Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange ??  (Læst 51499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hvor mange ??
« Dato: 12 Januar , 2011, 18:27 »
Hvor mange har gang i rugemaskine nu ?

Og hvad er der i den ?

Jeg har desværre ikke noget igang, jeg har ingengang fået sat stammerne sammen, idet det kniber med at komme af med overskudet, og der er væltet en hønsegård, så det kniber også med pladsen.

Så det er rigtig skidt........
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Hvor mange ??
« Svar #1 Dato: 12 Januar , 2011, 18:57 »
Jeg har 20 æg i gang. Hovedsagligt sort og blå australorps og muligvis lidt sussex/australorps kryds imellem  - jeg er lidt i tvivl om jeg kiksede lidt i ægsorteringen, men i den blanding tror jeg ikke at de bliver svære at spotte. Det vil formentlig være nemt allerede at sortere dem som daggamle tror jeg.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Hvor mange ??
« Svar #2 Dato: 12 Januar , 2011, 19:10 »
Mine første æg, kom i maskinen den 20. november. Det kommer 20-40 æg i hver 3. uge (alt efter hvor mange æg de lægger). Sæsonens 3. kuld, bliver klækket om 13 dage.

De to første kulder, har kun været Dorking. Den der i maskinen nu, har også et fåtal Maran.

Regner og blive ved til maj måned.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Ling

  • Bruger
  • Indlæg: 89
Sv: Hvor mange ??
« Svar #3 Dato: 14 Januar , 2011, 01:45 »

Hos os er rugemaskinen i fuld gang, de første kyllinger klækkede i december, så de var med omkring juletræet :D
Lige nu går der i alt ca 30 brahmakyllinger, flest sølv-sort, lidt guld-sort og hvid/sort columbia + 10 purkyllinger.
Vi er ikke rigtig begyndt at ruge australorps endnu, kun nogle få blå, men regner med at gå i gang med dem til februar.

I går kom der 20 kalkunæg i maskinen, så det bliver spændende at se hvad det bliver til. Det har vi ikke prøvet at ruge ud før.

Brahma stor + dværg, australorps, welsumer, purhøns, kalkuner bronce + kobber, cauchois duer, guldfasaner og undulater.
www.herning-fjerkraeklub.dk
www.australorpsklubben.dk
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.brahma-klubben.dk

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Hvor mange ??
« Svar #4 Dato: 14 Januar , 2011, 07:42 »
Jeg har desværre ikke noget igang, jeg har ingengang fået sat stammerne sammen, idet det kniber med at komme af med overskudet, og der er væltet en hønsegård, så det kniber også med pladsen.

Så det er rigtig skidt........


@Lestat

Hvor meget har du og skal af med inden du kan sætte stammerne ?
« Senest Redigeret: 14 Januar , 2011, 07:46 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvor mange ??
« Svar #5 Dato: 14 Januar , 2011, 08:08 »
Jeg er heller ikke kommet i gang med at lave stammer som sådan, men jeg er drøn heldig at min blå gule brahma hane er drøn forelsket i sine brahma høner, også selvom der går tre haner og en 20 høns sammen.

Men jeg har også en sort gul hane og en splash gul høne som jeg gerne vil se resultatet af.

Jeg fik 14 stk. onsdag og på tirsdag skulle der gerne komme en 10-15 stk. og det samme den 2 februar.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange ??
« Svar #6 Dato: 14 Januar , 2011, 09:20 »
@ Bjørn

Jeg HÅBER der ryger lidt i weekenden, der er ihvertfald nogen som har bestilt, meen selvfølgelig INTET er solgt før de er betalt og afhentet.

Og folk kan desværre nemt springe fra i 11. time  /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hvor mange ??
« Svar #7 Dato: 14 Januar , 2011, 09:23 »
Jeg har en rugemaskinfuld kyllinger (sussex i gul og i hvid) i maskinen nu og skal ha sat jersey kæmper, australorps, faverolles, guld wyandotter og opington i i morgen  <L <L <L
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

GKV

  • Gæst
Sv: Hvor mange ??
« Svar #8 Dato: 14 Januar , 2011, 11:27 »
Jeg satte mine perlegrå englændre i stammer da LU var overstået, inden da havde alle hønsene gået uden hane af hensyn til fjerdragten.Dog var der nogle ag hønsene der gik med en hane og her har jeg ruget ud i nov, og indtil videre ser de godt nok ud.

 Imellem tiden har jeg så samlet lidt æg fra mine hvide, sorte og blå stammer, og har da også ruget kyllinger ud, ud fra devicen jo før jeg får set om jeg har valgt de rigtige dyr jo bedre, der er stadigvæk tid til at bytte rundt på dem og evt. frasortere.

Johanne fik de første æg fra de perlegrå og hestelone de næste, jeg håber på tilbagemeldinger, når de vokser til. Nu samler jeg til mig selv.

Har lige lyst æg fra mine splash haleløse og ligesom sidste år har hanen ikke lavet en sk.. /d

Rugemaskinen kører det meste af tiden, så der skal kreeres en del kyllingeretter fremover er jeg klar over ;D

VH Gunni.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvor mange ??
« Svar #9 Dato: 14 Januar , 2011, 11:34 »
Er ikke startet endnu.. Havde planlagt at starte om et par uger, men der går nok lidt længere :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline lysager ( Michael )

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
Sv: Hvor mange ??
« Svar #10 Dato: 14 Januar , 2011, 12:40 »
Satte maskinen i gang, i går med 18 stk. flest new hampshire og lidt blandnings æg fra new hampshire/orpington.

Dette er min første udrugning så jeg er meget spændt  :)

Bedste hilsner Michael

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hvor mange ??
« Svar #11 Dato: 14 Januar , 2011, 13:07 »
Jeg skal (indtil videre) ikke udstille, så her venter jeg til vejret er kyllingevejr! ;D

GKV

  • Gæst
Sv: Hvor mange ??
« Svar #12 Dato: 14 Januar , 2011, 13:56 »
@Christina, det er jo også et spørgsmål om at have pladsen og et lunt sted til kyllingerne.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvor mange ??
« Svar #13 Dato: 14 Januar , 2011, 17:11 »
Gunni bare rolig jeg skal nok tude ørene fulde om hvordan det går med de yndige små. Jeg tror skisme en af dem er hvid? Kan det godt passe sagde du? Den er stor og stærk /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

GKV

  • Gæst
Sv: Hvor mange ??
« Svar #14 Dato: 14 Januar , 2011, 17:26 »
Ja, det kan godt passe at der kommer hvidt det har jeg jo fået en del af. Nogle af dem er fine, men en del er ikke noget at råbe Hurrah for, de er utrivelige, skal have spurgt mig for, hvad årsagen er,  hvis jeg kan komme i forbindelse med en opdrætter derovre på den anden side af Kanalen.

VH Gunni.