Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel  (Læst 92584 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #135 Dato: 28 Oktober , 2008, 21:20 »
Mange tak. Syntes bare at nu har jeg brugt så meget tid, penge og resuser, så de skylder mig at blive raske :(... Hvis det skulle gøres op hvor meget jeg har bugt på medicin, ekstra tilskud og ekstra foder plus alt den tid så var vi jo langt oppe.. :S...

Nu ser vi hvad dyrlægen siger, tager en god snak med ham hvis han har tid, og min lærer ikke kræver at jeg skal komme ind med det samme igen. Han har trods alt lidt medforståelse. :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #136 Dato: 28 Oktober , 2008, 21:23 »
Øj jeg fordømmer at jeg købte de dumme kyllinger i sommer! Havde jeg aldrig gjort det var de aldrig blevet syge, og ingen døde og ingen spilde ting  >:(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #137 Dato: 28 Oktober , 2008, 22:41 »
Mikkel Mikkel
Med den gå på mod du har skal det nok gå. Dine høns/ forældre kan kun være stolte af den iver du ligger for dagen for at alle skal have det godt.
Håber du snart får gode tilstande i hytten, så du kan slappe lidt a`
Det koster jo også meget med al den medicin
stor kram fra mig <- <- <- <- <- <- <- <- <- <- <- <-
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Bitten

  • Gæst
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #138 Dato: 29 Oktober , 2008, 07:26 »
Hej Mikkel

Jeg har jo også fulgt med i din lille krig mod infektion og jeg har det nøjagtig på samme måde som dig - jeg kan næsten ikke holde det ud, at de sidder det og dør for øjnene af mig samt det selvfølgelig lurer i baghovedet: jeg skulle aldrig have købt de sidste høns... Nå men der er jo ingen, der ved, hvor vores høns, har fået det fra eller hvad det helt præcis er - men det gør det jo ikke mindre frustrerende. Hvis det var ILT, ville vi jo nok have aflivet dem noget før.

Hilsen fra en der er i samme båd  :'(
Bitten

MartinJ

  • Gæst
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #139 Dato: 29 Oktober , 2008, 11:53 »
Mikkel:
Jeg føler med dig, det er rigtig trist.

MEN
Jeg fatter ikke at dyrlægen ikke har kommet med en klar diagnose, at der ikke er taget blodprøver og ingen resistenstest. Det er komplet uforståeligt!

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #140 Dato: 29 Oktober , 2008, 12:36 »
Arj, Mikkel din stakkel - og dine stakkels høns  :(
Hvad f... er det for noget med dem??? Jeg kan kun give Martin ret - det er jo lidt svært at vide om man forgæves hælder dyr medicin i dem, når man ikke ved hvad de fejler!!!

Prøv evt. at kontakte dem her:http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,2466.0.html
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #141 Dato: 29 Oktober , 2008, 13:37 »
Mange tak skal i alle have! :)

Jeg er enig med jer, jeg syntes det er for dårligt af ham at han ikke sender et eller andet med eller giver mig en ordnetlig forklaring!

Han har lovet at ringe igen senere idag så jeg kan få af vide hvad jeg skal gøre :)..

Endnu engang tak allesammen!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #142 Dato: 29 Oktober , 2008, 15:04 »
Mikkel nu kan jeg se at du bor på den anden side af Sjælland, men jeg vil foreslå dig at tage en vatpind og tørre noget snot eller øjensnask på vatpinden, lægge den i en ren plastikpose og sende den i en kuvert til :

Dyrlæge Bjarne Rasmussen
Hårlev Dyreklinik
Faxevej 27 B
4652 Hårlev

Du kan jo også ringe til ham og spørge hvad det koster så du ved om det er det du vil.

Der får du et klart svar sansynligvis samme dag.

Jeg ville tro at din dyrlæge ikke tager dit problem særlig alvorligt.

vedlæg gerne et brev hvor du skriver hvad der er gjort for hønsene i forvejen, og hvordan det er forløbet.

Jeg ved godt det ikke er gratis, men sådan en prøve kan ikke koste det helt vilde, og så får du at vide om der er noget at gøre og med hvilket præparat, så kan du tage stilling ud fra det.
« Senest Redigeret: 29 Oktober , 2008, 15:06 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

MartinJ

  • Gæst
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #143 Dato: 29 Oktober , 2008, 15:57 »
Dyrlægen kan finde og typebestemme bakterier med den metode. Men virus kan ikke påvises eller bestemmes. Det kræver laboratorie.
kun til generel information

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #144 Dato: 29 Oktober , 2008, 19:31 »
Ina: Det er lige netop ham jeg bruger ;).. Mette anbefalede ham og jeg har sendt frem og tilbage, ringet frem og tilbage og fået sendt medicin to gange. han har også fået en kylling til opduktion, og så fortalte han mig bare at den havde en slem forkølelse og sendte medicin.

Ringede for at snakke med hamme igen idag og sprøger havd jeg nu skulle gøre, men han var der ikke lige da jeg ringede så han ville ringe tilbage senere sagde sekretæren, så spurgte hun efter en amsse ting igen, hvor mange der var syge, hvordan medicinen var blevet givet, hvilke symtomer hvor mange der rystede på hovedet ville hun også vide osv. Til slut sagde hun han ville ringe inden kloken 17.00.

I får et gæt, han ringede ikke..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #145 Dato: 29 Oktober , 2008, 22:12 »
Nu ved jeg ikke lige hvor jeg fik det der fra med Vest Sjælland, men posten går jo lige hurtigt for det.

Jeg er ked af at du har dårlige oplevelser Med dyrlægen, han plejer at være ok.
 
Tror du ikke du kan overtale din far til at ringe og bede om klar besked, Bjarne har telefon tid ml. kl 8 og 9 om morgenen, og der tager han selv telefonen.

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #146 Dato: 29 Oktober , 2008, 22:17 »
Nej desværre nok ikke, min far syntes efterhånden jeg er mindre tosset, så lige for tiden står jeg på egne hænder. Jeg har ringet de sidste to dage i skoletiden mellem 08.00-09.00, men der er optaget, så jeg kommer ikke så langt så må begrænse mig til firkvarteret :)..

Prøver igen imorgen. Og beder ham om at få helt klart afvide havd det er de får, hvad de nøjagtigt fejler og hvordan og hvor ledes.

Tror i det er fordi jeg ikke er ældre end jeg er at han ikke tager mig seriøst eller hvad :)?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #147 Dato: 30 Oktober , 2008, 16:41 »
Så fik jeg endelig telefon forbindelse igennem.

vi snakkede om tingene og jeg fik spurgt ham hvad han syntes jeg skulle gøre.

Han sagde at det ville være bedst at jeg issollerede dem der havde det meget slemt, og at de andre så undgik at få medicin igen, men jeg ville have at alle skulle have en kur mere for at være sikker på at alle kom sig ordentligt. Det sagde han at det kunne vi fint, men så skulle jeg holde æg tilbage i yderligere 6 dage. Det var bare iorden sagde jeg så og så sagde han at han ville sende noget der startede med "A".

Nu får vi se, han virkede mere positiv da han fik afvide at de lagde æg igen :)!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #148 Dato: 30 Oktober , 2008, 17:41 »
@ Mikkel
Det var godt du fik fat i dyrlægen, samt at i sammen er enige om forløbet af kuren. :)
Hvad sagde han om sygdommen ??? hvad fejler de, hvad hedder sygdommen  ???
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #149 Dato: 30 Oktober , 2008, 17:48 »
Jeg klovn  :-[ :-[ :-[.. I forgot it  <G.. Ringer igen når jeg har modtaget medicinen da jeg også vil vide hvornår det er forsvarligt at tilføje og modtage nye dyr :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.