Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106  (Læst 68934 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Ja, du må endelig holde os opdaterede, jeg tror vi er mange, der er spændte. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Nemlig. Og det lyder lovende!

Generelt kan de max passe det antal killinger, de har dievorter til, og for nogle er det for mange, når der er max. belastning på.
 Så er der flere end 6-8 stykker, er der brug for hjælp eller udtynding.
Af hensyn til killingernes udvikling bør du beholde to :D - hvis der skal tyndes ud i flokken fra starten.

Men, lad os nu se, hvor mange der kommer. Det er spændende!

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Det lyder ganske rigtigt som om hun er ved at gøre klar til fødsel. Den periode kan dog godt tage nogle dage. Hvis maven "falder ned" under hende så hun ser slankere ud oppefra er hun ved at være klar. Det er ikke sikkert at der er særligt mange killinger. Da min siameser ventede otte og senere tre gange syv, lignede hun en sækkestol og familien kaldte hende Mumitrolden. Ikke uden grund (hun var jo også hvid på kroppen...)- hun så helt grotesk ud.
Vi følger spændt med!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
@Storm Olsen: Tror simpelthen ikke jeg kan få det over mig at tynde ud i dem...så skal der ihvertfald være mere end 7... Puh, ej, håber der kommer 3! ;D

@Ankerine: Aha...så kan der igen gå nogle dage..godt jeg ikke har sagt til den store, at der nok kommer killinger i nat, så kunne hun risikere at blive slemt skuffet. Hun ved godt den er gravid, men jeg har prøvet ikke at snakke for meget om det, hvis nu de skulle være døde...så nu håber jeg bare den føder snart, så vi kan få afklaring.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Enig med Ankerine. Hun er ved at klargøre en rede hvor hun i ro og mag kan føde sine killinger.
Det betyder ikke at du ikke må tilse hende og snakke med hende. Da hun ellers er tryg ved din tilstedeværelse, har hun sikkert ikke noget mod at du stikker hovedet ned til hende og snakker med hende fra tid til anden.
Sådan har det ihvertfald været med flere af de hunkatte som gennem tiden har fået killinger her.
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Den første er lige kommet...og den var død og lå i en blodpøl, da jeg kom ud og tjekkede. Missemor ligger og spinder i skabet, sikkert for at berolige sig selv :( Puh, er lidt bekymret for hvad der ellers kommer :(

hoejberg

  • Gæst
Åh nej :'(  Håber da der kommer nogle levende også.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Blodpølen stammer sikkert fra fosterhinde, vand osv. Men det er godt nok øv, at den er død! Håber, der kommer et par levende også, Bare for hyggens skyld

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Hvis jeg var dig ville jeg se så meget som muligt til hende. Det kan være at hun skal have lidt hjælp med at "pakke dem ud" - især hvis det er det første kuld. Hvis hun er med på det er det godt at sætte sig og slappe af ved siden af hende og så kun gribe ind ved behov. Held og lykke. Det er lidt nervepirrende :o men sjovt når det er overstået /o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Jane Berg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 204
  • Se også min hjemmeside : www.dog-speaker.dk
uhhh hvordan går det?? vi er ved at dø af spænding.. er der kommet flere som forhåbenligt er levende..
og ja det er en rigtig god ide hvis du sidder ved siden af hende lige nu.. det kan nemlig være at hun ikke kan finde ud af at hjælpe killingerne ud af fosterhinden og så bliver de kvalt rimelig hurtigt..

krydser alt der kan krydses for sig og missemor..  /o

Jane Berg.
1.1 Kochin
0.2 lyse sussex
0.1 brun new hampshire
0.1 gul sussex
0.1 Orprington
0.1 hvid skalborg.
0.1 sort batmann.
1.3 forskelligt farvede silker
0.0.1 wyandotter
1.0 Rottweiler.
1.0 IKKE hønsegal ægtemand.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Ej, seriøst...der er ikke kommet flere, selv om hun altså stadig er tyk! Men nu er hun hoppet op i sin kasse igen, og virker som om intet er hændt??? Kan det være at hun "lige" udstødte den døde, og de andre er levende, men ikke skal fødes endnu???

Tror vist liiiige jeg ringer til dyrlægen i morgen ;)

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Nej, når først fødslen er i gang, så skal de alle ud. Ellers går der infektion i det hele... Så ja, du skal nok have fat i dyrlægen. Meeeen det kan da også være at der ligger et par små overraskelser i morgen tidligt :D
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Vågnede lige, fordi manden i aftes gerne ville sove med vinduet åbent....og sådan en orpingtonhane galer godt nok højt her om "morgenen" ::)

Der er ikke kommet flere killinger, og missemor ligger bare og hygger sig i kassen og spinder, når jeg kommer ind til hende. Har lige læst, at de kan udstøde en usund killing tidligt, og så vente med at føde resten til de er klar?? Håber det er tilfældet...må høre dyrlægen ad  :-\

hoejberg

  • Gæst
Håber der kan nå at komme et par levende endnu.