Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En lille særling  (Læst 2234 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pnille11

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 94
  • har en flok gul orpingtons samt 6 silker
En lille særling
« Dato: 16 August , 2012, 16:47 »
Hej.
Vil gerne fortælle om en lille silkekylling jeg har gående.
Hun voksede op sammen med en masse stor gul orpingtoner ( kun hanekyllinger tilbage)som er alt alt for store til at hun ( ene hønekylling nu) kan gå sammen med dem længere.
Min stamflok ( orper og silker)går sammen både store og små, men hende her falder ligesom ikke rigtig til. Hun bliver hakket efter og specielt af en af de andre ældre silkehøns.
Resultatet er blevet at hun nu nærmest er "min" høne og går rundt udenfor indhegningen det meste af dagen for sig selv.( hun er stadig så lille, at hun kan smutte ud gennem hegnet i den udendørs indhegning) Hun er meget kontaksøgende og piler efter mig, når jeg kommer ned til dem om morgenen og eftermiddagen.
Hvordan sikrer jeg mig at hun ikke bliver alt for aparte og udenfor flokken?? skal jeg anskaffe mig et par nye silkehøns for at få hende op i hierakiet eller hvordan griber jeg det an?
Vh Pernille

Offline wicki

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 85
Sv: En lille særling
« Svar #1 Dato: 16 August , 2012, 17:23 »
 :) det kan være vi skal slå os sammen, jeg har en blind høne der også pga hendes handicap går selv det meste af dagen pga hun får hak af nogle af de andre..
og jeg kan ikke få mig selv til at slå et ellers velfungende dyr ihjel  :-\
Mvh Wicki

0.1 Gråstribet Dv. Maran
0.1 sort kobber maran
0.1 gul sort colombia sussex/austrolops blanding
0.4 isa'er
0.2 maraucaner
0.0.5 engelske araucanaer
0.1 Fransk bulldog
0.1 Dv Hoppe
1.0 Skøn kæreste
2.0 Dejlig søn

Offline pnille11

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 94
  • har en flok gul orpingtons samt 6 silker
Sv: En lille særling
« Svar #2 Dato: 16 August , 2012, 17:48 »
ej hvor synd...kan den slet ikke se noget? tænker bare det må være svært at finde føde og vand så :o


Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: En lille særling
« Svar #3 Dato: 16 August , 2012, 18:39 »
evt kunne du finde en enlt høne af samme alder som hun kunne lave flok med. Det ville gøre det noget nemmere og få hende ind i den gamle flok. Der er dog ingen garanti for at det lykkes
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline wicki

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 85
Sv: En lille særling
« Svar #4 Dato: 16 August , 2012, 21:08 »
nej min bette dame er helt blind, købte to unge høner hvoraf den ene viste sig a t være blind - men hun klarer alt så flot, det eneste hun ikke kan er at gå ned fra huset, hun kan selv gå ind.. spiser og drikker og plukker græs.. også derfor jeg ikke har hjerte til at slå hende ihjel..
hun får bare ekstra omsorg som din lille høne  ;)
Mvh Wicki

0.1 Gråstribet Dv. Maran
0.1 sort kobber maran
0.1 gul sort colombia sussex/austrolops blanding
0.4 isa'er
0.2 maraucaner
0.0.5 engelske araucanaer
0.1 Fransk bulldog
0.1 Dv Hoppe
1.0 Skøn kæreste
2.0 Dejlig søn

Offline Hundstrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 153
Sv: En lille særling
« Svar #5 Dato: 16 August , 2012, 21:28 »
Den har jeg prøvet med min lille "campinghøne", hun blev også moppet slemt, så hun fik eget lille hus samt gård, delt fra den store gård, gik frit rundt i have - samt hus, hun ønskede slet ikke kontakt med de andre. En rigtig lille personlighed som stjal mit hjerte. Efter mange år har jeg lige fået høns igen, men denne gang er det en anderkendt høne som jeg har god kontakt med. Det er ikke mit formål at få en speciel tam høne - men jeg hygger mig med dem som ønsker kontakt.

Offline pnille11

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 94
  • har en flok gul orpingtons samt 6 silker
Sv: En lille særling
« Svar #6 Dato: 16 August , 2012, 21:31 »
Den har jeg prøvet med min lille "campinghøne", hun blev også moppet slemt, så hun fik eget lille hus samt gård, delt fra den store gård, gik frit rundt i have - samt hus, hun ønskede slet ikke kontakt med de andre. En rigtig lille personlighed som stjal mit hjerte. Efter mange år har jeg lige fået høns igen, men denne gang er det en anderkendt høne som jeg har god kontakt med. Det er ikke mit formål at få en speciel tam høne - men jeg hygger mig med dem som ønsker kontakt.
Altså at en hel blind høne kan klare sig så godt er da ret vildt
Vildt. Jeg tror jeg vil forsøge at finde en anden lille høne til hende. Nogen der har En  silke hønekylling de Vil af med eller måske en anden lille dværg høne?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: En lille særling
« Svar #7 Dato: 16 August , 2012, 21:38 »
ej hvor synd...kan den slet ikke se noget? tænker bare det må være svært at finde føde og vand så :o

Selv en blind h*ne kan finde et korn; som det gamle ordsprog lyder. :-)
Mvh
Erik Andersen