Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ny gættekonkurrence  (Læst 6096 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline may-brit

  • Bruger
  • Indlæg: 110
ny gættekonkurrence
« Dato: 21 ſeptember , 2012, 19:54 »

Er der nogen, der er friske på et bud på disse tre araucanakyllinger, der er fem uger. Mit eget fuldstændig nybegyndergæt er, at "Dubbe"(billede 1+2) er hane, "Hvide (billede 3+4) er hane, "pulle"(billede 5) er høne. De to første har meget kraftigere løb.
I øvrigt synes jeg, at den første har meget mærkelige tuffer????? og de to andre ingen.....
og så vedhæfter jeg et sidste billede, så I kan se, at der ikke er haler.
(og lad vær at spørg hvor længe jeg har brugt for at tage disse billeder, det er bare godt, at man ikke længere bruger film, så var det blevet dyrt)
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Offline may-brit

  • Bruger
  • Indlæg: 110
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #1 Dato: 21 ſeptember , 2012, 19:58 »
så fik jeg lavet resten af billederne små nok...
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Offline may-brit

  • Bruger
  • Indlæg: 110
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #2 Dato: 21 ſeptember , 2012, 19:58 »
og ingen haler...
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #3 Dato: 21 ſeptember , 2012, 20:18 »
Noget små billeder, men jeg tror du har ret i at det 2,1.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline may-brit

  • Bruger
  • Indlæg: 110
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #4 Dato: 21 ſeptember , 2012, 20:41 »
ja, jeg må prøve at gemme på en anden måde næste gang, men de skulle jo være ret små, sagde reglerne...
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #5 Dato: 21 ſeptember , 2012, 21:11 »
Reglen er max 528 kb pr indlæg, så du har masser af plads til større billeder, hvis du feks nøjes med at sende 2 billeder pr indlæg.

Generelt er det svært at se noget fra billeder der er reduceret for kraftigt, så det er en god ide at prøve at udnytte den til rådighed værende 'kapacitet', når man laver vedhæftninger.
Mvh
Erik Andersen

Offline may-brit

  • Bruger
  • Indlæg: 110
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #6 Dato: 21 ſeptember , 2012, 21:16 »
jeg sidder og leger med det nu. Det mærkelige er, at et billede, der på min computer er gemt til at fylde 172 kb kun fylder 62 efter det er blevet lagt ind på forum, men jeg må jo prøve mig frem, jeg har nemlig flere gættekonkurrencer :laugh:
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #7 Dato: 21 ſeptember , 2012, 21:27 »
Det lyder lidt mærkeligt. Har du prøvet om du kan vedhæfte et billede på mere end 528 kb. Hvis der (pga en eller anden indstilling på din computer) sker en yderligere reduktion af billeder, som du beskriver, når du vedhæfter dem burde du strengt taget kunne vedhæfte et billede på lidt over 1400 kb.

Mvh
Erik Andersen

Offline may-brit

  • Bruger
  • Indlæg: 110
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #8 Dato: 21 ſeptember , 2012, 21:41 »
hmm, har lige prøvet at lægge et på på 791. det ville den ikke. Nu prøver jeg et på 524, så må vi se, om det bliver reduceret.
Det er i øvrigt de stolte rugesilker med araucanakyller
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #9 Dato: 21 ſeptember , 2012, 22:00 »
Det blev så også reduceret ift de 524 kb, dog ikke forholdsmæssigt så meget som dine tidligere billeder.

Jeg kan ikke sige dig hvad det er der sker.

Måske andre har ide om hvorfor denne reduktion sker ??????????
Mvh
Erik Andersen

Offline Endjinn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 62
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #10 Dato: 28 Oktober , 2012, 22:33 »
baseret på kammen er det to haner og en høne.
har været igennem ca tyve dyr over sommeren.
lys i farven og næsten totalt fravær af kam (glat) er høner næsten 100%
er der noget klump eller rifletheder og eventuel rødmen er det haner.
har du lidt tid og formodning om at mindst to er haner så prøv at holde maden fra dem om morgenen og vær til stede med god tid til at kikke når de får mad i en ret lille foderskål.
så skal hanerne nok afsløre sig... helt ned til en uge til 1½ gamle. :D
Sorte Araucana. Lækre sorte Araucana. :D

Offline Endjinn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 62
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #11 Dato: 28 Oktober , 2012, 22:49 »
se i øvrigt mit profilbillede der er af to garanterede høner. de er voksne nu, og som du kan se.. absolut fravær af kam.
når de kommer lidt op i alderen kommer der lidt kam, men der er drengene LANGT foran med kamudvikling.
Sorte Araucana. Lækre sorte Araucana. :D

Offline Endjinn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 62
Sv: ny gættekonkurrence
« Svar #12 Dato: 28 Oktober , 2012, 22:51 »
ok profilbilledet kan ikke blæses nok op.
Sorte Araucana. Lækre sorte Araucana. :D