Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Drivhus og vagtler  (Læst 200998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #150 Dato: 29 August , 2010, 21:03 »
Jeg hepper på dig, Marianne!!  *p
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #151 Dato: 29 August , 2010, 22:57 »
ok, så er det ikke HELT lykkedes endnu, men alt peger på, at skal det lykkes, så er det da hos dig!! Hvor er du dog en skattebassemor for de vagtler. Hold da helt op.  Jeg krydser fingre 3-8 uger endnu alt efter hvad du mener, der er nødvendigt  /o
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #152 Dato: 30 August , 2010, 05:39 »
I er bare så søde alle sammen *l
Jeg svinger mellem vild, stor optimisme og kulsort pessimisme; det går jo fint nu, men mine erfaringer viser også at det er ganske svært, og at selv om man har kyllinger, der bliver hele 15 dage gamle, så kan de alligevel dø. Så jeg jeg håber og håber, men tør ikke helt tro på det.
De spiser fint af startfoder og blå birkes, de gider ikke rigtig maddikerne mere, vi har ikke flere myreæg, og de er svære at finde, med al den vand vi har fået  :( Vi finder en del andet krible-krable, og vi har købt nogle myrestore fårekyllinger. De er vilde med de små buffalo orm (meget små melorm), men dem tør jeg ikke lade dem få for mange af, for det er vist ikke det mest lødige foder, jeg giver dem bare lidt af dem sidst på dagen.
De er helt sikkert vokset, og virker lidt mere runde i det og knap så spinkle og skrøbelige, selv om de stadig er ufattelig små.
Jeg glæder mig til at se dem senere i dag.  :D :D :D
Jeg venter i spænding, og hver dag, der er gået godt, er jo en lille sejr.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #153 Dato: 30 August , 2010, 07:12 »
En variation mere du kan bruge, køb lidt tropeblanding.
Tag et par skefulde og kog det i 5 min.(mikro ca 6 min.) det skulle så være næsten på højde med spiret frø har jeg ladet mig fortælle ( ellers retter Bjarne mig), men da det er kogt er der ikke svampesporer og ligende tilbage.
Jeg bruger det til mine småfugle.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #154 Dato: 30 August , 2010, 08:42 »
John. Tropeblanding fra dyrehandleren? Til tropefugle?
Her til morgen har jeg lige været ude at tømme mine insektfælder = syltetøjsglas nedgravet så åbningen er i højde med overfladen. Vi har også nogle store stykker træstamme, som vi sidder på rundt om vores bålplads, og der er altid en del gode store sorte biller under. Så har de fået startfoder og blå birkes og desuden blendet hårdkogt æg, som jeg også har blandet med startfoder og birkes.
Jeg kunne ikke lige tælle, hvor mange der er, men det så ud til, der stadig er "fuldt hus"; der var i hvert fald mange, men de myldrede forskellige steder, så det var håbløst at tælle.  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #155 Dato: 30 August , 2010, 09:06 »
Ja en almindelig tropeblanding. men kun et par skefulde, men hvis du giver dem andet grønt er det bestemt ikke nødvendig, vi havde en vældig disk. på et andet fora om kogt frø.
Det er da et godt tegn at du ikke kan få lov til at tælle dem, jo mere de farer rundt jo bedre.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #156 Dato: 30 August , 2010, 10:17 »
Det lyder til at de sprudler af livskraft! /o Du skal da ikke høre noget for at smamme os med billeder *e ;D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #157 Dato: 30 August , 2010, 12:06 »
Jeg tror 15 er mit ynglingstal  ;D ;D ;D
Her er så endnu en lille film, der kan man se de voksne og de fleste af kyllingerne, der er også en kylling, der spiser en bænkebider, samt en sekvens, hvor to af kyllingerne går og spiser, jeg har også drysset mad der.
Endelig er der en lille kort film, hvor jeg ville have taget et foto, men havde glemt at indstille kameraet til foto, der kan man høre de voksnes kalde-lyd. Her lyder den ret behersket, men det kan blive meget høj og skinger, hvis ungerne ikke kommer hurtigt nok.

http://www.youtube.com/watch?v=wChoeWxbwKw

http://www.youtube.com/watch?v=HF1U5aUS96g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #158 Dato: 30 August , 2010, 12:14 »
Hvor er de søde, og de ser da bestemt ud til at trives i bedste velgående!!
Mvh Marianne

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #159 Dato: 30 August , 2010, 12:30 »
Haha, det er bare for sødt, og så det "skrig" den voksne kalder med :D Helt vildt at der er kommet så mange!!!

GKV

  • Gæst
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #160 Dato: 30 August , 2010, 13:18 »
Hvor er de bare fine og søde. Håber denne gang at det lykkes. Heldigvis lover de tørt og godt vejr og med din pasning må det gå godt.

Jeg krydser stadigvæk fingre når tidener til det.

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #161 Dato: 30 August , 2010, 14:50 »
Her får de dagens ration af buffalo (små melorm)

Mine fantastiske vagtelkyllinger

Vi fandt også nogle stankelbenlarver, men de var nu lidt store, der var dog nogle af kyllingerne, der kunne spise dem.
I kan vel også se at de er vokset, og I kan vel tydeligt se hvorfor, det kan være ret svært at tælle. Vi har dog flere gange talt dem til 15 i dag  /o
Mine fantastiske vagtelkyllinger 2
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #162 Dato: 30 August , 2010, 15:29 »
Det er da helt vildt så letbenede de er, og de er da helt umulige at tælle, hos mig ville det være ca. 15  ::)
Det er da tydeligt at de vokser, og jeg er imponeret over at de løber så langt omkring, kyllinger forlader jo ikke gerne mors skørter og ben, men disse er jo allevegne, du må da snart have et større drivhus ;D
« Senest Redigeret: 01 ſeptember , 2010, 12:49 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Anne Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • fokusfoto.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #163 Dato: 30 August , 2010, 15:29 »
De er da bare helt vidunderlige *h  De ser super friske og sunde ud, og vejret ser som sagt ud til at blive fint de næste mange dage - Det skal bare gå godt  *k
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #164 Dato: 30 August , 2010, 15:50 »
Tak alle igen for de pæne ord om "De fantastiske Femten".
Ja, Ina, de kan sagtens være i den ene ende af drivhuset, mens forældrene er i den anden ende og helt uden for synsvidde pga. planter m.m. Det gør de allerede fra dag 1, men når mor eller far så hæver stemmen, kommer de.
Jeg er jo helt kulret med de små fnug, de er bare for nuser, og når ikke lige de snupper en morfar under dundynerne, tonser de rundt og spiser.
Jeg har skrevet det før, men jeg må ustandselig knibe mig selv i armen, for at vide jeg er vågen, og de er OK, og at det ikke bare er en drøm. *p *p *p


« Senest Redigeret: 30 August , 2010, 16:01 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk