Til Jes.I.HJeg har valgt at følge anvisningerne, fra mine mentorer, her på siden, og skåret 12 høns ned til 10, og valgt hannen fra, da jeg er lidt betænkelig ved at blive vækket tidliger, ind jeg allerede står op
Efter at have iagttaget de 10 høns, vil jeg dog mene, at de har mere ind rigelig plads, men er alligevel glad for antallet, når jeg trods alt kun er lærling
Til Lene LestateDu har sikkert ret i at der er bedre høns at stege, ind Isa Brown, (hvilket var grunden til at jeg havde udset mig Plymorock, til at begynde med). Men mit primære formål med Isa Brown, er æglægningen, da jeg i forevejen har Dansk hvid land kaniner, til kød brug. Så det vil sikkert være en god kompination, af de to
Til ChristinaJeg er også meget forelsket i jer
Det med plads forehold, har jeg forhåbentlig udredet længere nede i indlægget, og jeg er helt enig i at dyr som helhed, skal have god plads
Du har fuldstændig ret i at de er skønne at iagtage, meget mere rolige, og tillidsfulde, ind jeg havde troet. Skal hel sikkert have en bænk i baghaven, så jeg i sommerens hedebølge, kan sidde og betragte dem, mens jeg tragteres med en kold "fadbamse"
Til alle i trådenTak for velkomsten, og de gode råd, som jeg håber at kunne få flere af, men som jeg vil skrive under "Høns forum" frem over (håber det er det rigtige sted)
Jeg lavet et nyt album, så i ligesom kan få et indtryk af mit hønsehus, "hønse have", og høns. Skal siges at der mangler lidt, som eks. sandbad, men det er på vej, skulle i få øje på mangler, er i velkommen til at kontakte mig her, eller PM.
Link til Album: Endelig høns
http://fjerkrae.dk/cpg1416/index.php?cat=15476