Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: De er kommet!!! Nu med afslutning på eventyret  (Læst 12895 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: De er kommet!!! og præmaturt:)
« Svar #15 Dato: 25 Maj , 2009, 13:17 »
Hold da op de er ikke til at stå for !  !k
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Woody

  • Gæst
Sv: De er kommet!!! og præmaturt:)
« Svar #16 Dato: 28 Maj , 2009, 22:45 »
Så er der nye billeder af dë små mandarin ællinger.
Livet er stadig godt i Bagsværd og de vokser. !p

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #17 Dato: 29 Maj , 2009, 08:55 »
De er altså stadig rigtig søde.
Mødrene ser også ud som om de har vænnet sig til deres børns underlige livsstil. ;)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline lis nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #18 Dato: 29 Maj , 2009, 09:02 »
hej woody.
jeg har lært af min far at ænder generelt ikke kan tåle at komme i vand de første par leve uger, det kan de dø af...det kan være derfor at den ene er død ??? :-\ jeg ved ikke om det er andre der siger det samme men det  er hans erfaring...jeg har lige nu 13 små 1 uge gamle moskus ællinger og jeg venter for en sikkerhedsskyld..

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #19 Dato: 29 Maj , 2009, 09:45 »
Jeg ved intet om ænder, men hvad gør andemor med sine ællinger? Det må da være en god rettesnor til, hvad ællingerne kan tåle. Hun slæber vel ikke ælligerne med i vandet, før de kan tåle det.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #20 Dato: 29 Maj , 2009, 09:56 »
Min høne havde 2 ællinger sidste år. Kravlegården var indrette så der var pool i den ene ende. De svømmede og dykkede fra første dag de var ude. det er regn og kulde de ikke kan tåle .....hvis de ingen mor har til at varme dem bagefter. Og det gjorde hun jo gladeligt. De havde fuldstændig normal andeadfærd fra dag et og hun sørgede blot for mad og varme til dem. Ænder snadrer jo når de spiser..... så der skal være vand til dem. Man skal blot huske at lave trapper osv så de kan kommer til og fra. Der er billeder i mit album.
Kan overhovedet ikke se du gør noget forkert. Nu og da er der jo bare en eller 2 der ikk kan holde til strabadserne.
Mistede en ælling sidste sommer......en af dem der gik sammen med den biologiske mor. Er ret overbevist om at den strabads den blev konfroteret med hed vist Cleo Kat  8)
Med venlig hilsen Søs

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #21 Dato: 29 Maj , 2009, 09:58 »
Mine ællinger har altid haft badevand fra den første dag, de er ikke så sarte i starten, men gæslinger tåler ikke vand de første 3 uger, bliver det regnvejr skal de indendørs.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #22 Dato: 29 Maj , 2009, 10:33 »
Ude i naturen er både ællinger og gæslinger i vandet med det samme. Men de har selvfølgelig også mor til at være under, når det regner.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #23 Dato: 29 Maj , 2009, 10:45 »
Woody !

Var det noget med et par voksne Mandarin ænder, jeg fandt lige et par i Brøndby...

http://www.fuglemarkedet.dk/handel/handel.php?type=salg&gruppe=fjer
« Senest Redigeret: 29 Maj , 2009, 10:48 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #24 Dato: 29 Maj , 2009, 11:14 »
jeg har lært af min far at ænder generelt ikke kan tåle at komme i vand de første par leve uger, det kan de dø af...

Måske har din far sagt, at de ikke må få vand (ment som regn) de første par uger ???
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Woody

  • Gæst
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #25 Dato: 29 Maj , 2009, 12:55 »
Woody !

Var det noget med et par voksne Mandarin ænder, jeg fandt lige et par i Brøndby...

http://www.fuglemarkedet.dk/handel/handel.php?type=salg&gruppe=fjer


 :o nejjjj. Jamen nu må jeg jo nok lige se, hvad det er jeg har, før jeg kaster mig ud i mere, tror du ikke  :D
Hvis det bliver 2 af samme køn, skal der jo skiftes ud..

Ellers tak for reminderen.

Woody

  • Gæst
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #26 Dato: 09 Juni , 2009, 10:23 »
De er stadig meget nuser, og vi griner så meget.

Når de bader i bassinet, tager de en undervandsrundtur på lynets hast. Vi aner ikke hvordan de er under med hele kroppen, når der kun er 3 cm vand, og hvordan de får den fart på.
I samme sekund springer de op, og drøøner rundt på græsset, så vi dårlig kan nå at se dem.
Det er simpelthen racerællinger.
Det ser virkelig sjovt ud.
Hønsene..  .. de står og glor, og tænker deres. Det er sikkert, men jeg tror de har total opgivet disse børn 
De er bare for avanceret

De vokser med lynets hast og jeg kan faktisk mærke de vokser HVER dag.
Jeg går ind om aftenen, og tager een ud af gangen og nusser.
Den ene syntes det er ok, men den anden  . Den bliver rasende....:fnis. (det er hanen)

Jeg er næsten sikker på det bliver en han og hun.jeg kan se de ophører sig forskelligt.

HVORNÅR KOMMER DE FLOTTE FJER?
HVORNÅR KAN MAN SE FORSKEL PÅ KØN ?

Når Hr. og Fru. GråAnd kommer flere gange dagligt, sker det jævnligt, at den lille skid angriber de store..
Jaja det er jo ikke størrelsen, men selvtilliden...Han hvæser og går truende imod Hr.GråAnd og bider ham i halen... 
"Vi" har jo også 2 Mødre der angriber, hvis..... 

Ja, jeg morer mig med mit "fjerkræ".
Så er de billeder.

Woody

  • Gæst
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16
« Svar #27 Dato: 09 Juni , 2009, 10:25 »
liiiige en enkelt eller2

Woody

  • Gæst
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16 #26
« Svar #28 Dato: 15 Juni , 2009, 09:14 »
Ja, det går stærkt nu med dem.
Hold da fast hvor de vokser. Det er jo tæt på man kan høre det knager..
Nu tror jeg desværre at det bliver 2 piger. De er begge helt lyse på bugen og spættet fjer på siderne...Øv
Men de er stadig meget nuser.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: De er kommet!!! flere billeder#16 #26 #28
« Svar #29 Dato: 15 Juni , 2009, 12:51 »
Nej, de er altså bare noget af det kæreste!!! Får sådan lyst selv, men må jo hellere... ::) :D