Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår er det?  (Læst 1399 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Novicen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Hvornår er det?
« Dato: 26 Juli , 2011, 22:30 »
Hejsa,
Læste engang et indlæg herinde om at der skulle være lidt flere høns til salg efter sommeren, men kan ikke lige huske hvorfor at det var - noget med udstillingerne vistnok:o) Vi havde en skruk høne, men lige præcis som vi lagde rugeæg under, gad hun ikke det show mere!  Og der er som støvsuget for stor Orpington på til salg siden..Øv bøv.  Hvad gør en Orpington fan, der håber at kunne smugle bare lige et par høns til ind uden at manden opdager det?  Væbner sig med tålmodighed eller hvad?
Mvh
Anja

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Hvornår er det?
« Svar #1 Dato: 27 Juli , 2011, 07:12 »
Hej, jeg har orpington, så på et tidspunkt kan jeg være leveringsdygtig..
Pt er mine røde orpe damer skrukke :-)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvornår er det?
« Svar #2 Dato: 27 Juli , 2011, 07:55 »
Det er nok sidst på sommeren, man kan være heldig at købe avlsdyrene og nogle af de kyllinger, som avlere vælger fra. Dem der vælges fra er stadig gode dyr, men der kan være en kam, der ikke er helt perfekt, eller en farve, der er knap så god som ønskelig. Så det er ikke udstillingsdyr, man kan købe for ungdyrenes vedkommende, men pæne racetypiske dyr med mindre skønhedsfejl.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Novicen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Sv: Hvornår er det?
« Svar #3 Dato: 28 Juli , 2011, 23:03 »
Hej Randi,
Jeg vil meget gerne aftage nogle røde orpington, når du kan levere:o)  Jeg nævnte henkastet for min mand at jeg synes at vi burde få bare to høns til, sådan for at få lidt farve og så videre..Og han sagde ikke nej:o)
Mvh
Anja

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Hvornår er det?
« Svar #4 Dato: 28 Juli , 2011, 23:08 »
Det er bare fint :-)
Gider du ikk skrive mig en PM, så jeg ikk glemmer dig  ::)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling