Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange ??  (Læst 51716 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hvor mange ??
« Svar #90 Dato: 18 Marts , 2011, 23:11 »
har lagt 23 forskellige i maskinen(store orper fra Tanja, par blandinger, landhøns) lyste dem i går 6 ubefrugtet, 3 helt sikkert noget i, resten stort uvished... hverken edderkop eller ingenting, måske er de døde? luftblæren ok størrelse
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvor mange ??
« Svar #91 Dato: 19 Marts , 2011, 13:48 »
Hvordan så det ud med landhønsene? :)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor mange ??
« Svar #92 Dato: 19 Marts , 2011, 20:55 »
Det lyder da lidt sært Anna ???
Er det en god lygte du har? Var det dag 7? Prøv igen på dag 9-10 og se om de har forandret sig...

Håber på et bedre resultat end det, ellers bliver de kære børnehavebørn da lidt desillusionerede :-\
Mine egne orper klækker ligenu i maskinen, det er den race der klarer klækningen bedst, af de æg jeg har i. Jeg  *k for dine :)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Hvor mange ??
« Svar #93 Dato: 19 Marts , 2011, 22:53 »
vi har nu 2. rugning igang i vores spritnye forumaflagte rugemaskine med plads til 25 æg hønseæg.

første rugning var vagtelæg med dårlig befrugtning og en masse fejl fra vores side, så det blev slet ikke til noget, men nu har vi 5 rheinlænderæg og 10 blandede æg med rheinlænderhane og barnevelderhøns. De klækker denne weekend.

P.t. er 8 ud af 10 barnelænderæg klækket, mens kun 2 rheinlænderæg er klækket. De kan jo nå det endnu, men synes det er bemærkelsesværdigt. Jeg tænker også på, at der var mareks i rheinlænderflokken, måske det har gjort hønsene infertile? Hanen fejler i hvert fald intet.

Vi har 1 hane til 9 høns, og jeg har valgt æggene fra orpeblandingerne fra, da alle de fjer omkring måsen kan være en drilsk en for befrugtningen, synes jeg at have læst. Men altså, hanen har jo ikke valgt nogen fra overhovedet, og jeg ser tydeligst på rheinlænderne, at han står på nakken af dem i tide og utide - et par af dem er ret tyndt befjerede på ryggen, så de ER besøgt.

nå, men det var lidt herfra.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hvor mange ??
« Svar #94 Dato: 20 Marts , 2011, 13:34 »
Det lyder da lidt sært Anna ???
Er det en god lygte du har? Var det dag 7? Prøv igen på dag 9-10 og se om de har forandret sig...

Håber på et bedre resultat end det, ellers bliver de kære børnehavebørn da lidt desillusionerede :-\
Mine egne orper klækker ligenu i maskinen, det er den race der klarer klækningen bedst, af de æg jeg har i. Jeg  *k for dine :)
der var 4 orper der ikke var noget i, og mine 2 blandinger intet... (men der er flere orper i, håberogså  de kommer)Jeg lyste d.8 dag, ja lommelygten  kan måske blive bedre, skal lyse dem igen  på 10 dag, med mag lite håber der kommer noget. Landhønsæg var der sikkert noget på vej.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvor mange ??
« Svar #95 Dato: 21 Marts , 2011, 08:16 »
Det lyder godt Anna. Var lidt nervøs for en dårlig befrugtning :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline regbac

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Hvor mange ??
« Svar #96 Dato: 22 Marts , 2011, 09:22 »
Så er der lagt 15 Faverolles æg i Amerika'en samt 4 Lys Sussex. Børnene og jeg venter spændte.....

kunne godt tænke mig at ruge kalkunæg næste gang....Det ser dog ud til de er lidt sværere at skaffe - i hvert fald på Fyn....

Kh

Régis

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Hvor mange ??
« Svar #97 Dato: 22 Marts , 2011, 15:33 »
Så er der lagt 15 Faverolles æg i Amerika'en samt 4 Lys Sussex. Børnene og jeg venter spændte.....

kunne godt tænke mig at ruge kalkunæg næste gang....Det ser dog ud til de er lidt sværere at skaffe - i hvert fald på Fyn....

Kh

Régis
Nu vil jeg lige se, hvordan de kalkunæg jeg har i rugemaskine nu, udvikler sig. Bliver de til noget, så kan jeg godt tage lidt fra til dig, og så må vi se hvordan med transport.

Men som sagt, så vil jeg ikke love noget, inden jeg har set, hvordan de nuværende æg udvikler sig :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hvor mange ??
« Svar #98 Dato: 22 Marts , 2011, 18:48 »
Det lyder da lidt sært Anna ???
Er det en god lygte du har? Var det dag 7? Prøv igen på dag 9-10 og se om de har forandret sig...

Håber på et bedre resultat end det, ellers bliver de kære børnehavebørn da lidt desillusionerede :-\
Mine egne orper klækker ligenu i maskinen, det er den race der klarer klækningen bedst, af de æg jeg har i. Jeg  *k for dine :)
Så lyste jeg igen - juhu siger vi bare ! der er mere at se end ved første gennemlysning( ja Tanja dårlig lommelygte skal man ikke bruge ;))
Alle unge var vilde og den en af dem sagde "jeg synes du er god til at passe vores kyllinger"
kan man forlange mere anderkendelse?!
Sådan - nu er der kun 1 uge til klækning *k
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor mange ??
« Svar #99 Dato: 22 Marts , 2011, 21:05 »
Hurra, Anna! Jeg håber I får masser af søde kyllinger /o
Held og lykke med klækningen!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvor mange ??
« Svar #100 Dato: 22 Marts , 2011, 22:46 »
Nu har jeg lagt 46 æg mere i rugemaskinen, forhåbentlig med bedre befrugtning :).. 17 Maran æg (sort/sølv på gråstribet), 28 landhønseæg og en enkelt landhøne/araucana, mest fordi ægget virkelig var stort og flot, men hun ender jo nok alligevel som havehøne et eller andet sted ;)

Jeg er glad for at høre at der var lidt mere at komme efter denne gang Anna! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline jsk007

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 51
Sv: Hvor mange ??
« Svar #101 Dato: 22 Marts , 2011, 23:50 »
Har 11 Sussex æg i maskinen til eget brug og de klækker her i aften.
Pt. er der 6 der har forladt "skallen"  /o

/Johnnie

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Hvor mange ??
« Svar #102 Dato: 23 Marts , 2011, 07:17 »
Lagde 25 æg af danske landhøns i maskinen d. 21 marts efter at have lavet nyt hønsehus færdigt, så der er plads til kyllinger når de kommer. /o - lyser dem første gang d. 28 marts, så må jeg se om der er held i sprøjten ;)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Hebber

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 181
Sv: Hvor mange ??
« Svar #103 Dato: 23 Marts , 2011, 21:10 »
Hej Johnnie

Det lyder dejligt, er der kommet flere i dag?
 <L <L <L
Vi venter spændt.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline bvarming

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Sv: Hvor mange ??
« Svar #104 Dato: 24 Marts , 2011, 10:30 »
Hentede den 5. marts 20 stk. maran rugeæg hos Thomas samt 20 stk. gul/sortsømmet orpington rugeæg i Skjern. Har haft gang i rugemaskinen siden 6. marts så jeg glæder mig til søndag - mandag!
Har haft problemer med at se om maranæggene er befrugtet, så valgte at lade mig overraske. Har dog lyst mange gange(america æggelyser), uden at være 100 % sikker, det er da bare så svært at se i et "chokoladeæg". Dog har jeg undervejs frasorteret 4 stk. som jeg mente var ubefrugtede, hvilket viste sig at være korrekt.
MEN! - i dag kunne jeg ikke holde mig tilbage længere.
SÅ - Frem med en spandfuld ca. 32-33 grader varmt vand og forsigtig i med de første 5 æg. Alle 16 æg holdt sig pænt oppe og 13 af dem vrikkede i vandet.  /o /o
Nej hvor er jeg glad og hvor er det flot taget i betragtning af at Thomas' maranhane har haft dårligt ben.  ;D ;D
Orpington æggene fik samme tur. Her har jeg undervejs frasorteret 5 æg og i dag ved vandprøven gik et æg til bunden hvor det lå og vrikkede. Regner med at luftblæren er for lille og iflg. Jørgen Liljensøe, så er det næsten sikkert at en sådan kylling har en deffekt.
Har andre prøvet det samme?
Men glæder mig helt vildt til klækningen på søndag<L <L
God weekend derude!
Med venlig hilsen
Birthe Varming