Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus.....husk lige  (Læst 4017 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Hønsehus.....husk lige
« Dato: 19 November , 2016, 21:01 »
Husk at bygge dit nye hønsehus så stort, at der er plads til hele flokken indenfor. . . . . så er man da forberedt til næste gang der udbryder sygdom blandt fjerkræ. Det er garanteret ikke sidste gang det sker.  /o
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Tante Brun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Sv: Hønsehus.....husk lige
« Svar #1 Dato: 20 November , 2016, 11:33 »
Jeg er så glad for at jeg startede mit hønseholderliv med at stille mange spørgsmål herinde. Et af de bedste råd jeg fik var, tænk stort, tænk langsigtet, byg solidt og noget der kan holde.

Jeg troede som mange andre at jeg bare skulle have 3-5 høner, men der er jo så mange fine racer, og en hane er også sjov at have, og så kommer der også lige kyllinger, måske flere hold.

Så det har været en nem omgang at lukke dem under tag, i modsætning til så mange andre kan jeg se.

Jeg er nok også lidt belært af at første gang jeg overvejede at have høns, var i 2006 lige da hysteriet brød ud sidst. Da tænkte jeg at det lød noget besværligt med alle de foranstaltninger, og har haft det i baghovedet.

Og nej det slipper vi nok ikke for af og til.
Med venlig hilsen Charlotte

1,0 husbond
2,1 børn
1,0 berner sennen blanding
1,3 maran
0,2 kochin
0,1 orpington
0,05 RIR

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: Hønsehus.....husk lige
« Svar #2 Dato: 20 November , 2016, 11:50 »
Hørt hørt, men det er nok svært, for de små huse med lille gård lokker nok meget, da priserne er overkommelige.
Det er dyrt at bygge selv, når det skal være stort og godt. Men som I skriver, det er det bedste.
Det er alligevel træls for hønsene at være spærret inde, selv om pladsen er god. De er jo vandt til at have meget mere plads.

Jeg har en tråd med beskæftigelse af de indespærrede dyr, der kan man læse om aktivering mm. Der er allerede gode ideer at tage af.

guttler

  • Gæst
Sv: Hønsehus.....husk lige
« Svar #3 Dato: 20 November , 2016, 15:21 »
Er det nogen derved hvor længe man skal have hønsene inde pga fugleinfluenzaen? Mvh Chr


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: Hønsehus.....husk lige
« Svar #4 Dato: 20 November , 2016, 17:46 »
Lige nu, tror jeg ikke nogen aner mere end du og jeg...overhovedet. Man har sat nogle foranstaltninger i gang, for "sådan gjorde vi sidste gang" .... og, mit indtryk er, at de tiltag er en "rygradsrefleks", for ikke efterfølgende at få at vide man ikke gjorde noget. Sådan fungerer systemet, og, så må vi se, hvad der sker efterfølgende. Et af punkterne er vel også, at alle håber på det snart går over, så de tiltag der er gjort, kan ophæves. Jeg tror ikke, der bliver lagt en sygdomsstrategi, som tager hensyn til de forskellige fjerkrægrupper, men, at man forsøger at ramme så bredt som muligt. Det betyder også at nogen kommer i klemme. F.eks. sådan nogle hønsehyggefolk som os.
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hønsehus.....husk lige
« Svar #5 Dato: 20 November , 2016, 19:08 »
I værste tilfælde bliver det først til sommer at vi kan lukke vores høns ud igen. Når alle vildfuglene er færdige med forårstrækket.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.