Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder  (Læst 11343 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline louisepedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #15 Dato: 24 Maj , 2010, 23:37 »
hej vil da gerne aftage 10 stk hvis peter agger måske vil tage dem med til sjælland. prøver lige at høre ham ad. jeg bor ved sorø og har ca 45 min kørsel ned til ham. jeg har 2 ænder og en andrik men de lægger ikke æg- kan ikke finde ud af hvorfor. mvh louise
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #16 Dato: 24 Maj , 2010, 23:40 »
Så enig med Lene, æg er æg.

Jeg har en masse sommerfugleæg, hvis nogen skulle være interresseret  ;D ;D ;D ;D ;D
Hilsen
Peter

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #17 Dato: 24 Maj , 2010, 23:51 »
Der går vist for mange på en æggekage. *f *g
Et frygteligt arbejde med at slå dem ud på panden.
Mvh
Erik Andersen

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #18 Dato: 25 Maj , 2010, 21:41 »
Et moskusandeæg skal koge 12 min. Så er det passende som morgenæg :D

De er også så gode til pandekager, at vi her i huset  spiser "ande-pander"  ustandselig i sæsonen.

Meeen tror ligesom Erik, at sommerfugleæg er mere arbejde end man får nydelse af ;D

Offline Inge-Margit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #19 Dato: 28 Maj , 2010, 12:56 »
Hej, jeg har netop ledt med lys og lygte efter moskusællinger, så jeg ville være glad hvis jeg kunne købe 2 stk

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #20 Dato: 28 Maj , 2010, 20:33 »
Lige med hensyn til at spise af egen avl : mine forældre har lidt høns i koloni have huset : de sælger æggene og køber i dagligvarehandelen : vi kan da ikke spise nicoline ( og hvad de ellers hedder) `s æg  ::)   ;D

Sanne og jeg har da også talt om det nok ikke er så nemt at få dem vi har givet navne , og dermed et andet forhold til , på grillen i løbet af sommeren.

Derimod er det en helt anden sag med køleskabsterroristkyllingerne : så snart den første lille hane får stemmen i spæd overgang : af med hoved og fjer og på grillen.

Så vi kan godt sætte os ind i den situation.

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #21 Dato: 29 Maj , 2010, 05:30 »
Citér
Så vi kan godt sætte os ind i den situation.
Det tror jeg, vi er mange, der kan, så derfor er man nødt til at sikre sig, at man enten ikke har noget "overskud" af dyr eller ved, hvor man kan slippe af med det. Her er Markedspladsen på forum jo en udmærket løsning.
Jeg træner selv i at spise mine egne kyllinger, og jeg har en stærk forventning om, at det vil blive bedre i år, hvor jeg har flere kyllinger end normalt, fordi LU står for døren "lige om lidt"  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jens Chr

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #22 Dato: 29 Maj , 2010, 20:32 »
Andeæg er ganske udmærkede at spise, Khaki Campbell ænder blev faktisk fremavlet for æglægning, rygterne siger op til 330 æg pr år, altså på højde med de mest effektive race høns. Hvor hønseæg koldt opbevaret holder sig i 3 uger anbefales det at spise andeæg indenfor cirka en uge. De kan godt smage af lidt mere end bur-æg, men det gør almidelige hønseæg også, hvis hønsene får godt med grønt.

Offline ialarsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 45
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #23 Dato: 29 Juni , 2010, 23:19 »
Ihh ville gerne købe nogen - men synes lige det er langt nok at køre  :-\  øv øv

Leder med lys og lygte efter moskusænder i nordjylland lige pt.
Nu med 12 små moskus ællinger

Offline Hanne Berg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #24 Dato: 07 Juli , 2010, 12:32 »
Jeg bor i midtjylland og har 15 moskus ællinger fra den 1/6-2010. Andemor er begyndt at lægge æg igen  ;) Så ud over at jeg selv skal beholde den brune and (ælling), er der frit valg, hvis det kunne ha' interesse.

Mange hilsener

Hanne

Offline madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 832
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #25 Dato: 07 Juli , 2010, 19:08 »
Jeg har også Moskus ællinger fra d. 1/6 Hvor meget kan sådan en ælling koste  ???
Og hvor meget kan den koste, hvis jeg venter til d. 1/11  ???
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: andeanalfabet er ved at drukne i moskusænder
« Svar #26 Dato: 20 Juli , 2010, 21:06 »
Jeg vil lige bruge Ibens tråd her til at vise hvor fantastiske ænder vi har fået. Desværre døede 4 af dem for 14 dage siden (af hvad grund aner jeg ikke) men selv om vi har haft moskusænder i søerne før har vi ikke haft nogle så tamme som dem fra Iben.
Jeg kalder dem til mig ved at fløjte, men nu er det sådan at hvis jeg fløjter efter hunden herhjemme, går der ikke andet end et øjeblik inden ænderne også er der.
Jeg har nu en moskusandemor med 3 ællinger (1 uge gamle) dem får jeg ikke lov at røre, så jeg ved ikke lige hvordan Iben bærer sig ad! hun har i alle tilfælde tav'et.
Jeg er spændt på at hører om dem Louisepedersen fik.
På billedet er det min datter med sin hund der fodre ællinger, ja, - det er måske ved at være ænder
« Senest Redigeret: 20 Juli , 2010, 21:10 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter