Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: stakkels andrik  (Læst 7041 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
stakkels andrik
« Dato: 10 Januar , 2010, 12:07 »
snøft......min rare, venlige og forplantningsdygtige andrik led en grum skæbne i dag, desværre  <W
Vores schæferhund  >:( fik åbnet ind til andegården og fik fat i dyret som han i løbet at 3 sekunder knækkede halsen på og selvom jeg fik ham til at slippe med det samme, var det allerede for sent.
Så nu har jeg kun tre stakkels forskræmte ænder som mangler en herre i flokken.
øv øv øv
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: stakkels andrik
« Svar #1 Dato: 10 Januar , 2010, 12:11 »
Åh, hvor det er sørgeligt. *t
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

hoejberg

  • Gæst
Sv: stakkels andrik
« Svar #2 Dato: 10 Januar , 2010, 12:12 »
Øv altså :-[
Godt den ikke nåede at lide.

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: stakkels andrik
« Svar #3 Dato: 10 Januar , 2010, 12:14 »
En trist skæbne, men det gik jo nok så stærkt, at han ikke noget at se hvad der kom *t

Hvis det har interesse, har jeg stadig 2 unge andrikker gående fra 25.06.09.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: stakkels andrik
« Svar #4 Dato: 10 Januar , 2010, 13:05 »
En schæferhund med de tendenser? Holdt ikke længe her i huset! Du må fortælle den at den er en HYRDEHUND - og at sådan en opførsel er uacceptabel >:(.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

karina dj

  • Gæst
Sv: stakkels andrik
« Svar #5 Dato: 10 Januar , 2010, 14:19 »
Hehe...tror aldrig jeg har mødt en schæfer der ikke var bleg for at indrømme sot jagtgen  :D alt hvad der rør sig...

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: stakkels andrik
« Svar #6 Dato: 10 Januar , 2010, 15:47 »
Du har mødt de helt forkerte hunde! Selvfølgelig kan schæfere opildnes af ejerne til at jagte katte, postbude og høns. Men det er ikke meningen med dem. Og de har den fordel frem for mange andre racer at de gør, som ejeren siger. Hvis altså de er ordentligt opdraget :D. Det er da besværligt hvis man skal gå og tjekke låger - og låse alting for ikke at komme ud for en situation som med andrikken..... Præcis derfor får jeg aldrig den Weimaraner, jeg synes er så smuk - de har for meget jagtinstinkt til mit andet dyrehold. Så hellere lade være.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: stakkels andrik
« Svar #7 Dato: 10 Januar , 2010, 20:49 »
Det var da trist  :(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: stakkels andrik
« Svar #8 Dato: 10 Januar , 2010, 21:00 »
Ankerine.

Enig. Det er et spørgsmål om opdragelse.
Min lille hund (nok over 65 kg ;)) går med i hønsehuset. Han har fået at vide at han ikke skal røre høns eller kyllinger og det respekterer han, lige som han respekterer at der her bor 4 katte, som færdes frit, såvel inde som ude.
Mvh
Erik Andersen

karina dj

  • Gæst
Sv: stakkels andrik
« Svar #9 Dato: 10 Januar , 2010, 21:13 »
Hov... jeg er sørme ked af det hvis jeg fik dig til at tro jeg synes dårligt om schæfere Ankerine. Jeg er da helt klar over de kan stoppes i farten hvis de vel at mærke er velopdragne  ;) men driften er altså stærk hos dem...
Skal lige siges jeg har mødt ikke så lidt schæfere (som ikke er opildnede af deres ejere), og de kan vist ikke alle være "forkerte"  ;)

Synd med andrikken! man synes jo oftest det er bedst de skal lade livet når man selv bestemmer hvornår... det er jo helt trist når de bli'r revet fra én af sygdom eller som her med hunden....fyyyy skam dig  /1

