Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: mine gæs vil ikke ruge  (Læst 2004 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jannick

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
mine gæs vil ikke ruge
« Dato: 03 Januar , 2012, 21:34 »
hej er der nogen der ved hvorfor mine gæs ikke vil ruge de er to år gamle og de lagde mange æg men ville ikke ruge på dem  ;D :) :)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
mine gæs vil ikke ruge
« Svar #1 Dato: 03 Januar , 2012, 21:45 »
hej er der nogen der ved hvorfor mine gæs ikke vil ruge de er to år gamle og de lagde mange æg men ville ikke ruge på dem  ;D :) :)


Jeg tror, at du skal starte en ny tråd med dette som enme, for på denne tråd handler det jo om knuste æg i reden samt tyndtskallede æg  ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: mine gæs vil ikke ruge
« Svar #2 Dato: 04 Januar , 2012, 08:40 »
Velkommen på forum, Jannick :D
Jeg har oprettet dit spørgsmål om gæs som selvstændigt emne her under svømmefugle.
Marianne - admin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lundur

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 246
Sv: mine gæs vil ikke ruge
« Svar #3 Dato: 08 Januar , 2012, 01:07 »
Hej Jannick.
Da jeg fik danske gæs for 12 år siden fik jeg at vide at de kunne blive ret gamle 15-20 år og at de lagde æg som 1-årige, men ofte ikke rugede eller kunne passe ællingerne før de var 2-3 år. Det har ikke altid passet her hos mig, da jeg flere gange har haft 1-årige gæs til at ruge med succes. De fleste har dog netop været 2 eller 3 år før deres første forsøg. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med andre gåseracer eller hvad det er for nogle gæs du har.
mvh Steffen Lund
Sekretær i Maranklub DK
10,16 Nøgenhalse sorte i stor
4,7 Grå danske gæs
2,4  Sachsenænder
10,18 Maran i stor, Sort-Kobber og Hvedefarvet.
http://www.maranklub.dk

Offline jannick

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: mine gæs vil ikke ruge
« Svar #4 Dato: 10 Januar , 2012, 20:02 »
tak for det  :) :)