Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor meget plads i andegården?  (Læst 1321 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CarinaHolst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Hvor meget plads i andegården?
« Dato: 19 Maj , 2013, 13:15 »
Jeg er ny i fjerkræets verden, men er efter anskaffelsen af vores tre høns blevet bidt af det. Flere fugle til os tak!
Vores ejendom ligger i landzonen og er på 1600 kvm. Vi er omgivet af diverse rovdyr, og SNEGLE. Sidste år forsøgte vi at komme sneglene til livs vha. sneglegift. Det virkede ikke for os, måske fordi vi ikke var ihærdige nok med at strø giften ud. Halvdelen af vores have er en "skov", altså bestående af 20 birketræer og en frodig skovbund med dertilhørende perfekte levevilkår for snegle. Fordelen i skoven er at den ikke behøver at blive klippet og luget, og selvfølgelig at der er masser at udforske for vores unger (og fugle), så vil meget nødigt begynde at trimme i skovbundens flora for at ødelægge sneglenes ynglepladser. Men det er ikke nemt at komme til med en tang og manuelt fjerne sneglene. Det er hovedsageligt dræbersneglene jeg vil til livs, men antallet af almindelige havesnegle er også i overkanten efter min smag.

Nå, det var nok lige lovligt uddybende, når jeg egentlig bare gerne vil høre, hvor meget plads man kan være bekendt at holde ænder på?
Er 2-3 ænder nok i vores tilfælde, og eftersom vi bliver nødt til at ræve- og mårsikre deres indhegning, og voliernet er en bekostelig affære, hvor meget plads skal der så være til dem?

Planen er meget brutal, at vi slagter alle ænderne, når de rammer slagtealderen efter endt sneglesæson. Det vil sige at de har ikke brug for plads til ællinger og andet sjov. Så har selv tænkt at 20 kvm er nok, når de vil blive lukket ud i de dagtimer vi er hjemme.

Hvad mener i??