Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: staldchock  (Læst 3289 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
staldchock
« Dato: 04 August , 2020, 21:36 »
Hold nu op hvor staldtchock et skrapt middel. Var lige nede og sprøjte hønsehuset med det. Og jeg blev godt nok dårlig af det. Så hvad med de stakkels høns. Nå de var nu også lukket ude sålænge.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: staldchock
« Svar #1 Dato: 05 August , 2020, 07:39 »
Ja, det er noget kradsbørstig stads. Derfor skal man behandle hønsene ude i det fri og når huset sprøjtes, skal det gøres tidligt på dagen, så der kan luftes godt ud derinde, inden det bliver sovetid.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: staldchock
« Svar #2 Dato: 05 August , 2020, 08:18 »
jamen kan de tåle man sprøjter det på hønsene.  Jeg er ikke sikker på jeg tør gøre det, når jeg tænker på hvor dårlig jeg selv fik det. Nu håber jeg bare det virker ligeså godt som det er kradsbørstigt.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: staldchock
« Svar #3 Dato: 05 August , 2020, 08:55 »
Ja, du kan bruge staldchok på hønsene. Giv et pust under hver vinge og et i numsen - men sprøjt altid kun hønsene ude i det fri. På den måde indånder de ikke staldchokvæsken - huden tåler ingredienserne.
Behandlingen skal gentages yderligere to gange med 9-10 ages mellemrum.

Nu ved jeg jo ikke, hvad du sprøjter i huset for, men hvis det er blodmider, så er staldchok ikke nok.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: staldchock
« Svar #4 Dato: 06 August , 2020, 07:10 »
Tak for svar. Jo det  er måske blodmider. Huset er blevet vasket grundigt ned og kalket og så herefter staldchock.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: staldchock
« Svar #5 Dato: 06 August , 2020, 12:55 »
Ok, så er staldchok fint at bruge. Det kan bare ikke stå alene, hvis man vil vinde krigen mod blodmider. Her er kalkning absolut det bedste. Dog har jeg i år for første gang prøvet Elector og jeg er vildt imponeret over, at det produkt virkelig lever op til det det lover. Èn gang sprøjten i huset med Elector har holdt hønsehuset helt fri for blodmider i 3½ mdr indtil nu.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14