Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 145091 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #150 Dato: 02 Marts , 2012, 20:48 »
Der er ikke mulighed for at anke, så skulle bøden have været større...

En lav bøde uden ankemulighed synes jeg er et større nedelag og straf, end en bødestørrelse, som giver mulighed for at prøve sagen ved en højere retsstans.

Jeg kan slet ikke forstå, hvordan byretten har lovhjemmel til at lukke munden på Iren på den måde.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #151 Dato: 03 Marts , 2012, 07:37 »
Jeg tjekker lige med Iren hvad hun siger til det. Udover bøden, så er der også advokat-regning og sagens omkostninger, så et evt. overskud kan sagtens bruges på sagen.

Jeg ved at Iren engang sidst i maj har brug for at komme af med sin hane. Det er (vistnok) en Faverolles-hane, så hvis der er aftager til den, så vil hun sætte stor pris på det.

Grunden til at Iren ikke skriver her er at hendes PC er gået i stykker.. Så jeg kommunikerer via SMS.
Ja, Iren maa jo isaafald involveres. Hvad gaelder hennes sags-udgifter faar nog boden til at blive hendes mindste problem. Jeg her tenkt meget paa det her. Betyder dette altsaa at saa lenge hun betaler 1.000 kroner i maaneden, saa maa hun gerne ha en hane? 12.000 kroner i aaret i tillegsboeder saa er det faktisk lovligt? Er der saa en mulighed for at vi her paa  Forum samler penge til den foerste boden, og saa lader en journalist betale denne, lave den historie, og at denne journalists historie saa starter en insamling af penge til at betale Irens sags-omkostninger, samt maaneds-boeder i f.ex. et aar, to aar? Hvids dette er muligt vilde det jo faa Broendby Kommune til at faa ganske daarlig pr., og en politiker eller to vilde maaske blive bekymret for sit job? Vi kender jo ikke Iren, er hun klar tl at blive hoved-person i dette drama? Avisen boer vel vaere en stoerre lokal-avis. Lokal-tv har jo allerede vaeret involveret, de vilde jo kunde faa nogle virkeligt gode historier her, Forum vil kunde faa en enorm publisitet, og hvids man kunde skaffe nog penge lokalt til at betale Irens sagsomkostninger samt maanedsboeder i etpar aar. kunde jo det her blive en kaempe-historie for en avis der blev nominered som vores "samarbejds-partner"? Det vil jo blive interressant at se dommen i sin helhed, specielt hvilke betingelser der er ang. maanedsboederne? Kan de betales i det uendelige, eller er der en klausul i dommen der f.ex siger at hvids hun ikke har kvidtet sig med hanen inden et antal maaneder, skal hun i spjaeldet? Denne sag handler om en hane og nogle hoener, men den handler jo virkeligt om lokale politikeres misbrug af magt over os. En oenske-historie for en lokal/provins-avis? Jeg synes det...........

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #152 Dato: 03 Marts , 2012, 08:26 »
Fy for satan....... lorte land.

Hvor kunne det være fedt om nogen i landdistrikt Brøndby (hvis det findes) kunne huse Irens Hane.... sådan som en "det kan godt være I vandt, men I slipper ikke for hanen"- agtig 

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #153 Dato: 03 Marts , 2012, 10:35 »
Fy for satan....... lorte land.

Hvor kunne det være fedt om nogen i landdistrikt Brøndby (hvis det findes) kunne huse Irens Hane.... sådan som en "det kan godt være I vandt, men I slipper ikke for hanen"- agtig 


Wanda, spydig og ironisk. What's new????????

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #154 Dato: 03 Marts , 2012, 11:37 »
jeps, thats me... bliver sq lidt primitiv ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #155 Dato: 03 Marts , 2012, 12:13 »
jeps, thats me... bliver sq lidt primitiv ;)
Jeg skulde oenske jeg var 20 aar yngre, jeg var helt vild med primitive kvinder.....

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #156 Dato: 03 Marts , 2012, 12:49 »
hehe er det så her jeg skal sige jeg er vild med ældre mænd eller??? :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #157 Dato: 03 Marts , 2012, 13:08 »
hehe er det så her jeg skal sige jeg er vild med ældre mænd eller??? :D

Nej-nej, find nogen paa din egen alder at lege med.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #158 Dato: 03 Marts , 2012, 13:18 »
hahaha .... :D gider slet ikke lege med nogen du, nyder min selvstændighed ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #159 Dato: 03 Marts , 2012, 14:52 »
ja, jubiii!! længe leve storkommuner, nærdemokrati, privat ejendomsret, det er jo blot en ilution.skabt af forbudsdanmark

nu kommer 1000 krs spørgsmålet , kan hun klippe evt fodring af dyret, og kalde den for en fri fugl. dem ved man jo ikk hvor holder til, og er ikk herre over ???

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #160 Dato: 03 Marts , 2012, 15:15 »
Men vi behoever stadigt nogen der skal staa for indsamling af de 1.000 kroner her ifra Forum, ingen der gider?

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #161 Dato: 03 Marts , 2012, 15:33 »
Njarh, Thorleif. Først skal vi ha Irens accept på at det er sådan det kan blive. Det jo ikke sikkert hun vil ta den videre herfra, men vælger at smide jord på, betale, og glemme. Men ellers: Hvem laver konto (og hvad gør vi med de penge som er i overskud når bøde og sagsomkostninger er betalt  /o)

Mvh    Jørgen

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #162 Dato: 03 Marts , 2012, 16:12 »
Det et klart, Iren maa ombord. For mange penge? No problem, naar vi har haft andre indsamlinger har vi git "overskudet" til Forums-driften. Jeg foreslaar i en tidligere post at vi kun insamler de 1.000 kroner, og at vi opfordrer en lokal avis til at foelge det op, og ogsaa lave en indsamling til de stoerre regninger her, men det er kun mit forslag. Hvids jeg boede i Danmark nu, skulde jeg nog faa fart paa sagen. Men, det er tidlige dage, flere maa vise interresse. Men, selvfoelgeligt, vi kan sidde tilbage og lade bureaukratiet (Broendby Kommune) vinde det hele, uden kamp. Det er det enkleste.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #163 Dato: 03 Marts , 2012, 19:02 »
Iren har givet grønt lys til overrækkelse med journalist og omtale. Jeg kan ikke huske hvornår bøden skal være betalt, men det kommer nok i det materiale hvor selve dommen er i. Her kommer sagsomkostningerne også. Så kan indsamlingen løbe til et stykke tid før.

Der er også spørgsmålet om antallet af høner. Brøndby siger maks. 8 og Iren har flere. Her er der en dispensationsansøgning sendt og den skulle de gerne sige OK for.

Forums konto kan godt bruges til at opsamle pengene på, hvis man så skriver i bemærkning "Til Iren" eller lign. Jeg har en paypal konto, som primært bruges til at betale for web-server på. Der kan også overføres penge til til dette formål.

Der skal også være nogen fra området til at overrække pengene, men det kommer.
Men altså grønt lys fra Iren og glæde over opbakning.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #164 Dato: 03 Marts , 2012, 19:09 »
Supergodt /o. Jeg indbetaler et beløb i morgen. Stakkels Iren altså :-\.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"