Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106  (Læst 68439 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Update #92
« Svar #105 Dato: 22 Marts , 2010, 22:31 »
Jeg har først læst lidt her i tråden nu, men jeg håber da der kommer flere killinger og krydser fingre :)

Mht. aflivning så syntes jeg at når et dyr skal aflives skal det gøres så hurtigt som muligt, og tit syntes jeg at det er hurtigere på den anden måde, men dette kommer igen an på forholdet til dyret, art og størrelse. Jeg kunne eksempelvis aldrig finde på dette med en hund, men det ved jeg at rigtig mange andre jægere gør med deres gamle jagthund. Derimod ville jeg ikke have et problem ved at aflive et får eller en kat, men det er selvfølgelig en vuderingssag!

ihvertfald held og lykke Christina ;)

Mikkeldrengen... når du kommer og besøger mig så tag geværet med.. har nemlig en kat der er ved at have aftjent sin værnepligt :)
Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik om at få en jøger til at skyde min kat... hvis bre han er sikker på at ramme.  Christina din oplevelse er grum... min hund fik først beroligende, da den så sov, fik hun giften... smukkere kunne det ikke gøres det var så fredfyldt og dyrlægen så sød og forstående...
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Update #92
« Svar #106 Dato: 23 Marts , 2010, 08:37 »
Her sidder jeg og skulle have været på kurset kl. 8:30  :-\

Fødslen er i gang (igen). Den har lige født en, som desværre er død :( Frygter de andre også vil være det :( Den slikker og slikker sig, og der har lige været den dér blære med vand, som den så slikkede hul på...men der sker ikke noget. Den er der nok lige pludselig...

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #107 Dato: 23 Marts , 2010, 08:38 »
Puh, tør næsten ikke gå derud igen... :(

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #108 Dato: 23 Marts , 2010, 08:39 »
det kan jeg godt forstå....det er også lidt af en gyser efterhånden!!
lad os håbe at der bare kommer en eller to levende killinger, så det hele ikke har været forgæves!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #109 Dato: 23 Marts , 2010, 08:56 »
uha Christina, det lyder ikke sjovt - jeg havde også 3 dødfødte sidst (jeg havde taget en voksen gravid kat til mig - vidste ikke den var gravid). Her var det nok pga stress de døde (pga flytning)... er spændt på hvad det ender med!

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #110 Dato: 23 Marts , 2010, 09:16 »
Der er lige kommet en mere....også død :'( Har snart mistet håbet helt :(

@Vigge: Var der nogen levende også, eller kom der kun de 3 i alt?

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #111 Dato: 23 Marts , 2010, 09:19 »
Uh, hvor trist, jeg føler med dig - og følger med i gyseren. Stakkels lille misse-mor... og dig!  *t
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #112 Dato: 23 Marts , 2010, 09:19 »
*t Christina og Missemor.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #113 Dato: 23 Marts , 2010, 09:24 »
Tak :'( Jeg kører på kursus om lidt, og har aftalt med manden at han kommer hjem snart, så han kan passe lidt på hende, og fjerne evt. kommende døde killinger, så hun ikke skal ligge og være så ked...

I må endelig sige til, hvis I skulle kende nogen her på vestsjælland, som har nyfødte killinger.

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #114 Dato: 23 Marts , 2010, 10:37 »
Desværre er det sådan i dyreverden at de ikke bliver kede af det, når deres unger dør....det er en mennskelig følelse dyrene ikke har...de kan søge lidt, men så kommer de videre!!
Og som før skrevet..hun kommer hurtig i løbetid og så er der atter et hold killinger på vej!!
Men det er træls for os mennesker at se på og VI bliver kede af det, når tingene ikke går som vi havde regnet med!!
jeg krydser stadig fingre for jer, at der kommer et par levende killinger også!! *t
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #115 Dato: 23 Marts , 2010, 11:27 »
hej christina

 *t til dig og missen, jeg håber også at i får bare en men helst to levende killinger :)
hold godt øje med hende den næste uge , jeg mistede en kat sidste år, hun havde født for tidligt,
og så reddet sig en `underlivsbetændelse`der var ikke rigtig noget at mærke på hende , andet end at hun var lidt
varm , efter 8 dage lå hun død, min datter fik hende så med ned til dyrlægen hvor hun var i praktik ,
og der fandt de så en betændelse som var gået ud i bughulen.

jeg håber selvfølgelig ikke det sker, for din misser
 men som sagt /o

for bare en rask og levende killing
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #116 Dato: 23 Marts , 2010, 13:52 »
Hvis mine katte skulle aflives ville jeg uden at blinke vælge jægeren metoden er prøvet og virker human men katte foran en skål med tun, så opdager den altså ikke noget.

M.h.t. om dyr savner/mangler deres børn så mener jeg heller ikke de har et psysisk savn som mennesker men uden tvivl har de et fysisk savn fordi deres krop og instinkt er indstillet til yngelpleje, jeg har selv haft en kat engang der mistet sin nyfødte killing og et par dage efter fik hun en adoptiv killing og hun blev meget meget glad nærmest som om hun tænkte, der er du endelig hvor har du dog været. Men man må jo gøre op med sig selv hvad men selv tror på, hvis man tror på at katten ville have godt af at få et adoptiv barn kan man jo altid prøve på hittekat.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #117 Dato: 23 Marts , 2010, 17:25 »
Desværre er det sådan i dyreverden at de ikke bliver kede af det, når deres unger dør....det er en mennskelig følelse dyrene ikke har...de kan søge lidt, men så kommer de videre!!
Og som før skrevet..hun kommer hurtig i løbetid og så er der atter et hold killinger på vej!!
Men det er træls for os mennesker at se på og VI bliver kede af det, når tingene ikke går som vi havde regnet med!!
jeg krydser stadig fingre for jer, at der kommer et par levende killinger også!! *t

Kan ikke helt se at det er "desværre" når dyr ikke bliver kede af at miste deres unger. Det må da klart være mere behageligt at "glemme" at have mistet end at sørge.
Bare lige en tanke fra mig der stadig sørger, dog ikke over et barn, men alligevel  ???

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #118 Dato: 23 Marts , 2010, 18:48 »
Du har fuldstændig ret...ordet "desværre" var dårlig valgt!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106
« Svar #119 Dato: 23 Marts , 2010, 18:57 »
Prøv på kattegalleri eller evt. heste-nettet om der er nogen der har brug for en plejemor. Der er en på heste-nettet men det er på FYn
Nu tilbage som Johanne Schiødt