Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor lang tid ?  (Læst 2779 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Hvor lang tid ?
« Dato: 12 Maj , 2008, 20:40 »
Mine moskus ænder lægger rigtig mange æg, nu er det jeg gerne vil vide, hvornår mon de begynder at ruge, er det når der 20 æg eller flere, er der nogen har erfaring med ænder.  ???
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hvor lang tid ?
« Svar #1 Dato: 12 Maj , 2008, 20:48 »
Det er ikke unormalt at de begynder rugning når de har lagt 15-20 æg. Men nogen lægger kun ganske få (7-10 stk.) og andre lægger æg i flere måneder inden de ligger sig.
Hvis jeg husker rigtigt så har du 3 ænder og hvis de alle lægger æg så har de måske netop kun lagt 5-8 stykker hver.
En mulighed var selfølgelig også at du ruger de første æg ud i maskine (inden de bliver for gamle) og lader ænderne ligge nogen flere som de så selv kan ruge på.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hvor lang tid ?
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2008, 07:23 »
Tak Danny, ja jeg er jo helt ny i at have ænder, som jeg iøvrigt synes er meget spændende  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Helledet

  • Gæst
Sv: Hvor lang tid ?
« Svar #3 Dato: 13 Maj , 2008, 09:20 »
Mine løbeænder har i de sidste par mdr. ligeledes lagt en del æg......hvor jeg mere eller mindre har taget æggene fra jævnligt..Da de ikke ville ligge sig.
Men pludselig kunne jeg se at den ene blev ved med at opholde sig i huset........Så derfor lod jeg nogle æg blive og pt ligger den på 15 æg og ruger på livet løs....

Så nu venter jeg spændt.....