Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Akut ællingehjælp  (Læst 5625 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Akut ællingehjælp
« Svar #15 Dato: 13 Juni , 2012, 10:46 »
Ih, altså - æææælsker lykkelige slutninger *p
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Akut ællingehjælp
« Svar #16 Dato: 14 Juni , 2012, 11:24 »
Dejligt, dejligt. At gå på håndklæder er en god hjælp for "løse hofter", fordi man bedre kan stå fast, så du har da givet "lille pus" fysioterapi :D

Hassand var faktisk på vej i skraldespanden, da han blev reddet. Anden var kommet med 13 ællinger om morgenen. Om aftenen ville min mand så smide de 5-6 æg ud, som ikke var klækkede. I et af dem var den revne i skallen og spidsen af et næb stak ud. Men ægget var absolut koldt, meget koldt! Og ællingen/ ægget blev erklæret dødt under klækning, men lige akkurat da mandne stod med det i hånden og skulle smide det ud, så sagde det pip! Bare et lille pip, men mere opmuntring behøver en mand jo ikke, så han pakkede ællingen ud af ægget og kom og gav mig den lille slimede klat og sagde "se om du ikke kan gøre noget for den.Den SAGDE pip". Så gjorde jeg, hvad jeg nu kunne, og nu tuller lille Hassand fornøjet rundt i sin kasse. Regner med at prøve at integrere ham med flokken her i weekenden.

Vi har før haft "flaskeællinger", og derfor holder vi fingrene så meget for os selv som vi kan. Hassand kommer i bad og ud at gå hver dag, men ellers putter han mest med bamser. De flaske.kræ vi har haft er nemlig blevet bimse, når de blev kønsmodne. Som om de ikke kan finde ud af, hvem de er...

Men om vi nogensinde kan slagte Hassand, det er så en helt anden sag!

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Akut ællingehjælp
« Svar #17 Dato: 14 Juni , 2012, 11:30 »
Åh det var da en lykkelig "slutning" for Hassand  *o *p

Vores to er så kommet til at hedde "lille pus" og "lille Leif"  ::)

Vi satte dem ud til de andre i går aftes, og de fandt hurtigt en søster/bror at hængte sig på og vupti var de en del af flokken :)
Lille Leif der sad fast i ægget, er lidt mindre end de andre, men er jo også en dag yngre så at sige end de andre, men han følger fint med, så det skal nok komme  *h
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin