Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Planer og drømme  (Læst 19420 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Planer og drømme
« Svar #45 Dato: 11 Marts , 2010, 06:28 »
Andreas... hvor bor du henne?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Planer og drømme
« Svar #46 Dato: 11 Marts , 2010, 14:02 »
Struer...
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Planer og drømme
« Svar #47 Dato: 07 Maj , 2010, 19:08 »
Det går stille og roligt fremad med mine dværgmarandrømme. Af otte æg klækkede de otte, og nu en uge efter strutter kyllingerne af sundhed og selvtillid, de er ved at få de fineste fjer på vingerne. Desuden har jeg to skrukker, der ligger på henholdsvis syv og 11 æg, de skulle gerne klække om en uges tid, her er der dog nogle enkelte dværgwyandotter med. Jeg har lige lyst, der er livlige kyllinger i alle æggene. Det er sjovt som wyandotteæggene er nemme at lyse i forhold til maranæggene. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Planer og drømme
« Svar #48 Dato: 09 Juni , 2010, 21:01 »
Jeg bestilte æg fra England og ud af 24 æg kom der 9 kyllinger. De har smukke farver men nogen af dem mangler fjer på benene /d

Jeg tror de lyseste uden fjer på benene er hvedefarvet, og de andre lyse må være splash (jeg bestilte æg af blå kobber og hvedefarvet).

Der er en blå og en sort med gode fjer på benene, så er der nogle meget lyse med lidt fjer stritter.

Jeg har takket være Susanne fundet en avler i Tyskland som avler hvedefarvet med fjer på benene som jeg vil prøve at få nogen fra. Jeg synes de hvedefarvet er rigtigt flotte og jeg vil prøve at lave dem i blå hvedefarvet MED fjer på benene og BRUNE æg.

Så det blir da spændende /o

Og så har jeg jo mine andre projekter som jeg hygger mig med.

Jeg vil hjælpe Gunni med at få de lavendel araucana anerkendt i dk /o

Af alle mine anstrengelser for at lave kyllinger af de trefarvede er det blevet til én kylling :o men tror det heldigvis er en hane /o

Han skal krydses med min trefarvede høne og 2 lyse sussex næste år.
Om alt går vel vil jeg have en stamme sussex som nævnt, og to stammer hvedefarvet/blå kobber kryds samt en stamme lavendel araucana /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt