Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Anda-æg  (Læst 2108 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Anda-æg
« Dato: 09 Maj , 2010, 22:59 »
Efter at ræven, tror jeg da, havde tyndet KRAFTIGT ud i antallet af ænder ( Den havde efterladt en enkelt til Hr. Magda (andrikken)) Og denne ene and ikke helt var nok for Hr. Magda, fik han idag 2 ænder mere /o De flinke mennesker jeg fik dem af, fortalte at de var i æglægning, og det er jo super... Men er sådan et andeæg meget større end hønseæg? Tror faktisk aldrig jeg har set ét :D Og hvad farve er sådan et? Det er forresten moskusænder...
Hr. Magda tog *godt* imod de 2 nye, han fik ihvertfald stillet nogen lyster ikke 2 minutter efter den første var ude af kassen!

Endnu et spm... Er det Hr. Magda der er mærkelig, eller er det normalt at en andrik forsvare skrukhønsene? Han følger hvæsende efter mig ind til dem, mens han lystigt bider i mine bukser... Hold da forresten helt op! Hvad skal det ikke ende med når det måske er hans egne damer der ligger på æg ??? ::)
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Anda-æg
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2010, 23:36 »
Tillykke med de nye tøser.

Nu har jeg ikke lige vejet et moskus æg, men vil skyde det til 70-80g - så en del større end et hønseæg er det.
Farven er vel nærmest creme.

Det lyder jo til at Hr. Magda har styr på damerne allerede, så glæd dig til ællinger - de slår altså kyllinger med mange længder :D
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: Anda-æg
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2010, 23:41 »
Hmm moskus æg har også en tendens til at blive lidt grønlige, men ellers er de fine blanke (lidt porcelæns-agtig) i forhold til hønseæg..
Mvh

Michael

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Anda-æg
« Svar #3 Dato: 11 Maj , 2010, 20:20 »
Tak for svarene :)
Så må jeg holde udkig efter sådanne æg, hvor gamle er sådanne moskusdamer normalt når de begynder at lægge æg?
Og hvor kunne de tænkes at lægge dem, altså hønsene har bare halm som de lystigt lægger i, er også der skrukkerne har smidt sig...

Og nogen der kan/gider komme på et bud om Hr. Magda´s adfærd vedrørende skrukhønsene er *normal* ?
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand