide at bruge.

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #25 Dato: 27 Marts , 2013, 13:13 »
Ja, foderet er vist ikke blevet billigere i 2013, så nu tager jeg lige hul i tråden igen, og stille oven i spørgsmålet om nogen køber foder i Tyskland, og hvis ja, kan man så få Fuld af pep og hvad koster det?

Vi giver 90,- for 15kg. hos vores pusher her på Nordfyn :)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #26 Dato: 27 Marts , 2013, 14:00 »
Det er da billigt, Janni. Der, hvor jeg købte Fuld A Pep koster det nu 105 kr. for 15 kg.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #27 Dato: 27 Marts , 2013, 14:53 »
Og råvare-priserne/korn priserne ser bestemt ikke ud til lige at stå overfor prisfald, iflg. denne artikel i LandbrugsAvisen.dk i dag:

http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2013/3/27/Verdenskornlagrefaldervoldsomt.htm?Fag=N

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #28 Dato: 27 Marts , 2013, 15:29 »
120 kr. for 15 kg naturæg er dagens pris
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #29 Dato: 27 Marts , 2013, 16:13 »
Jamen så er der vist ingenting at spare på dyrefoder i Tyskland.

Vi købte fuld af pep et andet sted før og her kostede det også 115,- Men det nye sted fandt tilfældigt da vi søgte efter foder ærter og majs, ikke et dårligt fund så ;)

Jeg har hekset lidt med at blande mit eget andefoder, og det ser ud til ænderne elsker det og de ligger fint med æg. Jeg henter korn fra vores lokale bondemand her koster hel hvede 1,5 kr. og vi skal selv have spande med. Byg og havre henter jeg hos en bonde nær Otterup det koster 2 kr. kg. og Halmballer 6 kr. Jeg synes det er helt fair pris og så er det hyggeligt at komme på etlille landbrug og få en lille snik-snak ;)

Vi køber frisk fisk i Kerteminde hos en lokal fisker og her får de affaldet kogt og purret som proteinet i fodret, sammen med fra sortert rugeæg.

Nu skal det blive sjovt at se om raplingerne vokser til som de skal når de bliver store nok til at få andet end andestarter.
Jeg håber hønsne kan få den samme kost, men et lille hold kyller bliver test-kyller for at se om holdet med traditionelfoder og min blanding hitter lige fint, for så er det altså bare lidt sjover at lave foder selv.


Vi gav 325 for 25kg. andestarter, det kan fås i en billigere udgave men indeholder så ikke helt det samme. Men det indeholder alt hvad de små har brug for i starten. - Hvad det så lige helt præcist er ved jeg ikke, men jeg håber det de små kommer godt fra start.
s

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"