Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Moskus status  (Læst 3109 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stine Horn

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 10
Moskus status
« Dato: 02 Juni , 2008, 16:19 »
Vi fik vores ænder (1.2) for en lille måned siden efterhånden.

Vi valgte at anskaffe ænder, da vi har været meget plaget af dræbersnegle de sidste to somre. Og hurra - det virker jo med de ænder. Vi ser ikke en eneste snegl hverken morgen eller aften. Tør dårligt tro på det...  :o

Og ikke nok med det, så er ænderne faldet rigtig godt til. De har tidligere levet langt ude på nogle marker, ved en lille sø, og har derfor ikke været vandt til tæt kontakt med mennesker. Men efter bare et par dage kom de helt tæt på os, og nu får børnene endda lov at klappe dem og de spiser sågar af vores hænder. Sgu da nogle imponerende dyr!

Og sørme så, om ikke den ene dame har lagt sig til at ruge, så hvis alt går godt får vi ællinger ca. 30 juni. Så er julemiddagen også i hus  ;)

Vi købte fire ekstra damer af Tutte sidste fredag. De gamle var godt nok ikke vilde med dem, og de nye fik da også på puklen. De kunne desværre lige mostle sig igennem vores haveafhegning, og pist væk var de. Den ene er dog kommet tilbage, og lever godt på afstand af de tre andre.

Vi troede at de tre andre var helt væk, fx taget af ræven, kørt ned eller andet - men i går opdagede jeg, at de svømmede rundt i byens gadekær sammen med byens ænder. De så ud til at hygge sig, så der får de lov at blive  :)

Så alt i alt en rigtig stor succes med vores moskusænder! Og så må vi bare leve med, at de har yndlings skide sted under børnenes gynger, da det åbenbart er der de ligger og feder den i dagtimerne (pga. skygge). Hellere en andefis end at skøjte rundt i snegleslim  <H

mvh Stine

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Moskus status
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2008, 17:03 »
Det lyder dejligt, at dine snegle er væk, jeg har også moskus ænder men jeg ser ikke de tager snegle, men de går også i en indhegning, da de har fået klippet nogle fjer på vingerne, og jeg vil jo ikke have at ræven kommer og tager dem, den har jo taget 1.
Jeg regner også med at få ællinger omkring den 1 juli så det bliver spændene at følge de søde små.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Moskus status
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2008, 18:23 »
Hellere en andefis end at skøjte rundt i snegleslim

Det må vist være dagens kommentar
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi