Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilke høns til hønsegård med ca 120 cm højt hegn  (Læst 1121 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline RandiL

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Hvilke høns til hønsegård med ca 120 cm højt hegn
« Dato: 09 Marts , 2013, 20:38 »
Ja jeg er godt i gang med at "opdatere" det gamle hønsehus og hønsegården som blev brugt af de tidligere ejere. Begge dele er i ok stand så det gør jo arbejdet let. Jeg har sat mig ned og læst den store hønsebog og er nået frem til at Luttehøns er den race der tiltaler mig MEN så var det lige at jeg blev i tvivl mht. deres "evne" til at evt. flyve over hegnet.
Vil 120 cm være ok til dvæg Luttehøns eller er der andre racer der egner sig bedre? Eller skal jeg bide i det sure æble og lave helt nyt hegn?

Offline RandiL

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Sv: Hvilke høns til hønsegård med ca 120 cm højt hegn
« Svar #1 Dato: 09 Marts , 2013, 21:10 »
Ps. Kan læse mig frem til (i den store hønsebog) at Luttehøns lyst til at flyve er ringe - men ville gerne høre om der er andre erfaringer fra brugerne herinde og jeg derfor skal se på de ikke flyvende racer i stedet for

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvilke høns til hønsegård med ca 120 cm højt hegn
« Svar #2 Dato: 09 Marts , 2013, 22:48 »
Jeg har ca 110 cm hegn/mur rundt min hønsegård. Jeg har haft diverse, både tunge og lette, racer gående i hønsegården, og aldrig oplevet at nogen af dem er fløjet over mit hegn.
Mvh
Erik Andersen

Offline RandiL

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Sv: Hvilke høns til hønsegård med ca 120 cm højt hegn
« Svar #3 Dato: 10 Marts , 2013, 07:09 »
Tak Erik - vil jo gerne de Luttehøns så jeg tror jeg tager chancen og så må jeg jo bygge nyt hegn hvis det skulle være helt slemt!

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Hvilke høns til hønsegård med ca 120 cm højt hegn
« Svar #4 Dato: 10 Marts , 2013, 07:11 »
mine Farverolles og silker flyver ikke
vores maran og Engelske Araucana også  i stor flyver gerne op og sidder på vores Hustag