Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Marantur til Tyskland 2012  (Læst 111660 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #195 Dato: 14 November , 2012, 12:56 »
Men nu ved vi jo heldigvis bl.a. fra Norbert, at både tyskerne og vi arbejder mod perfekte dyr, der lægger perfekte æg. MCF har samme mål, og jeg hører fra Belgien og Holland, at de også arbejder mod det mål.
Jeg er sikker på, at vi i fællesskab nok skal komme i mål. :D
Jeg oplever i hvert fald fra både den franske og den tyske maranklub (jeg er medlem i begge klubber), at der er stor lyst til samarbejde, og jeg har også mødt stor velvilje fra nogle hollandske avlere.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

thorleif

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #196 Dato: 14 November , 2012, 15:25 »
Det beviser vel ogsaa hvor vigtigt det er med race-klubber? Jeg vil selvfoelgelig ikke sige "Det ha'r jeg altid sagt". Det er jo helt imod min natur. I haver jo helt sikkert en stor nog gen-pool, naar den bare bliver ud-vaekslet paa den maade. Keep it up!

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #197 Dato: 14 November , 2012, 17:41 »
Tillykke med æggene Tanja :). Hvornår er dine høner fra? Jeg købte to fine hønniker af Lars Moos fra midt i maj, og veeenter og veeeenter på deres første æg ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Zoro

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #198 Dato: 14 November , 2012, 17:43 »
Hej Lene Rungsted + Karina dj + Tanja SB.

" Ja " jeg sidder faktisk ædder spændt, og venter på at se de første billeder, af de kommende tre avls matador haner i jeres avls samarbejde, med evt. flere andre mulige nye avls matador haner for året 2013  ??

Vores fælles ven Norbert Weinberg, spurgte til dem til  i torsdag, og naturligvist også til jer tre piger i avls samarbejdet.

NB: Han havde iøvrigt en humoristisk " klukken " i stemmen, da han spurgte til hanerne med navnene Karl aus Bolbroevej, samt Richard Von Zahnschmerzen.

NB: Norbert Weinberg håber at se jer alle tre igen, til Maran klub træf i Kreien til næste år, samt alle andre øvrige medlemmer fra Maran klub dk.


J.C.   
« Senest Redigeret: 14 November , 2012, 20:24 Fra Jørn Clevin »

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #199 Dato: 14 November , 2012, 18:54 »
Det beviser vel ogsaa hvor vigtigt det er med race-klubber? Jeg vil selvfoelgelig ikke sige "Det ha'r jeg altid sagt". Det er jo helt imod min natur. I haver jo helt sikkert en stor nog gen-pool, naar den bare bliver ud-vaekslet paa den maade. Keep it up!

Ja, hvornår flytter du til DK, så du kan være med i legen <:
Men ja, det er SÅ fedt at der er sket så meget det seneste år. Jeg tror vi er rigtig godt på vej /o

Tillykke med æggene Tanja :). Hvornår er dine høner fra? Jeg købte to fine hønniker af Lars Moos fra midt i maj, og veeenter og veeeenter på deres første æg ::).

Det "blege" æg kan enten komme fra en høne vi havde med hjem som daggammel, dvs. fra sidste uge af april eller fra et af de æg vi selv rugede, dvs. midt maj. Hønen fra Norbert er fra midt maj, så mon ikke dine høners debut også er lige op over!

Hej Lene P + Karina dj + Tanja SB.

" Ja " jeg sidder faktisk ædder spændt, og venter på at se de første billeder, af de kommende tre avls matador haner i jeres avls samarbejde, med evt. flere andre mulige nye avls matador haner for året 2013  ??

Vores fælles ven Norbert Weinberg, spurgte til dem til dem i torsdag, og naturligvist også til jer tre piger i avls samarbejdet.

NB: Han havde iøvrigt en humoristisk " klukken " i stemmen, da han spurgte til hanerne med navnene Karl aus Bolbroevej, samt Richard Von Zahnschmerzen.

NB: Norbert Weinberg håber at se jer alle tre igen, til Maran klub træf i Krien til næste år, samt alle andre øvrige medlemmer fra Maran klub dk.
J.C.   


Hæ hæ Jørn, din skøre skælm :-* Jeg ved godt du synes vi er nogle fototekniske analfabeter (dovenskab er naturligvis ikke en faktor), men mon ikke det kan lykkes for mig at forevige hanerne indenfor en overskuelig fremtid 8) (Lene har altså indsat et billede af sin hane længere tilbage i tråden, så jeg er ikke sikker på hun føler sig ramt ;))

Tak for input til navne, så kan det være de alligevel ikke skal hedde Norbert og Jørn <T
« Senest Redigeret: 14 November , 2012, 19:07 Fra Tanja S.B. »
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Zoro

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #200 Dato: 14 November , 2012, 21:17 »
Foto teknisk hjælp til at indsætte billede af kommende Maran avls Matador for 2013 Navn " Karl af Bolbroveg "

NB: Opdrætter ses på underste billede  A. Kalks.

Indsat for Lene Rungsted.
« Senest Redigeret: 15 November , 2012, 14:44 Fra Jørn Clevin »

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #201 Dato: 14 November , 2012, 21:55 »
Tak for hjælpen Jørn. *e
Ja som Tanja siger er vi vist lidt fototekniske analfabeter... Til Jørns store frustration  :P
Billedet er taget med min mobil. Jeg har ikke rigtig fundet ud af at få mobil til at tale sammen med computeren.
Mon ikke at jeg lærer det en dag. ???

Jeg er desværre ikke så heldig at ha fået nogle æg fra de tyske endnu. Men i weekenden bliver der sat lidt mere organiseret lys op i hønsehuset. Det vil sige lysstofrør istedet for den lille skotlampe, så mon ikke der så vil komme æg.
Der er flere høner der er "røde i kammen" så mon ikke at det er oppe over.  <+
Det er skønt at spændingen over det 1. Æg ikke aftager...  /f

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #202 Dato: 14 November , 2012, 23:57 »
Men i weekenden bliver der sat lidt mere organiseret lys op i hønsehuset. Det vil sige lysstofrør istedet for den lille skotlampe, så mon ikke der så vil komme æg.

Nu er der så nogle der siger at det helst ikke skal være lysstofrør, da hønsene kan registrere 'blinkene' fra disse.

Om det er rigtigt ved jeg ikke. Jeg bruger selv lysstofrør.
Mvh
Erik Andersen

thorleif

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #203 Dato: 15 November , 2012, 00:02 »
@Erik. Jeg ha'r hoert det samme. @ alle andre: Er der noen der VED?
Det er ikke bare i Danmark maran-interressen er stor for tiden. I US of A er interressen MEGET stor for tiden, og man arbejder haardt for at faa racen godkendt der. Tag en kik paa denne traad, over 40.000 inlaeg:
http://www.backyardchickens.com/t/383387/marans-thread-breed-discussion-pictures-are-welcome

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #204 Dato: 15 November , 2012, 00:27 »
Det er vidst noget med at det skal være over 50 blink i sek. for at fugle ikke skal kunne se det og det gælder så ikke for de fleste lysstofrør, men man kan få nogle hvor det er over de 50 blink.

Nogen der ved om jeg har ret eller er jeg helt ved siden af?
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #205 Dato: 15 November , 2012, 00:32 »
Frank.

Det var noget tilsvarende jeg læste på et tidspunkt.

Men om det har noget på sig ved jeg ikke. Som sagt bruger jeg også et lysstofrør, og jeg ser absolut ingen tegn på stress i min flok.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #206 Dato: 15 November , 2012, 10:20 »
Foto teknisk hjælp til at indsætte billede af kommende Maran avls Matador for 2013 Navn " Karl af Bolbroveg "

Indsat for Lene Rungsted.

Straks øjner jeg en undskyldning for at drikke hønsekaffe med Lene :-* Vi havde jo egentlig en aftale om et lille "indsæt billede"-kursus, som jeg skulle holde for dig?

Han ser fin ud hanen, står måske lige lidt tosset, men kammen og halen ser flotte ud. Han ser stor ud, det kan vi li'! ;D Hvor gammel er det han er?
Nu skal jeg nok tage mig sammen til at tage et billede af mine to!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Lomo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
    • www.123hjemmeside.dk/Lones-Ark
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #207 Dato: 15 November , 2012, 11:32 »
Lige nu klækker de første kyllinger fra de store gråstribede marans fra Tyskland.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #208 Dato: 15 November , 2012, 15:11 »
spændende lone. Husk billeder når det sker ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #209 Dato: 15 November , 2012, 15:38 »
Lige nu klækker de første kyllinger fra de store gråstribede marans fra Tyskland.

Orv, du rykker Lone !!!
Fedt....