Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 145173 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #195 Dato: 15 Marts , 2012, 21:44 »
Saa var det maaske paa tide at "fiske" Den her traaden op igen?
Nogen der kan opdatere os lidt?

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #196 Dato: 16 Marts , 2012, 06:58 »
Ja, lad os få et Iren-meter ;). Der burde kunne samles nok ind til at dække alle hendes omkostninger til sagen *k.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #197 Dato: 16 Marts , 2012, 07:44 »
Nu har jeg jo fået det store..men fine ansvar at holde sammen på trådene i sagen. Finn vil stadig være den centrale person fra Forum i denne sag...alt andet vil være utænkeligt, da ingen kan måle sig med ham i viden og erfaring i sager, hvor kommuner gør livet unødvendigt surt for os, som prøver at have glæden af et hønsehold, uden ligegyldige og besværlige regler og restriktioner.

I den forgangne uge har jeg brugt mange aftentimer på at læse og sætte mig ind i de utrolig mange sagsakter, så jeg kan stå nogenlunde rustet til det, som kommer fremover.

Her er hvad der sker lige nu:

Vi venter stadig på at læse domsafsigelsen. Jeg regner med, at I vil kunne få den i løbet af weekenden.

Jeg har forgæves forsøgt at få fat i Iren i et par dage, men jeg skal have talt med hende også i løbet af weekenden.

Teknisk Forvalting i Brøndby kommune skal i løbet af april ud og se på Irens hønseforhold i forbindelse med en dispensation i forhold til antal af høner. I den forbindelse er det vigtigt, at vi også markerer os, så Brøndby kommune ikke tror, at de med dommen i deres favør fremad rettet kan føle sig fredet og blot regulere, som det passer dem.

Brøndby Kommune skal komme til at forstå, at Dansk fjerkræ Forum er en interessegruppe, som er villig til at kæmpe for en retfærdig behandling af hønseejere, og vi kan så håbe, at vores tilstedeværelse vil give genlyd i andre kommuner, hvor man har tid til at spille med musklerne over for borgere med denne livsbekræftende og harmløse hobby.

Når dommen nu kommer og vi ved mere, så håber jeg, at debatten fortsætter her. Vi er alle deltagere i brøndby sagen og alle som har ideer og forslag fremover beder jeg så inderlig om at skrive her.

Jeg ved ikke, hvor mange penge der er samlet ind indtil nu og ej heller, hvornår bøden skal betales...overrækkes!

Finn har lidt travlt i disse dage, så ham lader vi lige være lidt i fred ;)
« Senest Redigeret: 16 Marts , 2012, 08:24 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #198 Dato: 16 Marts , 2012, 08:12 »
Tak for opdateringen Helle /o. Flot arbejde.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #199 Dato: 16 Marts , 2012, 09:00 »
Denne traad har vaert lest 100 gange bare siden i gaar aften. 8.900 gange tilsammen.
Helle, vi er alle saa glade for at du har taget  denne opgaven!
Tak, men vid at vi er bag dig, spoerg, og du skal faa hjaelp og stoedte. Vi forstaar at Iren er 1. Familier med hoens i haven (kun etpar eller rigtigt mange) er MANGE.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #200 Dato: 16 Marts , 2012, 09:36 »
Iren skrev sit nødråb den 7. april - 2011 og det er snart et år siden.

Jeg synes sgu at det er dybt umenneskeligt at trække det i så meget langdrag. Og at Iren har måtte gå i al den tid uden at vide om hun og ikke mindst hendes høns er "købte eller solgte". Plus det press det sikkert har været med retssag og inspektioner.
Det er hendes dyr (levende væsner) som det drejer sig om, væsner hun har glæde ved og væsner som ikke væsentligt kan skade det højtstående, men til tider det meget smålige menneske.

Jeg HÅBER hun kan få dispentation og samtidigt synes jeg som altid at det er et enormt arbejde/kamp som Finn altid lægger i sådanne sager og Helle K også nu.  /o

Endvidere så synes jeg at kommunerne skulle bruge mere tid, penge og kræfter på svage, syge, kriminelle, skoler, misbrugere og børnemisbrugsager, som "skader" samfundet mere end end 20 høns nogensinde vil gøre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #201 Dato: 16 Marts , 2012, 09:43 »
Denne traad har vaert lest 100 gange bare siden i gaar aften. 8.900 gange tilsammen.
Helle, vi er alle saa glade for at du har taget  denne opgaven!
Tak, men vid at vi er bag dig, spoerg, og du skal faa hjaelp og stoedte. Vi forstaar at Iren er 1. Familier med hoens i haven (kun etpar eller rigtigt mange) er MANGE.

Rigtig mange tak thorleif...og du har meget ret...sammen er vi stærke. Denne sag og opbakningen fra Forum skulle gerne være med til at bane en mere fornuftig og retfærdig vej for os alle sammen, hvor end vi bor.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #202 Dato: 16 Marts , 2012, 18:08 »
Sagen startede faktisk mindst et halvt år førend Iren skrev herinde, så ja det har været et meget langt forløb.... Og udmattende for hende.

Dommen skulle gerne være sendt, så den ligger hjemme, så vil Helle og jeg kigge på den og prøve at vurdere om der er noget iden som kan bruges overfor kommuner. Det må vi se.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #203 Dato: 18 Marts , 2012, 09:21 »
Søndagsnyt:

Indsamlingsresultat indtil nu - kr. 1400

Vi har ikke fået domsafsigelsen fra advokaten endnu.

Husk at indbetalinger til indsamlingen skal ske på forums konto.

Ha` en god dag allesammen ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #204 Dato: 19 Marts , 2012, 08:03 »
På torsdag får Iren besøg af repræsentanter fra teknisk og miljø udvalg i Brøndby. De skal bese Irens nye hønseforhold, som bl. a. består af nyisoleret hønsehus, samt en lydisolerende væg i hønsegården, som vender ind mod en nabo, som har benyttet den verserende sag til at gøre indsigt mod dispensationen til Iren. Dispensationen går på, om forholdende er i orden efter de krav kommunen har udstukket samt om Iren kan beholde sine 20 høner - hanen kan der ikke diskuteres om.

Jeg havde en lang samtale med Iren i går og det forlyder, at repræsentanterne fra teknisk forvaltning efter dommen har en vis forståelse for Irens situation, og vil forsøge at gøre det muligt, at hun kan beholde sine nuværende 20 høner - men om det kun gælder indtil til disse naturligt falder fra, eller om Iren fremadrettet får dispenstion til 20 høner, kunne jeg ikke få klarhed over i går.

Så nu må vi håbe det bedste og krydse finger for positivt udfald på torsdag.

Et af mine formål med samtalen med Iren var også at prøve at få hende til at deltage en smule i debatten her. Jeg har ikke ment, at en defekt computer var nok til fuldstændig at gøre Iren tavs overfor sine store støtter her på forum. Forelagt dette er her næsten ordret, hvad Iren sagde til mig:

"Jeg er uendelig lykkelig for den enorme støtte, jeg har fået fra forum, og uden Finns tiltag i sagen, havde jeg ikke haft nogen mulighed for at starte eller genemgå denne sag, som forhåbentlig snart finder sin endelige afgørelse.

Det sidste år har været meget belastende og tæret utrolig meget på kræfterne. Jeg elsker mine dyr og det har været forfærdeligt ikke at vide om de var købt eller solgt. Flere af mine høns er så gamle, at de ikke lægger æg mere, men jeg havde jo lovet dem, at de måtte blive her, til de selv faldt om.

Jeg tænker også meget på alle de søde mennesker på forum, som står bag mig, men som situationen er, så har jeg ikke haft...og har stadig ikke overskud til at gå ind og takke for opbakningen. Min computer er i orden igen, men jeg læser ikke engang med i min tråd - i det hele taget kan jeg ikke klare at logge ind på forum og læse alle de glade indlæg der er om høns og kyllinger, som det jo er tiden for nu. Den glade hønseverden er for smertende for mig for tiden, men jeg håber så sandelig, at det vender snart. Bare det at vide, at min hane, som er så sød og mild, og som jeg har haft så længe, kommer videre til et godt liv i en god hønsegård, gør mig uendelig glad og lettet.
I skal nok høre fra mig, men jeg be`r om, at det ikke behøver være lige nu, men vil du ikke godt takke alle rigtig, rigtig mange gange for at være der for mig."

Nu krydser vi fingrer for på torsdag *k
Ha`en god mandag /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #205 Dato: 19 Marts , 2012, 09:12 »
Iren, vi er nog mange der oensker dig held og lykke paa Torsdag.
Vi oensker dig ogsaa en god Mandag. og Tirsdag, og Onsdag. Og vi oensker at dit mareridt snart er over.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #206 Dato: 19 Marts , 2012, 11:00 »
Godt formuleret, Thorleif /o
Tak Helle for update   <E <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #207 Dato: 19 Marts , 2012, 11:04 »
Iren, vi er nog mange der oensker dig held og lykke paa Torsdag.
Vi oensker dig ogsaa en god Mandag. og Tirsdag, og Onsdag. Og vi oensker at dit mareridt snart er over.

ja, så kan det ikke siges meget bedre....
Enig...


thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #208 Dato: 23 Marts , 2012, 08:51 »
Noget nyt?

Denne hane er iallefald lydloes. Skal vi foreslaa at Broendby kommune v/ Teknisk Forvaltning indtager et regulativ om en slig?
« Senest Redigeret: 23 Marts , 2012, 08:53 Fra thorleif »

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #209 Dato: 23 Marts , 2012, 09:09 »
Iren havde jo besøg fra kommunen i går, og det eneste jeg ved endnu ...kommer fra en mail fra advokaten, som skriver, at Brøndby kommune igen vil have rettelser til ansøgningen, tegninger m.m. - hvad det går ud på, skal jeg lige finde ud af.

Vi skulle gerne få domsafsigelsen i dag....Finn har flere gange rykket advokaten.
« Senest Redigeret: 23 Marts , 2012, 09:11 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14