Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan ænder lokkes...?  (Læst 3497 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Kan ænder lokkes...?
« Dato: 02 Februar , 2013, 18:30 »
Kan moskusænder lokkes med falske æg til at lægge æg bestemte steder (ligesom høns)?
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline alex1981

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 300
Sv: Kan ænder lokkes...?
« Svar #1 Dato: 16 Februar , 2013, 13:04 »
du skal bare prøve

Offline hanemikkel

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 575
Sv: Kan ænder lokkes...?
« Svar #2 Dato: 16 Februar , 2013, 13:09 »
Hvornår på dagen plejer de at lægge æg Trines?
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Sv: Kan ænder lokkes...?
« Svar #3 Dato: 17 Februar , 2013, 19:09 »
Mine ænder går frit rundt på frugtplantagen og jeg ønsker ikke at hegne dem ind. Jeg tror ikke at de har startet æglægning endnu...og jeg vil gerne gøre hvad jeg kan for at motivere dem til at lægge æggene i vores rævesikrede andehus når de begynder, men jeg er usikker på hvordan jeg lokker ænderne?
« Senest Redigeret: 17 Februar , 2013, 19:12 Fra Trines »
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline hanemikkel

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 575
Sv: Kan ænder lokkes...?
« Svar #4 Dato: 17 Februar , 2013, 20:10 »
Hvis de sover i det rævesikrede andehus, og hvis de lægger deres æg meget tidligt om morgenen som mine orpingtonænder. Så er der ikke noget problem.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Kan ænder lokkes...?
« Svar #5 Dato: 23 Februar , 2013, 21:07 »
Jeg satte et lille skrukhus op i andegården.. Heri lavede jeg en skøn rede med 5 golfbolde. Efter blot to dage og efter at have lagt æg i det store hus i lang tid, lagde den æg ved golfboldene, styrtede som den første ud af det store hus om morgenen lige direkte over til sine æg og lagde sig til sidst på reden, den har ligget i 6 dage, så der går lidt tid endnu ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Sv: Kan ænder lokkes...?
« Svar #6 Dato: 23 Februar , 2013, 21:32 »
Tak for at du deler dine erfaringer Mette.
Jeg har lavet 3 reder i vores andehus, i den ene rede har jeg lagt 3 "æg". Men endnu er der ingen af mine 4 moskusænder som er blevet inspireret... Men det kommer nok når foråret kommer ;)
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Kan ænder lokkes...?
« Svar #7 Dato: 24 Februar , 2013, 09:13 »
Moskusænderne er jo særdeles nysgerrige.. Jeg tror, de lige skal se det lidt an og have plusgrader først, så kommer det af sig selv ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Sv: Kan ænder lokkes...?
« Svar #8 Dato: 24 Februar , 2013, 09:48 »
Ja nu kan de skøre ænder ikke længere lade æggene ligge. Nogle dage har de flyttet rundt på æggene og andre dage har de dækket dem fuldstændig til med halm, så nysgerrige omkring æggene det er de helt sikkert.
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Kan ænder lokkes...?
« Svar #9 Dato: 24 Februar , 2013, 10:42 »
Trine det er i hvert fald gode tegn /o
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Kan ænder lokkes...?
« Svar #10 Dato: 25 Februar , 2013, 13:12 »
Jeps det kan jeg nu også.sige ja til..gode tegn  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling