Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Bruger I dette til annoncering af fjerkræ ??

Kun DBA
72 (20.9%)
Kun Gul & Gratis
63 (18.3%)
Både DBA og Gul & Gratis
136 (39.5%)
Aldrig
73 (21.2%)

Totale antal stemmeafgivende: 323

Forfatter Emne: DBA og Gul & Gratis  (Læst 61668 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #15 Dato: 08 April , 2011, 08:26 »
Jeg har både købt og solgt en del via DBA og er egentlig godt tilfreds  /o
De kyllinger, som jeg solgte, var blandingskyllinger og det skrev jeg i annoncen, så det ikke var til at tage fejl af.
Skulle jeg evt. købe dyre racehøns, ville jeg dog helt klart forsøge at finde dem på forum først. 
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #16 Dato: 08 April , 2011, 08:32 »
Jeg sælger af og til igennem dba og ind imellem g&g.

Har sjældent problemer med folk derfra, mange gange er det folk der gerne vil igang med at avle eller bare give mine høns et liv som havehøns.
Så jeg har intet negativ at sige om de sider  /o

Vil jeg selv have nye racer er det jo som regel herinde fra jeg finder dem.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #17 Dato: 08 April , 2011, 09:34 »
jeg har svaret "aldrig" for det er tilfældet nu - men hvis jeg f.eks. har overskud af blandingskyllinger, de er jo ikke i så høj kurs her, så kunne jeg godt finde på at annoncere dem i dba og g&g som værende havehøns
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #18 Dato: 08 April , 2011, 10:31 »
Jeg har også svaret : aldrig . Og det kommer ikke til at ændre sig !
 Med fare for at "skære alle over en kam" , hvilket absolut ikke er meningen , ja så har jeg været med på DBA vognen fra starten og benyttet den flittigt til alt muligt.
 Det stoppede dog hurtigt fra min side hvad levende væsener angår , enten så aner folk ikke hvad de har mellem hænderne , hvordan dyret skal passes , holdes under kummerlige trange kår osv osv.
Ind i mellem kan jeg godt forstå de "klåge" inde på Borgen sender en lille prøveballon ud med ideen om et dyrepoliti ......... Men det er jo en hel anden snak ...
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #19 Dato: 08 April , 2011, 11:43 »
Der er mange for og imod. Nu kigger jeg måske også med lidt andre øjne på disse annoncer, end de fleste hønsefolk.

Jeg har også for rigtig mange år siden benyttet mig af DBA, men jeg blev sgu træt og ked af alle de klaphatte, som :
1) ringer og vil have det billigere, fordi de f.eks kommer heeeelt fra KBH
2) ringer for at fortælle at det er ALT for dyrt og at de kan hente det billigere i Jylland eller der hvor de plejer at handle.

OG ???
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #20 Dato: 08 April , 2011, 11:53 »
Jeg bruger nogle gange gul og gratis, men udbyder det på forum først, så kan folk der måtte have interesse i det herinde få buddet først. Derefter så ryger der derind, men det er lige så meget fordi jeg helst vil have at dyrene kommer et godt sted hen ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline SigneJohanneBonde

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 325
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #21 Dato: 08 April , 2011, 15:13 »
Jeg sælger altid via gul og gratis. Og er rigtig tilfreds med det. Dem jeg handler med, er altid meget interresseret og spørger meget til de høns, jeg sælger. Og jeg sørger altid for selv at spørge til, hvad de har i forvejen. Men det er dejligt at sælge til folk, der lige netop har ledt efter sådan en høne eller hane, man nu sælger :D :D
Jeg har aldig haft held til at sælge herinde, hvilket nok skyldes, at der ikke er super mange fynboer her på forum, og så at jeg oftest sælger blandinger.
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #22 Dato: 09 April , 2011, 01:04 »
Jeg køber og sælger helst gennem forum, men jeg har købt mange dejlig ehøns gennem G&G. Jeg har også solgt noget men det er da rarest at sælge til nogen man kender gennem forum /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #23 Dato: 09 April , 2011, 16:56 »
Det skal jo også lige siges at det ikke er alle herinde fra der har det pænt rent hos deres dyr og det er heller ikke alle udefra der har tid eller fundet vej til forummet her.  :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #24 Dato: 10 April , 2011, 21:07 »
Bettina- er det mit beskidte hønsehus du hentyder til? ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Kim Stenderup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #25 Dato: 16 April , 2011, 14:25 »
Jeg har solgt både kaniner, høns, duer og ænder igennem Gog G, og det er altid gået fint. Jeg fandt osse mine avlskaniner derinde.
Grunden til at det mest er folk vest for Storebælt, der bruger GogG er nok, at det før nettets tid var et tillæg til Fyens Stiftstidende. DBA startede på Sjælland men blev senere udvidet, så der kom både en øst- og vestudgave af den. Nu hvor nettet har holdt sit indtog, bliver forskellene nok jævnet med tiden.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline Eva

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 343
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #26 Dato: 16 April , 2011, 18:28 »
Jeg har to gange købt, gennem g&g det er gået vældig godt.

Det var på den måde jeg blev bevidst om at der var noget der hed DFfR. Jeg købte dværg australorps og fik en god forklaring omkring klubber og specialklubber. En lille bakke æg og 5 dejlige dværge med hjem.
 
Efterfølgende har jeg købt steder hvor der var ring på forældredyrene, det opfatter jeg som en lille garanti for at det er en avler der vil noget med sine høns.

Hvis jeg var kommet til et sted der var uhumsk ville jeg køre igen.



Venlig hilsen
Eva

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #27 Dato: 16 April , 2011, 23:35 »
@Lene : liiige med hensyn til "klaphatte der vil have det billigere" : det er en del af kulturen både på DBA og G&G at der bydes på tingene !
Kan man ikke leve med at få skambudt sine ting ind i mellem , ja , så må man enten lade det prelle af " som vand på en gås " eller holde sig fra de salgssteder.Take it or leave it.

Kan man ikke lide lugte i bageriet ...........................

Jeg kan godt forstå du gerne vil have prisen for dine dyr , og er ikke et sekund i tvivl om de er af ypperste klasse , verden er bare ikke bygget retfærdigt op - slet ikke på DBA & G&G  ;)

Det understreger bare endnu engang : folk aner ikke hvad de har med at gøre. Men folk bliver altså ikke klaphatte af at forsøge at score en god handel - en god handel (underforstået : ofte billig) er selve essensen af de salgssteder.
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #28 Dato: 16 April , 2011, 23:50 »
Som aktiv på Forum, ser jeg ikke noget behov for hverken at købe eller sælge høns på dba eller g&g.

Det er klart at hvis man en onsdag eftermiddag beslutter sig for at man skal have 4 stk xxx høns i løbet af den kommende weekend, så kan det være svært at finde på Forum.
Men har man lidt tålmodighed kan man sikkert finde det man ønsker sig inden for en rimelig overskuelig horisont.

Tyer man til at købe via omtalte aviser kan jeg blot sige at man bør se sig godt for og være lidt kritisk med hvad man køber. Dermed bestemt ikke sagt at det ikke er muligt at lave et fornuftigt køb via omtalte avíser.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #29 Dato: 17 April , 2011, 08:13 »
@ Hanegalgak

Jeg holder mig skam også "ude af bageriet", for jeg gider dem ikke, der er selvfølgelig også få ordentlige købere,  derom ingen tvivl.

Men alle de andre "nej tak"

Desuden undre det mig osse alle dem som skal "prutte" prisen uden overhovedet at have set varen.

Eller dem som SLET ikke er interesseret, men godt kan bruge varen alligevel hvis prisen er mere end lav...

F.eks jeg skulle engang sælge en sadel til x-pris, køber kunne ikke bruge den (eller hesten kunne ikke), men hvis køber fik den billigere, så kunne køber lige pludseligt godt bruge den. ???

Og så er der også alle dem som gider at bruge tid på bare at ringe eller skrive at det er ALT FOR DYRT, og at de kan køre (som regel til Jylland) og får det næsten gratis.
Og ja så må de jo bare gøre det..
« Senest Redigeret: 17 April , 2011, 09:52 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub