Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: vælte-and  (Læst 4028 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
vælte-and
« Dato: 26 April , 2010, 19:08 »
Jeg er jo som bekendt blevet andemor. :)
MEn den ene lille ælle er ikke som de andre. Den går ikke ret langt ad gangen så enten vælter den eller ligger sig ned. Idag da vi kom hjem fra arbejde var de gået udenfor, men den lille her lå bare derude i regnen på siden og var ret kold og lettere stiv. Ind med den, en ordentlig gang med hårtørren og den begyndte at sprælle lidt.
Så blev den lagt i en plastkasse med halm som kom ind i de tre nøgnesilkekyllingers bur og yderligere hævet så den kom tættere på varmen. den lå bare og lå.
Efter ca 1½ time havde den rejst hoved og hals og lå i sådan en afslappet hvilestilling.
nu har jeg så lige løftet den ud af kassen og ned til kyllingerne (I guder sikke et cirkus fra de små kyller som nok er ældre men kun halvt så store)
Og den gik igang med at spise en masse sand og lidt korn. den søger kyllingernes kontakt men vælter stadig meget let......


HVAD gør jeg for at hjælpe det lille pus? hvad kan det være? er den syg? handicappet? ramt af spastiske lammelser?  noget?
Jeg har kogt lidt havregrød til den som jeg har revet lidt æble i og puttet lidt vispumin og sukker i (energi) den er ikke begejstret for det, men har da smagt lidt på det.


Hjælp!!!!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: vælte-and
« Svar #1 Dato: 26 April , 2010, 19:39 »
Wannda jeg har også haft disse vælte ællinger, og de endte desværre med at ligge dø om morgen når jeg kom ud til dem, de frøs simpelhen ihjel, så jeg ville enten gøre en ende på det, eller hold den i varmen.
Jeg fandt aldrig ud af hvad der var årsagen.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: vælte-and
« Svar #2 Dato: 26 April , 2010, 19:50 »
Den bliver gladere og gladere, har lige haft den inde i stuen indhylet i et lille håndklæde og så tæt op ad brændeovnen.  Nu er den igen i buret og putter med kyllingerne (!!)
Jeg håber det er en chok reaktion på flytningen og alle de nye indtryk og måske har den bare ikke rigtig haft mulighed for at styrketræne ;) Nu får den lov at bo hos kyllingerne lidt, og så ser vi når det bliver fint vejr igen, så kan den komme ud i huset igen.
Der er også lampe i huset hos de andre, men kun 75W inde hos kyllerne er det 100W og et meget mindre bur. Så mon ikke det gør den godt. Der er rigelig plads til at den kan gå lidt rundt, så kan vi tage den ud og gangtræne lidt i stuen om aftenen. :)

Den SKAL klare det!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline jkso93

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: vælte-and
« Svar #3 Dato: 26 April , 2010, 20:26 »
Vi krydser fingre :)
0,3 Lys Sussex
0,2 Dværg af ubestemmelig herkomst
0,6 Isa Warren
1,0 Sølvrandet Wyandott
0,0,12 kyllinger - en god blanding
6,7 Dorking - teenagere
0,0,4 Kæmpe Jersey
1,1,2 Gråbroget Dansk gås

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: vælte-and
« Svar #4 Dato: 26 April , 2010, 21:31 »
Tak skal du have :)

De putter stadig, og der er spist lidt af havregrøden... men hvem af dem det er er jo ikke til at sige.
Men den ligger og hygger sig lige nu, kikker kækt op... damn de har et yndigt hoved sådanne små ællinger...
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline moskus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: vælte-and
« Svar #5 Dato: 26 April , 2010, 21:56 »
Hejsa jeg har haft samme problem med nogle unge ællinger. De var blevet forkølet og kom desværre ikke over det. Håber på det bedste for din lille ny.......
1.mange lys sussex stor
moskusænder
gæs
en dejlig kone 4 unger to hunde og en håndfuld kaniner

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: vælte-and
« Svar #6 Dato: 27 April , 2010, 13:13 »
Wanda hvordan går det med den lille and  ??? Jeg *k for at den bliver frisk igen *b
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: vælte-and
« Svar #7 Dato: 27 April , 2010, 18:58 »
Lille Rap har det meget bedre, er kommet ud til de andre idag, har soppet lidt i slæden og ser glad ud. Den største problem ligenu er at hvis den vælter om på ryggen, så kan den ikke rigtig komme rundt igen.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: vælte-and
« Svar #8 Dato: 05 Maj , 2010, 18:39 »
Vil bare lige sige at lille Rap bliver mere og mere stærk. Den har dog stadig meget svært ved at komme rundt når den lander på ryggen. 
De har fået et stort badebassin dog kun med vand i så de stadig kan bunde, og de ELSKER det, og vi elsker at sidde og kigge på :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: vælte-and
« Svar #9 Dato: 05 Maj , 2010, 19:59 »
Wanda nuved jeg ikke hvor store dine kyllinger er, men pas på med havregrød, det kostede et par små kyllinger llivet her, da de satte fødderne op i skålen og ikke kunne slippe fri igen.... /d
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: vælte-and
« Svar #10 Dato: 05 Maj , 2010, 21:42 »
Ina: Min kat selv-barfede mine kyllinger forleden, så de er ikke mere :(
Men vil da lige huske den problematik fremover :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: vælte-and
« Svar #11 Dato: 09 Maj , 2010, 17:49 »
aj det var da taarveligt af den dumme kat, du må opdrage lidt på den,,,, dine kyllinger ,,,, du tager vel heller ikke kattens mus vel
Hvordan gik det med vælte anden...
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn