For fuldstændighedens skyld må jeg hellere tilstå at jeg hver morgen tager 1 Mildin tablet mod allergi.
Det begyndte jeg på da vi fik hest(e) til min yngste datter, da jeg er ekstremt allergisk over for disse dyr. Vi har ikke længere heste, men jeg er forsat med at tage den daglige tablet, da også mange andre ting generer mig.
Men jeg er helt enig i at det må være svært at fremlægge 'dokumentation' for at det netop er naboens høns der forårsager allergiske reaktioner.
Jeg 'håndterer' høns efter behov. Tager dem op og checker dem hvis de synes at have en eller anden form for skavank. Med jævne mellemrum fanger jeg dem én efter én, for at smøre løb med madolie mod kalkmider osv.
Det er også mig der slagter høns og plukker, osv, når det skal til.
Så jeg kan kun gentage mig selv her.
De få stakler der er så hårdt ramt af allergi kæmper så nok heller ikke kun med fjerallergi.
Så for at konkludere. Hvis en nabo er så allergisk over for ens høns, så er der to plausible muligheder:
1) Han er multi-allergiker. Reagerer derfor allergisk på stort set alt, og det vil ikke kunne dokumenteres at naboens høns forværrer hans problem.
2) Han er hysterisk, måske psykisk uligevægtig, og naboens høns er ikke det reelle problem
Velfærdsproblemer vil jeg nu kalde dem .... Uha så røg min hånd vist i hvepsereden.
Det synes jeg bestemt ikke. Det er hovedet på sømmet.
Vi har det for godt ind imellem og 'kræver' derfor konstant 'mere og mere'.