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: stakkels andrik
« Svar #10 Dato: 10 Januar , 2010, 21:30 »
@ karina dj
Næh, såmænd - har ingen schæfer lige nu.... ;)
Men derfor er det altså alligevel en HYRDEhund, som ikke bør slå ting ihjel på eget initiativ. Men hvis ikke den får retningslinier (og andre udfordringer) sååååh...
Har en veninde, der opdrætter Bernere. De skal jo heller ikke tage høns. Det gjorde den ene så alligevel :o. Meget entusiastisk! På bedste Barbara Woodhouse-maner (datidens hundetrænings-guru) tævede min veninde hunden med en af de døde høns. Det virkede! Den blev simpelt hen "hønseblind" og passerede dem roligt, men med bortvendt ansigt ::)
Min afdøde schæfer var god til at samle vores geder og får når de skulle klippes/have ordnet klove. Det hadede de - og forsvandt langt ud i folden når de så fåreklipperens bil (det gik i arv). Hunden hentede dem hjem uden andet end hurtighed. Ham var de overhovedet ikke bange for, men han blev ved og ved og tilsidst løb de ind i stalden.
Det jeg mener er bare at man som hundeejer har et vist ansvar over for de andre dyr på matriklen. Husdyr eller vilde, til slagtning eller ej. Så første "regelbrud" skal bruges til at gøre helt klart for hunden, hvad man mener om det /d.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

silverkid

  • Gæst
Sv: stakkels andrik
« Svar #11 Dato: 11 Januar , 2010, 08:03 »
Jeg mener det er hunden der ikke er opdraget ordentligt, for selvom det er et instinkt den har, skal den vide at det  er forbudt, og det kan sagtens lade sig gøre.   Mvh Susanne
« Senest Redigeret: 01 Juli , 2011, 15:35 Fra silverkid »

karina dj

  • Gæst
Sv: stakkels andrik
« Svar #12 Dato: 11 Januar , 2010, 18:02 »
For dem der skulle få lyst at tæve deres hund med den døde høne  /d så skulle det altså være rigeligt og lisså effektfuldt at binde den fast til deres halsbånd nogle dage. Med sådan én på slæb, og den vil skamme sig grueligt  :D

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: stakkels andrik
« Svar #13 Dato: 11 Januar , 2010, 18:24 »
Mine forældre havde ruhårede hønsehunde, og Ja, en af dem var noget mere hønsehund end de andre. Den kunne bare ikke styre sig. De afprøvede også den med den døde høne om halsen (den havde selv bidt den ihjel) og det hjalp ikke. Den mere barbariske med en død høne med strøm i havde heller ingen effekt. Den hund havde så meget jagtinstinkt at den ikke kunne se en fugle uden at rende efter den. Til gengæld var det den bedste jagthund de nogensinde har haft. Den dykkede endda efter ænder. (Ænder dykker hvis de kun er anskudt). Det reddede nok nogle ænder fra en langsom død, men jeg syntes nu den var lidt anstrengende. Man kunne ikke gå tur med den uden snor, og jeg kommer laaaang ude fra landet af ved Limfjorden, så normalt havde vi ikke hunde i snor.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: stakkels andrik
« Svar #14 Dato: 12 Januar , 2010, 09:52 »
Dengang mine forældre havde en schäfer syns den det var sjovt at lege med solsorteunger. Den bar de små pus rundt i haven ...satte dem fra sig af og til ...og blev enormt skuffet når det lille gennemsavlede kræ ikk ville lege tagfat ???Og så kom poten ...den der DAP kom nu ..løb så pote DAP DAP ..indtil poten ramte den bette fugl og den bette fugl blev meget meget stille.
Vi fandt hunden inde i stuen under spiseborden... IKKE om den ville ud i haven .... vi Traaaaaaaaaaaaaaaak den hen til "gerningsstedet" ... hun ville ikk derhed ..ikke kigge ..og det tog nogle dage inden hun holdt op med at skamme sig.

Vi skældte hende på intet tidspunkt ud ..det var ikk nødvendigt.

Med venlig hilsen Søs