Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Update #83: Video og billeder  (Læst 77508 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 4 #12
« Svar #15 Dato: 21 Marts , 2011, 21:23 »
Super-super idé, Christina  /o Det bliver spændende at følge med  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 4 #12
« Svar #16 Dato: 22 Marts , 2011, 22:03 »
Dejligt med feedback /o

Dag 5...ikke så stor forskel fra i går :)


Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 4 #12
« Svar #17 Dato: 22 Marts , 2011, 22:12 »
gode billeder /o Dem "låner jeg lige" jeg laver tavle til ungerne i børnehaven... kunne du ikke speede processen op - lad os sige... en uge ;D mangler billede af 14 dag, nå pyt de må vente...(erd e hvide i skallen?)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 4 #12
« Svar #18 Dato: 22 Marts , 2011, 22:14 »
Haha, jo burde trylle lidt ;D Er selv SÅ utålmodig!!! :D

Nej, de er cremefarvede... Skal nok tage et billede af det med blitz...så kan det bruges som startbillede :) Tror også jeg tar' et af et ubefrugtet, så man kan se hvad man skal sortere fra :)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 4 #12
« Svar #19 Dato: 22 Marts , 2011, 22:16 »
Og et med ring, hvis du finder sådan et. Ja, det bedste for dig ville jo helt sikkert være at der ikke er nogen af dem. Meget oplysende.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 4 #12
« Svar #20 Dato: 22 Marts , 2011, 22:19 »
Tror jeg har et, hvor udviklingen er gået lidt i stå...men det er jo lidt tidligt at sige, så jeg venter lidt...men det må jeg også ta' et af så :)

Ja, havde et med ring sidst... Hvis ikke jeg får et denne gang (ej, tænk man næsten håber det for billedets skyld  /f :D), så kan jeg tage et fra næste rugning, hvis jeg får et dér :)

johan10

  • Gæst
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 4 #12
« Svar #21 Dato: 22 Marts , 2011, 22:24 »
Behøver ægget at se sådan der ud på 5. dagen? Jeg lyste mine 8 æg i dag, og der var kun et af dem der ser sådan ud som det du viser. De har ligget lige så længe som dine så de burde jo være kommet lige langt  :) Alle de andre havde en tydelig luftlomme i den ene ende, men der var kun et hvor jeg virkelig tydeligt kunne se mønstret.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #1
« Svar #22 Dato: 22 Marts , 2011, 22:35 »
Utroligt gode billeder i får lavet af udviklingen i det æg. Virkelig lærerigt og spændende at følge med i.

Jeg er ikke begyndt at lyse mine endnu men ventede også med at sætte rugningen i gang til lørdag formiddag. Dette af to årsager- 1. ville gerne give æggene lidt ro efter køreturen, 2. når jeg starter rugningen en lørdag kommer størstedelen af kyllingerne i løbet af en weekend og der er jeg jo hjemme hele dagen til at følge med i udviklingen :D.

Ved nogle af de næste billeder kunne det måske være lærerigt hvis du vender ægget så den plumpe ende vender op, så man kan få en fornemmelse af luftlommen. Jeg tror man kan ane den, mod din hånd, som en gul skive, på billedet fra dag 5. Eller er det blot lidt lys der slipper igennem mellem hånd og æg.

Men rigtig godt initiativ.
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #1
« Svar #23 Dato: 22 Marts , 2011, 23:24 »
Behøver ægget at se sådan der ud på 5. dagen? Jeg lyste mine 8 æg i dag, og der var kun et af dem der ser sådan ud som det du viser. De har ligget lige så længe som dine så de burde jo være kommet lige langt  :) Alle de andre havde en tydelig luftlomme i den ene ende, men der var kun et hvor jeg virkelig tydeligt kunne se mønstret.

Giv det noget mere tid, og se så om ikke de udvikler sig... For det første er dine jo silker, hvor dette æg er fra wyandotter, og derudover er der måske andre ting, som spiller ind :)

Utroligt gode billeder i får lavet af udviklingen i det æg. Virkelig lærerigt og spændende at følge med i.

Jeg er ikke begyndt at lyse mine endnu men ventede også med at sætte rugningen i gang til lørdag formiddag. Dette af to årsager- 1. ville gerne give æggene lidt ro efter køreturen, 2. når jeg starter rugningen en lørdag kommer størstedelen af kyllingerne i løbet af en weekend og der er jeg jo hjemme hele dagen til at følge med i udviklingen :D.

Ved nogle af de næste billeder kunne det måske være lærerigt hvis du vender ægget så den plumpe ende vender op, så man kan få en fornemmelse af luftlommen. Jeg tror man kan ane den, mod din hånd, som en gul skive, på billedet fra dag 5. Eller er det blot lidt lys der slipper igennem mellem hånd og æg.

Men rigtig godt initiativ.

Jeg vil helst have at mine klækker en hverdag, da jeg så kan vise mine dagplejebørn, når de klækker *h Men det er nu mest et tilfælde, at det kommer til at ske en hverdag :D Og ja...burde have ladet dem hvile...men havde nogle andre, som havde ventet 3 dage på at komme i, for at det skulle passe, og turde ikke lade dem vente længere *r

Jeg vil prøve at vende dem lidt, så luftlommen kommer med næste gang, hvis jeg kan få et ordentligt billede af det hele... Ellers må jeg tage to billeder /o

johan10

  • Gæst
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #24 Dato: 23 Marts , 2011, 07:01 »
Citér
Giv det noget mere tid, og se så om ikke de udvikler sig... For det første er dine jo silker, hvor dette æg er fra wyandotter, og derudover er der måske andre ting, som spiller ind

Ja der kan jo selvfølgelig godt være lidt forskel på hvem der har lagt æggene. Det skulle jo være mærkeligt hvis der kun kom en kylling ud af  8 æg  :)

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #25 Dato: 23 Marts , 2011, 20:08 »
kan ikke vente længere - det er lige som nyt kapittel i julekalender- hvad tid kommer nyt billede- jeg skal holde mig vågen!
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #26 Dato: 23 Marts , 2011, 20:24 »
@Johan: Bare vent, dine æg skal nok klække :)

@morAnna: Suk, jeg kan heller ikke vente ;D ;D

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #27 Dato: 23 Marts , 2011, 20:26 »
Dag 6:



Luftlomme, da 6:

« Senest Redigeret: 23 Marts , 2011, 20:28 Fra Christina »

johan10

  • Gæst
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #28 Dato: 23 Marts , 2011, 20:31 »
Allerede 6. dag   :D Så er der jo "kun" 15 tilbage  :(

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #29 Dato: 23 Marts , 2011, 20:32 »
Flotte billeder.
Mvh
Erik Andersen