Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Maran i maskinen  (Læst 17283 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Maran i maskinen
« Svar #30 Dato: 29 Marts , 2012, 15:00 »
Fantastisk Dorte! *p *p

Tillykke med dem! Det er da dejligt for dig, at du har dem at hygge dig med når du alligevel skal gå hjemme.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Maran i maskinen
« Svar #31 Dato: 29 Marts , 2012, 15:15 »
Ja, tak Marianne og Tanja. Altså mine søde kolleger ved godt at jeg har denne her hønse/dyre fetisch, jeg har lavet den regel at jeg ikke snakker dyr, eller i særdeleshed høns med mindre jeg direkte bliver spurgt om det. ...... Måske skulle jeg alligevel have læst til dyrlæge.......
Mht timingen af kyllerne var den jo ekstremt dårlig, men sådan er det jo nogle gange. På den anden side har det også været en stor glæde, at kunne humpe hen til kyllerne, og få både selskab, afstresning, og hygge  /o /o /o
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Maran i maskinen
« Svar #32 Dato: 29 Marts , 2012, 15:23 »
Ja, de flytter også fokus, når det gør for ondt /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Maran i maskinen
« Svar #33 Dato: 29 Marts , 2012, 15:36 »
Ja, tak Marianne og Tanja. Altså mine søde kolleger ved godt at jeg har denne her hønse/dyre fetisch, jeg har lavet den regel at jeg ikke snakker dyr, eller i særdeleshed høns med mindre jeg direkte bliver spurgt om det. ...... Måske skulle jeg alligevel have læst til dyrlæge.......

Ja, den med dyrlægestudiet er du ikke ene om at have tænkt, men nej... Det er nu bedre med mennesker, Dorte, så kan vi have de andre som hobby (den gik ikke rigtig omvendt, vel *f).

Mht timingen af kyllerne var den jo ekstremt dårlig, men sådan er det jo nogle gange. På den anden side har det også været en stor glæde, at kunne humpe hen til kyllerne, og få både selskab, afstresning, og hygge  /o /o /o

Du skulle have haft dem, da du færdiggjorde din ph.d. - det havde jeg og det var lige før de kom med i "acknowledgments" i afhandlingen <:



Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Maran i maskinen
« Svar #34 Dato: 29 Marts , 2012, 17:29 »
Uha Dorte, den regel må du ikke nævne for Adam  :-[ Jeg forstår den er god at lave, men det er ikke realistisk for mig at overholde den...  :-\ Har flere gange tænkt "nu klapper du Karina, bare en uge!" Bare for at se om han overhovedet bemærker at jeg holder pause med hønsesnak...det kunne nemli være et godt kort at ha i ærmet...men ak! Falder i, men sådan er det med begejstring  8)

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Maran i maskinen
« Svar #35 Dato: 29 Marts , 2012, 18:35 »
Ha ha , Karina. Det kender jeg alt for godt.  ;D Når mine store børn synes det blir for meget sir de " mor, det er da godt du har fået de der høns hva " Hé hé, så ved jeg at jeg må putte andre emner ind imellem  /o. Men det   <. er fuldt af ,flyder munden over med  ::)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Maran i maskinen
« Svar #36 Dato: 29 Marts , 2012, 18:41 »
Men det   <. er fuldt af ,flyder munden over med  ::)

Mon ikke det i virkeligheden er det han er ked af... han vil sikkert hellere høre mig snakke om ham  ::)  ;D

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Maran i maskinen
« Svar #37 Dato: 29 Marts , 2012, 20:06 »

Mon ikke det i virkeligheden er det han er ked af... han vil sikkert hellere høre mig snakke om ham  ::)  ;D



 *g    Nårh  <T
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline crj100

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Maran i maskinen
« Svar #38 Dato: 29 Marts , 2012, 20:15 »
Sjov video! Hvad fodrer du med?
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Maran i maskinen
« Svar #39 Dato: 29 Marts , 2012, 20:40 »
Tak, jeg fodrer med hakket kogt æg blandet med havregryn, lidt olie og finthakket dild. Men stort set alt der bliver serveret for dem kaster de sig bogstaveligt talt over. De har fri adgang til kyllingestartfoder blandet med en hirsefrøs blanding, sand og kul. Mens jeg filmede gik de på tørvestrøelse, men det er nu udskiftet med sand. I weekenden får jeg fat i easy-strø, og så bliver det deres nye underlag. Så må jeg lave en kasse til sandbadning :)
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Maran i maskinen
« Svar #40 Dato: 29 Marts , 2012, 21:26 »
Ja, den med dyrlægestudiet er du ikke ene om at have tænkt, men nej... Det er nu bedre med mennesker, Dorte, så kan vi have de andre som hobby (den gik ikke rigtig omvendt, vel *f).

Ha, ha, nej - jeg får mærkelige billeder på nethinden, syg humor....

Du skulle have haft dem, da du færdiggjorde din ph.d. - det havde jeg og det var lige før de kom med i "acknowledgments" i afhandlingen <:

Ja, måske, så var det nok ikke blevet til 10 siders haiku digtning sideløbende :), måske havde det givet lidt mere mad på bordet....
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Maran i maskinen
« Svar #41 Dato: 15 April , 2012, 09:21 »
Så er kyllingerne 3 uger og 3-4 dage, og den første nat og dag i kyllingehuset er nu veloverstået. Jeg havde dem i en stor papkasse m strøelse og varmelampe over, der blev lige larmet en del inden de accepterede det. Flere gange i løbet af aften og nat tjekkede jeg dem, og uha det var dejligt varmt hos dem :). Skønt at få sin spisekrog igen, selvom jeg stadig hele tiden for mit indre øre kan høre deres pipPIPpippip...
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Maran i maskinen
« Svar #42 Dato: 15 April , 2012, 19:56 »
Ja, de bliver hurtigt rigtig store og selvhjulpne på alle måder *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Maran i maskinen
« Svar #43 Dato: 01 Juni , 2012, 20:13 »
Så er der 15 æg ved at klække i min maskine. 7 fine kyllinger er allerede kommet ud, her på 21. dag. Hele flokken er en bestilling, så de skal afhændes om 2 dage. En ny rugning til MIG sættes igang i kommende uge, med rugeæg fra en anden stamme :). Dem glæder jeg mig rigtig meget til at se!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

karina dj

  • Gæst
Sv: Maran i maskinen
« Svar #44 Dato: 01 Juni , 2012, 20:18 »
Uha Dorte! Ny stamme hvor skønt  /o

Du skal ha' rigtig meget held og lykke med din næste rugning  *k På næste lørdag igen er jeg færdig med at lave noget til MIG  ;D så er det Skovlys sidste klækning...i maskine i hvert fald... så klækkes der bare æg for andre istedet  ;)