Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvornår flytter de ud?  (Læst 5720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Janni Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
hvornår flytter de ud?
« Dato: 13 Maj , 2008, 20:16 »
Ja mine gæslinger sover jo som bekendt i en kasse i soveværelset med lampe over, men hvornår kan jeg fjerne lampen? der er hammervarmt i vores soveværelse og vi sover kun med lagen selv så pt synes jeg måske nok lidt at lampen er overkill men vil lige tjekke med jer ;) Hvornår begynder de at sove udenfor? jeg skal nemlig have en deadline så jeg kan fortælle manden hvornår jeg skifter fløjlspisken ud med læderremmen når jeg skynder på hans husbyggeri :D ::) Kan det passe at de allerede i en alder af 1½ uge lever hovedsageligt af græs? Synes ikke der snadres så galt i vandet... og hvor meget foder skal de egentligt have? jeg giver to store håndfulde pt og er ret sikker på at det er for meget, men vil ikke reducere før jeg ved at det er forsvarligt


spørgejørgen slår til igen  :D ;D

men intet er godt nok for mine små puslinger  :-*
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hvornår flytter de ud?
« Svar #1 Dato: 13 Maj , 2008, 20:34 »
Ha ha det må jeg sige  ;D det er luksuskyllinger.
Nu husker jeg ikke lige hvor gamle dine kyller er , men min står i et køligt rum med lampen tændt, men i de sidste dage hvvor det har været meget varmt har jeg skruet ned på halvt blus, men de er altså også kun nogle dage gamle.
Hvis de er over en uge gamle og futter fint rundt, ville jeg godt turde slukke om dagen så længe de er inde i stuetemperatur.
Prøv dig frem, sluk for lampen og se om de bliver urolige og pipper meget, eller om de bare er som de plejer.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: hvornår flytter de ud?
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2008, 20:36 »
Jeg synes du skulle prøve at slukke for lampen, og se om de kan undværre det, og så vil tage dem ud når de er ca 3 uger, men ellers når de har fået fjer.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Janni Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
Sv: hvornår flytter de ud?
« Svar #3 Dato: 13 Maj , 2008, 20:39 »
jamen i dagtimerne futter de da rundt ude i haven ;D og det virker til at være fint nok. der er nogenlunde læ der hvor de går, masser af sol og en parasol der sørger for et skyggefuldt hjørne :) der har de gået ude lige siden vi hentede snehvide.... er det helt forkert? om aftenen når det begynder at blive koldt kommer de op i den gode varme kasse igen ;)
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: hvornår flytter de ud?
« Svar #4 Dato: 14 Maj , 2008, 09:10 »
Nåh, jeg troede lige, overskriften henviste til en god metode at håndtere (menneske-)teenagebørn på..  ;D
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Janni Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
Sv: hvornår flytter de ud?
« Svar #5 Dato: 14 Maj , 2008, 09:37 »
hehe min den store (menneske) dreng er kun knap 6 år, så ham beholder jeg liiiige hjemme et stykke tid endnu... ;D
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hvornår flytter de ud?
« Svar #6 Dato: 14 Maj , 2008, 09:41 »
Aj jeg kan da ikke læse, ::) det er jo selvfølgelig Pistling og Snehvide du taler om, og ikke en flok kyllinger,,,, ud med dem, og de kan snildt undvære varme om natten i dit soveværelse.
Det kan godt være at de kolde nætter lige kræver lidt varme at krybe under hvis du flytter dem udenfor, og det kan de sagtens tåle hvis bare de er i sikkerhed for rovdyr i et hus eller lignende.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Janni Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
Sv: hvornår flytter de ud?
« Svar #7 Dato: 14 Maj , 2008, 09:45 »
Kan jeg som midlertidig bolig bruge hundegården? Altså om natten ikke mens hunden er der om dagen ;D der har jeg nemlig en halmseng som hunden ikke gider (i huset vel og mærke) som jeg tænkte måtte være fænomenalt til gæslinger...... hullet udtil gården kan jeg nemt blokere så ubudne gæster ikke kommer ind ;)
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: hvornår flytter de ud?
« Svar #8 Dato: 14 Maj , 2008, 09:53 »
Det kan du godt, jeg havde en selvbygget stor kasse med løbegård, det gik fint  ;DSå ud med dem
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Janni Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
Sv: hvornår flytter de ud?
« Svar #9 Dato: 14 Maj , 2008, 10:04 »
ihhh så kommer de ud i nat...skal lige have muget kassen ud...Kebzo sked en stor lort i den om indvielse ....tror det var en manifestation der skulle vise hvor ynkeligt mit hyggeforsø var ::) så frisk halm i og afskærmning så vovse ikke kan komme i kassen mens vi er på arbejde :) (vi har hundegården til når vi ikke er hjemme da han ellers splitter hele huset ad og låser alle døre op, som så står åbne når vikommer hjem ::) ikke fedt....)
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have