Forum > Hønsehuset

Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider

<< < (2/14) > >>

Jens Juhl:
Jeg kan ikke lade være med at sende denne advarsel. På en af de links her er der en der hedder "Forsham Cottage Arks". På et af de billeder de viser er der tråd i bunden på deres hønsehus/voliere. Det må man sgu ikke. Høns har ret til at kradse i jorden. det har de gjort siden tidernes orgen. Et hønsehus/gård med tråd i bunden er dyrplageri. Jeg vil næsten sige det samme om er hønsegår uden mulighed for sandbadning. Det kan høns jo heller ikke når der er tråd i bunden.
I øvrigt er et af de hønsehuse vi anvender i Lokalagenda 21 til hønseudlån et hus derfra, men der er ingen net i bunden.
Jens

Hanne:
Ræven?

Jens Juhl:
I de 7 år vi har benyttet disse flytbare huse uden tråd i bunden har vi aldrig misten en eneste høne inde i huset. Alle der er blevet snuppet har gået frit i haven. Man skal bare sørge for at de er lukket inde om natten på 1. sal.
I øvrigt kan man da ikke retfærdiggøre dyrplageri med frygten for ræven, man kan beskytte hønsene på andre måder.
Jens

Hanne:
Det var ikke for at retfærdiggøre dyrplageri, men et praktisk spørgsmål.

Jens Juhl:
Undskyld Hanne, hvis jeg var lidt hård i tonen, det var ikke meningen, men det er da en kendsgerning, at høns skal kunne skrabe i jorden.
Jens

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version