Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt fra bobwhitevagtelland  (Læst 101911 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #225 Dato: 25 Marts , 2010, 08:57 »
Jeg er næsten helt sikker på at det er en hane. Om der kommer hvide kyllinger afhænger af om der stadig er hvidt tilbage i de andre farver.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #226 Dato: 25 Marts , 2010, 09:13 »
Ellers må du låne mit par, for du kan jo helt sikkert få kyllingerne til at leve.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #227 Dato: 03 April , 2010, 21:58 »
Der er rigtig gang i redebyggeriet i drivhuset.  /o
Først havde de bygget en rede i det ene hjørne, ikke lige det bedste sted efter min mening, for hvis det regner, kan der trænge lidt vand ind der. I sidste weekend flyttede vi vores citrontræ m.m. ud i drivhuset, og nu har vagtlerne bygget en rede et andet sted mellem en krukke og en kapillærkasse, det er bedre mht. indtrængen af vand, men det er jo meningen af krukkerne skal ud af huset, når vejret bliver lunere.
Jeg er spændt på, hvornår de begynder at lægge æg, men jeg ved faktisk ikke, hvornår bobwhite typisk begynder at lægge æg. Derefter vil der jo gå mindst to uger, inden der er nok æg, og så yderligere 23 dage inden æggene klækker.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #228 Dato: 03 April , 2010, 22:13 »
Spændende, jeg håber der kommer billeder, det er simpelthen så skønt at følge med i! :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #229 Dato: 08 April , 2010, 22:47 »
Så er det første æg lagt *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #230 Dato: 08 April , 2010, 23:02 »
Åhh, så begynder den lange ventetid Marianne.
Jeg  *k *k *k *k *k for at det går godt i år.
Husk at holde os opdateret.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #231 Dato: 09 April , 2010, 06:58 »
Det er rigtigt, Tina, først skal hun jo ha' lagt en hulens bunke æg, og så kommer de 23 dages rugning....men jeg blev bare så glad og ville dele min glæde med jer  :D :D :D
Jeg har været så spændt, for de har trods alt boet i et koldt drivhus hele denne ret kolde og lange vinter.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

  • Gæst
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #232 Dato: 09 April , 2010, 08:03 »
SÅ er det forår!

Jeg er også utrolig glad for at høre om dine små fine drivhuvagtler. I år skal det lykkes, og jeg ser frem til en spændende og indholdsrig føljeton fra den virkelige verden  /o

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #233 Dato: 29 April , 2010, 07:19 »
Nu ligger der 17 eller 18 æg i reden, så jeg forventer at rugningen snart går i gang. Jeg er i syv sind om jeg skal fjerne nogle af æggene  ??? Men hun må vel kunne ruge så mange, når hun lægger så mange, inden hun ruger? Naturen kan vel ikke være så tåbeligt indrettet, at den starter et umuligt projekt op, for så ville racen være uddød for længst.
Jeg vender tilbage, når hun starter rugningen.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #234 Dato: 17 Maj , 2010, 20:00 »
Efter 20. æg var lagt, holdt vagtlerne op med at interesse sig for reden  :( Jeg tænker, det er fordi, der har været en del frostnætter. Nu har de bygget en ny rede, og der er indtil videre to æg i den. Da de havde bygget den nye rede og lagt det første æg, fjernede jeg alle de andre og også reden.
Så på den igen.
Jeg håber, at de lægger færre æg denne gang, for jeg kan ikke forestille mig, hun kan ruge 20 æg ud. Jeg har også læst, at hver gang vagtler opgiver en rede og starter forfra vil de lægge færre æg i den næste rede, så det er fint nok  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #235 Dato: 18 Maj , 2010, 08:01 »
vi har fået fat i nogle japanske vagtler og de havde allerede lagt 2 æg på vejen hjem ,men hvordan gør man hvis de ikke vil ruge på dem ?kan de opbevares på nogen måde og lægges under en hun hvis den viser interesse ,eller skal vi vente og se om de vil ruge selv ?
Vi er lidt spændte på de nye vagtler  ,de flyver ikke så meget som de kinesiske gjorde så vi håber de blir i drivhuset.
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #236 Dato: 18 Maj , 2010, 11:31 »
Jeg ved ikke så meget om japanske vagtler, men så vidt jeg ved ruger de ikke selv.
Dette er hvad Bjarne har skrevet om dem:

Japanske og Franske produktions vagtler.
Hårdfør. 60 - 100 kr. pr. par
En vagtel der er meget lette at have med at gøre. Gør masser af æg, vil ikke selv ruge og ofte ødelæger hanerne hønerne ved konstant paring. Alle naturlige indstinkter udover reproduktion er faktisk bort avlet, Hønerne gør ofte et æg hver 18 time året rundt. Efter et år er hønerne ofte slidt op.

Der står lidt om mange forskellige vagtler her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=3818.msg32062#msg32062

Du finder Bjarnes gamle hjemmeside her:

http://fjerkrae.dk/vagtler/hjemmeside/index.html
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk