Jeg har fået en enlig gæsling som var svag ved fødsel og derfor blev udstødt... den er to dage gammel og det sidste døgn har den levet i min kavalergang
hvordan skaber jeg optimale forhold til den? skal den have en makker? HVORNÅR KAN DEN KLARE SOG SELV? Jeg aner intet om gæs men syntes det var synd at den skulle have hovedet af bare fordi den var en lidt langsom starter...... ALLE gode råd modtages med kyshånd.... den bot i en kasse ligenu (nåtr den ikke residerer i kavalerga´ngen for at få varme og den virker til at trives, dog synes jeg ikke den spider særligt godt.... den kunne ikke stå da den blev født men står fint nu og kan gå enkelte skridt...den virkwer til at blive stærkere og stærkere....
jeg fik besked på at man på ottende dagen skulle "klippe" vingerne fordi det ikke var en ren dansk gås, kan man finde nogen der kan det i lokalområdet? det var en blanding medllem en engelsk et eller andet og en alm. dansk landgås.....
som i nok kan se: en masse spørgsmål men ingen viden
tanker vi har gjort os pt:
ud i haven og gå om dagen...ind i hundegården og sove om natten (der er hunden i huset) evt sende den videre til et andet hjem når den har klaret skærene.... (med masser af gæs den kan lege med)...
kom endeligt med jeres input
og nu med billeder
først en ordentlig tørring efter svømmetur
oh så lidt fri dressur med den ældste knægt
hygge på hængekøjen med "mor"
flere billeder følger