Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min gås er begyndt at ruge.  (Læst 13722 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SkinnerupMark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Min gås er begyndt at ruge.
« Svar #15 Dato: 05 Maj , 2011, 12:48 »
Endnu en gang tak for hjælpen Anita, jeg føler mig helt skyldig og dårlig forberedt, men man skal heldigvis lærer imens man lever.

Jeg har haft æggene i vand igen idag, der er stadig kun tydeligt tegn på liv i et af dem, men der er så også masser af både liv og lyd.

Det lader så vil at en anden gås har valgt at lægge sig på sin rede, hvor der er 8 æg og nu er jeg meget bedre forberedt til dette og håber så på større succes.
0,5 Orpington ( i forskellige farver )
1,2 Indiske løbeænder

2,0 Katte - 1,0 Jordegern - 2,1 Børn - 0,1 Kone

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
Sv: Min gås er begyndt at ruge.
« Svar #16 Dato: 06 Maj , 2011, 07:50 »

1
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:21 Fra The Mother »

Offline SkinnerupMark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Min gås er begyndt at ruge.
« Svar #17 Dato: 06 Maj , 2011, 20:32 »
ja man lære noget nyt ind imellem, men du er da også velkommen, til at sende en pb. hvis du får brug for hjælp under vejs  ;)

Men ro på, de kan sagtens ligge i ægene helt indtil dag 34 /36 og så stadig komme fine gæslinger, nogle måske også længere ?

Men så længe der er god liv i den du skriver om, så skal du ikke miste modet

Den eneste æg som vi har set livstegn i, var der hul i igår aftens og her før middag idag fandt jeg en død gæsling ved siden af reden. Så der er desværre intet som tyder på liv derude længere.

Men vi har virkelig lært en lektie denne gang og fra nu af er det dømt til succes fremover.

Jeg satser benhårdt på at få fat i 3 - 5 dag / uge gamle gæslinger imorgen, så hun kan opleve den glæde.
0,5 Orpington ( i forskellige farver )
1,2 Indiske løbeænder

2,0 Katte - 1,0 Jordegern - 2,1 Børn - 0,1 Kone

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
Sv: Min gås er begyndt at ruge.
« Svar #18 Dato: 06 Maj , 2011, 21:45 »
1
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:21 Fra The Mother »

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Min gås er begyndt at ruge.
« Svar #19 Dato: 08 Maj , 2011, 09:42 »
Jeg ruger ud 4 æg nu som der er gæslinge i, så jeg håber de klækker.

Hørte at det ret ofte var gæs der adopteret gæslinge så det er forsøget verdt om man har mulighed for at ta sig af gæslingene om gåsen ikke vil ha dem.

Mine gæs har nu blevet sine gamle jeg der kommer for at hyggesnakke  /o
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline SkinnerupMark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Min gås er begyndt at ruge.
« Svar #20 Dato: 08 Maj , 2011, 14:22 »
Hørte at det ret ofte var gæs der adopteret gæslinge så det er forsøget verdt om man har mulighed for at ta sig af gæslingene om gåsen ikke vil ha dem.


Det er også hvad jeg har hørt og læst mig til.

Så igår kørte jeg en tur og købte 5 gæslingere som var 9 dage gamle. Da jeg kom hjem med disse, tog jeg 2 af dem i hånden med ud til gåsen, som havde forladt reden for at spise, hun nærmest gik til angreb på mig for at få gæslingerne, så jeg fik dem sat ind i huset ( og fik fjernet resten af æggene i hendes rede ) og fik hentet de 3 sidste gæslingere til hende og så skal jeg love for der var familiefest derinde.

Jeg har 3 gæs som går sammen ( 1 gase og 2 gåse ) og de nusser omkring de gæslingere allesammen, her før middag var jeg ude og kigge til dem og her lå alle gæslingerne under vingen på gasen og han så meget stolt ud, så det er virkelig en stor lykke familie lige nu.

Så jeg er ovenud lykkelig over at jeg fik købt nogle gæslingere til hende, især når man ser alle 3 voksende tage imod dem fra første sekund og hvordan gæslingerne bliver nusset omkring af dem alle 3.
0,5 Orpington ( i forskellige farver )
1,2 Indiske løbeænder

2,0 Katte - 1,0 Jordegern - 2,1 Børn - 0,1 Kone

hoejberg

  • Gæst
Sv: Min gås er begyndt at ruge.
« Svar #21 Dato: 08 Maj , 2011, 15:30 »
 !h

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Min gås er begyndt at ruge.
« Svar #22 Dato: 08 Maj , 2011, 18:17 »
Det er også hvad jeg har hørt og læst mig til.

Så igår kørte jeg en tur og købte 5 gæslingere som var 9 dage gamle. Da jeg kom hjem med disse, tog jeg 2 af dem i hånden med ud til gåsen, som havde forladt reden for at spise, hun nærmest gik til angreb på mig for at få gæslingerne, så jeg fik dem sat ind i huset ( og fik fjernet resten af æggene i hendes rede ) og fik hentet de 3 sidste gæslingere til hende og så skal jeg love for der var familiefest derinde.

Jeg har 3 gæs som går sammen ( 1 gase og 2 gåse ) og de nusser omkring de gæslingere allesammen, her før middag var jeg ude og kigge til dem og her lå alle gæslingerne under vingen på gasen og han så meget stolt ud, så det er virkelig en stor lykke familie lige nu.

Så jeg er ovenud lykkelig over at jeg fik købt nogle gæslingere til hende, især når man ser alle 3 voksende tage imod dem fra første sekund og hvordan gæslingerne bliver nusset omkring af dem alle 3.

Dejlig beretning  /o  <Q <Q <Q
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor