Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: andrikker voldtager gæs  (Læst 3878 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
andrikker voldtager gæs
« Dato: 11 ſeptember , 2011, 23:00 »
ja overskriften siger vel alt, vores moskusandrikker  fra maj  i år voldtager gæs ( fra april i år) ... 2 andrikker kan finde på at overfalde en gås og på skift øve sig på denne, frygtelig larm og en hel masse fjer.
 Nogen har oplevet lignn? nu er de hver slags for sig, det er lidt ærgeligt  at de ikke kan gå sammen længere.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: andrikker voldtager gæs
« Svar #1 Dato: 12 ſeptember , 2011, 09:52 »
Ja, det oplever jeg hvert år men primært i foråret hvor andrikkerne er fyldt med "forårs hormoner". Mine gaser plejer dog at komme hen og dele tæsk ud til andrikkerne. Hvis/når andrikkerne så forelsker sig i gasen, og får fat i ham, så er der dog ingen til at "beskytte" ham.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: andrikker voldtager gæs
« Svar #2 Dato: 12 ſeptember , 2011, 20:59 »
ok, og kærligheden gør ondt og hos os er den "dødelig", en andrik  blev fundet i el hegn der er mellem ænderne  gæsne... han var vidst på vej væk fra sin elskede gås og nu er han... stiv, :-\ en mindre til jul... æv og så stor som han var... håber de andre har set det hele og nu holder sig væk ellers ender jeg med at skulle købe ænder til jul.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: andrikker voldtager gæs
« Svar #3 Dato: 15 ſeptember , 2011, 16:58 »
Vores moskusandrik har forelsket sig voldsomt i en af gæssene og kærligheden er tilsyneladende gengældt.
De går altid sammen og han parrer sig med hende en gang imellem.....eller forsøger i hvertilfald  ;D
Gasen Gustav gider hende slet ikke og de andre gæs viser heller ingen interesse i det umage par, så de får lov til at elske hinanden i fred  /o
Vi kalder dem Romeo og Julie  *p
Hun skal dog slagtes i oktober.....hvis jeg nænner det  ::)
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: andrikker voldtager gæs
« Svar #4 Dato: 15 ſeptember , 2011, 17:41 »
hmmm.... Vipse....
du ved jo godt hvad slutningen på historien m. Romeo og Julie er...

jeg synes du skal overveje at skrive historien om og lade dem nyde at de begge har fundet deres livs kærlighed - jo dejligt med en han, der er til de lidt større "damer".... :-*
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: andrikker voldtager gæs
« Svar #5 Dato: 16 ſeptember , 2011, 08:46 »
hmmm.... Vipse....
du ved jo godt hvad slutningen på historien m. Romeo og Julie er...


Det ender jo altid med døden for Romeo og Julie og måske er det tid at ændre lidt på det  ;D
Jeg synes jo, at det er sødt at se de to turtel....øh...vadefugle ligge trygt ved siden af hinanden  *p
Begge var utrolig ensomme da de var adskilt i en periode, hvor jeg troede at jeg kunne få gåsepigen lusket ind i flokken  ::) Det lykkedes overhovedet ikke, da de slet ikke viser interesse for hende  ???

Da jeg så satte kæresteparret sammen igen, var der slet ingen tvivl om, at de havde savnet hinanden ! Det var den helt store gensynsglæde fra begge sider  <.
Det er nok på tide at ændre historien og lade kærligheden sejre  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