Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Redeflytning  (Læst 1350 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Emilj547

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
Redeflytning
« Dato: 31 Maj , 2015, 15:49 »
Hej
Jeg søger lidt hjælp med en skruk høne, som jeg gerne vil have til at skifte rede. lige nu ligger hun i en rede ,som sidder fast på vægen uden æg i.
Hvis jeg nu ligger æg i en rede nedenunder, som kan flyttes, tror i så at den vil vælge den rede?
« Senest Redigeret: 31 Maj , 2015, 15:51 Fra Emilj547 »

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Redeflytning
« Svar #1 Dato: 31 Maj , 2015, 16:47 »
Du kan jo prøve :) men du skal nok starte med snydeæg og være sikker på at hun ligger fast inden du giver hende rigtige æg. Er det meningen at hun skal blive liggende hele skrukperioden på den nederste rede? For ofte oplever man at hvis der er flere redemuligheder, at hønen så en gang imellem  lægger sig på den forkerte rede.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Emilj547

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
Sv: Redeflytning
« Svar #2 Dato: 31 Maj , 2015, 16:50 »
Nej det er fordi at jeg gerne vil flytte hende over i garagen hvor jeg så vil give hende nogle kyllinger.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Redeflytning
« Svar #3 Dato: 31 Maj , 2015, 17:31 »
Hvis hun skal ha daggamle, så er der størst chance for at det lykkes, hvis du giver dem til hende hvor hun er. Når hønemor så gør tegn til at gå fra reden, så kan du flytte dem uden problemer. Du skal bare holde godt øje med dem, når reden er højt placeret, så du får dem flyttet inden hønemor går helt af reden. Du lægger daggamle under om aftenen, og så går der som regel min et døgn inden hun går af.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.