Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 150376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #210 Dato: 25 Marts , 2012, 23:43 »
Det sidste år har været meget belastende og tæret utrolig meget på kræfterne. Jeg elsker mine dyr og det har været forfærdeligt ikke at vide om de var købt eller solgt. Flere af mine høns er så gamle, at de ikke lægger æg mere, men jeg havde jo lovet dem, at de måtte blive her, til de selv faldt om.

Jeg tænker også meget på alle de søde mennesker på forum, som står bag mig, men som situationen er, så har jeg ikke haft...og har stadig ikke overskud til at gå ind og takke for opbakningen. Min computer er i orden igen, men jeg læser ikke engang med i min tråd - i det hele taget kan jeg ikke klare at logge ind på forum og læse alle de glade indlæg der er om høns og kyllinger, som det jo er tiden for nu. Den glade hønseverden er for smertende for mig for tiden, men jeg håber så sandelig, at det vender snart. Bare det at vide, at min hane, som er så sød og mild, og som jeg har haft så længe, kommer videre til et godt liv i en god hønsegård, gør mig uendelig glad og lettet.
I skal nok høre fra mig, men jeg be`r om, at det ikke behøver være lige nu, men vil du ikke godt takke alle rigtig, rigtig mange gange for at være der for mig."

Det lyder meget som et tilfælde af PTSD, Posttraumatisk Stress Disorder, eller på helt dansk - posttraumatisk stressforstyrrelse. Det kan opstå ved mange forskellige hændelser. Det offentlige har pligt til at gå ind og hjælpe med fornøden behandling/hjælp, så den ramte kan komme videre i hverdagen og videre med sit liv. Det bliver jo nok lidt af en regning for Brøndby kommune at samle op. Om de er klar til det er så spørgsmålet.

Min 'diagnose' er ikke grebet ud af luften. Selv om jeg ikke er hverken læge eller psykolog, kan jeg se helt klare paraleller til min egen datter, som har helt samme reaktionsmønstre. Hendes PTSD blev udløst af, at hun, vel ca 5 mdr inde i hendes graviditet, fik besked om at hendes barn havde en hjertefejl, som skulle rettes/opereres for kort efter fødslen. Dette er omtalt i en anden tråd. Heldigvis for hende, er hendes mand en enorm hjælp i dagligdagen og i omgangen med deres barn, og min datter er nu ca 13 måneder efter beskeden om 'udfordringerne', meget bedre med i hverdagen.

@ Helle K.
Jeg vil umiddelbart anbefale Iren at tage en snak med hendes læge, for at finde ud af om hun har brug for støtte/hjælp til at komme videre. Alvorligt ment. For det lyder godt nok som om hun er slået 'af pinden'.
 
Mvh
Erik Andersen

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #211 Dato: 26 Marts , 2012, 15:14 »
9 358 Visninger. Det er temmeligt sikkert at folk bryr sig.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #212 Dato: 26 Marts , 2012, 17:34 »
Lidt update, så er vi (Helle og mig) gået  i gang med at kontakte pressen.  Hvis der skal komme noget presse inden Teknisk Udvalg skal behandle det lige efter påske, så er timingen ved at være nu.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #213 Dato: 01 April , 2012, 13:59 »
update:

Finn har fået TV2 Lorry til at kontakte Iren, men hun vil ikke tale med dem, da hun åbenbart mener, at hun vil komme til at fornærme politikerne i dispensationssagen.

Brøndby kommune sender dispensationsansøgningen i nabohøring - med svar d. 13.04, og til behandling på udvalgsmøde d. 23.05

Når Iren forholder sig som hun gør, så har vi svært ved at foretage os noget aktivt og hvis hun ikke ændrer mening, så må vi vel blot vente og se, hvad den formentlig endelige afgørelse fra kommunen bliver.

Jeg har ikke fået spurgt Finn, om han har modtaget domsafsiglsen, men jeg tvivler, for ellers vile jeg havde fået den sendt.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #214 Dato: 01 April , 2012, 15:16 »
Det er synd at Iren har takket nej til TV2 Lorry. De har taget sagen op før, og der er sikkert mange der kan huske den, hvis de så fortsættelsen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #215 Dato: 01 April , 2012, 16:57 »
Hvad Iren har gaaet igenom er noget jeg ikke oensker at min vaerste fiende skal behoeve at gaa igenom. Vi kan ikke give hende raad, vi kan ikke fortelde hende hvad hun nu skal goere. Men, Iren. Hvids du laeser det her, saa vil jeg du skal vide at vi nog er MANGE som bryr os om dig, og vi synes det er helt utilgivelig hvad politikere og (af dere skattebetalere loennede) offentlig ansatte har tvunget dig til at gaa igenom det sidste aar. Jeg bare haaber at du en dag vil blive sterk nog til at rejse dig igen, dine hoens venter paa den dag. At vi er med dig, og foelger udviglingen i sagen, er ogsaa fordi vi alle er bange for at det der har sket dig, kan ske os. Jeg tror ikke det i Fjerkrae Forums historie har vaert en traad med (nesten) 10.000 visninger, som denne traad nu har. Beklager at jeg (en Nordmand i Wales) udtryker mig lidt daarligt, og jeg beklager ogsaa at jeg ikke klarer at goere det helt tydeligt hvor din skebne har saaret mit hjerte, men nu bloeder mit hjerte for dig, Iren............

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #216 Dato: 02 April , 2012, 09:04 »
Det er meget, meget hårdt at slås med en kommune, primært fordi det er sådan en langstrakt proces. Jeg har læst nogle sager, hvor det var rigtig meget oplagt at kommunen var på vildspor og det var hønseejeren der havde ret. Men alligevel så opgav hønseejeren for at slippe for mere bøvl. Desværre.

Jeg er lidt forundret over at Brøndby laver en nabohøring nu ??? Hvis naboerne ikke har nogen indvendinger, så får kommunen jo meget svært ikke at give den dispensation, så på den måde så overlader de afgørelsen til naboerne...

Det er jo på en måde en "spændende" tankegang at man nu i Brøndby skal bestemme om og hvor mange dyr naboen skal have... Det kunne da være yderst interessant at høre hvad naboerne til formanden for Teknisk Udvalg i Brøndby mener om hans dyrehold, der ligger meget tæt på skel. Gad vide hvad han ville sige til det
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=16358.msg155777#msg155777
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #217 Dato: 14 April , 2012, 14:04 »
Ja Finn. Kan du forklare hvorfor, naar du skal svare det offentlige, saa haster det, men naar de skal reagere, saa tager det maaneder? Jeg haaber Iren har "vovet sig" til at kigge paa denne traad. Det er vel forumets foerste traad med naesten 10.000 visninger? Saa det er tydeligt "hoense-brigaden" foelger med?

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #218 Dato: 26 April , 2012, 10:23 »
Helle og/eller Finn. Sker det noget? Jeg "hentede" denne traad op ifra side 3, men trods det, saa var der nu 10.164 visninger, saa det er tydelig mange der foelger med?

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #219 Dato: 26 April , 2012, 12:41 »
Thorleif, du er på forsiden af denne uges Folkeblad i Brøndby..
http://www.folkebladet.dk/broendby/artikler/nordmand-indsamler-til-boede-for-galende-hane.aspx
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #220 Dato: 26 April , 2012, 13:02 »
God journalistik. Folkebladet får kommunen til at fremstå som... Ja... Jeg siger ikke mere.... OG SÅ PÅ FORSIDEN!!! Fedt manner. Godt arbejde Finn, Thorleif, Helle og alle sammen /o. Jeg spreder lige artiklen på FB.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #221 Dato: 26 April , 2012, 13:30 »
Det er godt at Vagn, formanden i Teknisk i Broendby er fornoejet med sig selv, selv-ros skal man altid lytte til, da den kommer ifra hjertet. Her er hans private hjemmeside: http://www.vkh.dk
Det kunde godt vaere fristende med lidt privat "bullying", men jeg skal afstaa ifra det. Han er ogsaa paa "Facebook" under sit fulde navn. Er det ikke snart valg?
« Senest Redigeret: 26 April , 2012, 14:44 Fra thorleif »

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #222 Dato: 26 April , 2012, 14:55 »
Fortaar ikke Vagn, der hadde kraevet at Irene skulde boedelaegges 5.000 kroner, at dommeren faktisk kriticerer Vagn og hans "partners in crime" ved at sette boden til "symbolske" 1.000? Paa den anden side. Han er nog godt fornoejet, han har klart aa oedelegge en med-borgers liv, eller store dele af det, saa han er vel fornojet?
Jeg maa dog sige, til hans forsvar, at jeg er glad han oplyser at det IKKE er Teknik- og Miljøudvalget i Brøndby der fanger boerneforbrydere. Ellers saa kunde jo folk ofte tro det? Er det ikke snart valg?

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #223 Dato: 26 April , 2012, 15:20 »
Jeg bliver altid edderspændt når politikkere dækker sig ind under, at det er ikke vores forvaltning, eller vores område eller i dette tilfælde ikke vores folk, eller en anden kasse.
Der var en gang i en anden sag en politikker der overlegent forklarede mig, at der er forskel på anlægsudgifter og driftudgifter,,,, javel så, "hvor dum er de lige lille de"  men jeg lægger jo ikke nyt tag på mit hus, hvis jeg ikke har penge til mad på bordet, så hos mig er der da en vis sammenhæng, og jeg kunne så fortælle ham om den store sammenhæng i økonomien sandsynligvis ville kunne ses på det kommende kommune valg, i hvert fald for de ca.100 tilstedeværende, og ligesindede i kommunen, og det var ikke så få.

Nå men det kunne være Brøndby kommune burde se lidt større sammenhæng i deres administration, således at hvis man i teknik og miljø forvaltningen har for god tid, så  burde man kompetenceudvikle på medarbejderne og overføre dem til en anden forvaltning, og jeg mener faktisk at man har for god tid i teknik og miljø forvaltningen i Brøndby kommune, hvis man mener at et løst problem kræver så mange ressourcer.... De skal være taknemmelige for at jeg ikke er forvaltnings chef. Det er ellers så moderne at være omstillingsparat og kunne se sin organisation i metaperspektiv.
« Senest Redigeret: 26 April , 2012, 21:38 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #224 Dato: 26 April , 2012, 15:26 »
Oooh, Ina. Vagn Kjær-Hansen, formand for Teknik- og Miljøudvalget i Brøndby, er nog glad du ikke bor i Broendby. Hans loen var jo engang DINE penge?