Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kæmpe kyller...  (Læst 17353 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #30 Dato: 11 Marts , 2012, 19:40 »
Det ved jeg ikke, men hvis alle kyller var klækket så havde jeg en klækprocent på 100  ;)

Ja jeg er osse glad Marianne at det gik så godt...særligt fordi mine forventninger var helt i bund  ::)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #31 Dato: 11 Marts , 2012, 19:47 »
Klækkeprocenten må vel have nr. 35 med, for den klækkede jo.
Men ellers hedder regnestykket som Martin skriver 35 divideret med 39 og ganget med 100, hvilket giver en klækkeprocent på afrundet 90 %, ret flot.
Hvis man beregner ud fra de oprindelige 80 æg og så regner overlevelsesprocenten ud, bliver det 34 divideret med 80 og ganget med 100, knap så opmuntrende 43 % (afrundet).
Men den diskussion har vi jo haft flere gange før, hvilke tal, der er "de rigtige" at regne med. Jeg regner altid selv med antal klækkede divideret med antal befrugtede, når jeg skal have klækningsprocenten, og så antal befrugtede divideret med antal æg, når jeg vil kende befrugtningsprocenten.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #32 Dato: 11 Marts , 2012, 19:56 »
Tak Marianne  /o

Der er stor forskel på de 2 tal, og derfor passer titlerne jo osse til hver sin ting  ;)

karina dj

  • Gæst
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #33 Dato: 13 Marts , 2012, 17:16 »
MUMS!


Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #34 Dato: 13 Marts , 2012, 23:09 »
Der kommer jo nok nogle urene efter din unge hane Karina, så du må lave et hold til ;) så er du godt med ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

karina dj

  • Gæst
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #35 Dato: 28 Marts , 2012, 10:56 »
Så er de altså blevet noget større og bor i stalden i en bås... de eeelsker det og er så tillidsfulde. Hvor er det fedt jeg bare skal komme ind i stalden og så suser de over i de hjørne der er tættest på. Vi siger gomorn med en stor skålfuld revet gulerod med havregryn og de er ellevilde  ;D

Her bor de i deres børnehave  ::)


Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Kæmpe kyller...
« Svar #36 Dato: 28 Marts , 2012, 11:07 »
Herligt, Karina, dejligt at se!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

karina dj

  • Gæst
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #37 Dato: 28 Marts , 2012, 11:19 »
Ja, det er nemlig dejligt! De spæner bare rundt, og det er jo et herligt syn  /o

Nåja, og set fra oven...deres bås er dækket med fiskegarn så jeg ikke kommer ud til en værre ulykke fra nabokatten. Stoler ikke på den efter den tog mit marsvin  :-\ Den har aldrig rørt kyller, så jeg håber den bare forvekslede marsvinet med en rotte  ;)


Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #38 Dato: 28 Marts , 2012, 11:32 »
Årh, hvor bli'r man glad over at se sådan nogle dejlige billeder *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #39 Dato: 28 Marts , 2012, 17:27 »
jeg har lagt 13 æg far Lene R. i maskinen for 10 dage siden, de er meget mørke, jeg har nu forsøgt at lyse dem  på både 5. og 9. dag, jeg kan simpelt hen ikke se noget, ikke engang en luftlomme! jeg er ved at gå amok, er der noget? har i nogen bud på hvad man ellers kan gøre med så mårke æg, hvis den stærke lopmmelygte ikke kan hjælpe mig
hvad gjorde du Karina?
høns, ænder, hunde, katte...

karina dj

  • Gæst
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #40 Dato: 28 Marts , 2012, 18:53 »
Jeg brugte før en meget billig maclight fra Jem&Fix, men jeg gad ikke engang forsøge med den i år, så uden at vurdere om det var nødvendigt eller ej, bestilte jeg den kraftige LED-æglyser fra America. Den er jeg vildt glad for, og det er bare så tilfredsstillende at sidde med kram, istedet for at bokse rundt med StormP løsninger  ;)

Maclighten klarede maranæggene sidste år, men jeg lyste første gang sent, og så er der jo SORT indeni æggene, og dermed er man ikke i tvivl  ;D

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #41 Dato: 01 April , 2012, 21:11 »
det er nu 14. dag har mag lite, den gode... uden held /d kan ikke se luftboblen, edderkoppen, sort plamage... ingenting, uuuh min tålmodighed bliver nu sat på prøve, ved siden af  maran æg har jeg lagt 3 arucana/landhøne æg, de er totalt ikke genemlysbare... så en uge mere med stort spørgsmåltegn <W skal de vejes måske vil vægten eller  dens ændring hjælpe ?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #42 Dato: 01 April , 2012, 23:13 »
@ morAnna

Lyser du dem i det buttede ende ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Kæmpe kyller...
« Svar #43 Dato: 02 April , 2012, 13:35 »
synes at have prøvet alt efterhånden, buttede ende, smalle ende, på tværs... intet at se, uuu jeg er ved at gå i spåner, kan det nu virkeligt passe at ingen er befrugtet, ikke engang luftlomme? hvad sker der?
kan det passe de slet ikke er befrugtet? skal jeg slå en ud ... eller vente den sidste uge...
« Senest Redigeret: 02 April , 2012, 13:36 Fra morAnna »
høns, ænder, hunde, katte...