Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er alle ænder vand-svin???  (Læst 11531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Er alle ænder vand-svin???
« Svar #15 Dato: 26 Juli , 2011, 19:32 »
Fotos fra tysk opdræt af ænder. Taget af tysk dyreværnsorganisation.
http://www.tierschutzbilder.de/fotos-entenmast-bilder-entenmast/

Nyd at dine ænder får lov til at snadre...

AJ FØJ! Hvor er det bare klamt.. Og en halvdød i skraldespanden, der stoppede jeg, kunne bare ikke se mere!! Jeg vil bare ikke købe den slags, det er simpelthen for ondskabsfuldt...men vi forbrugere bliver jo narret, så det driver med frilandsand, grønne marker og op i r....! Jeg er SÅ glad for, at jeg har valgt "egne" ænder i år - og gør det helt sikkert næste år..!!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Er alle ænder vand-svin???
« Svar #16 Dato: 26 Juli , 2011, 19:38 »
Her er mine vandsvin, når de har det bedst  ;D Dem kan man spise med god samvittighed!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Er alle ænder vand-svin???
« Svar #17 Dato: 29 Juli , 2011, 00:14 »
jeg har moskus og de bader lige så meget som dine :)


især hvis de får frisk vand hver dag eller flere gange dagligt. jeg har ællingerne gående ved huset fra de bliver klækket til de er 4 uger ca. de får rent vand i baljer hver dag plus drikkevand.



de større ællinger og de voksne har et stort vandhul som især ællingerne nyder meget. og det er meget fyldt lige pt. med alt det regn der er kommet. /o
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Er alle ænder vand-svin???
« Svar #18 Dato: 29 Juli , 2011, 00:18 »
Mine ænder og gæs har en sandkassemuslingeskal med trinbræt, for ællingernes vedkommende både indvendigt og udvendigt
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Er alle ænder vand-svin???
« Svar #19 Dato: 29 Juli , 2011, 08:38 »
Mine ænder og gæs har en sandkassemuslingeskal med trinbræt, for ællingernes vedkommende både indvendigt og udvendigt

Jeg har også tænkt på at skaffe mig sådan en muslingeskal, i stedet for den der hvide glasfiber-kasse, som de bader i nu :) Men jeg skal have fundet ud af en smart måde at hælde vand ud af bassinet. Lige nu tømmer jeg ca to-tre gange dagligt, fordi de ææææælsker frisk vand. Men det ryger jo lige ud på græsset, og så er det, at de borer store huller i græsplænen. Hvordan har I jeres vandkar? Har I drænet jorden under eller hvordan? :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Er alle ænder vand-svin???
« Svar #20 Dato: 29 Juli , 2011, 08:45 »
vi har gravet et bassin til dem i indhegningen og lagt bassinfolie i. Det er dybt nok til en undervandssvømmetur. Vi bor på en bakketop, så af med vandet skal vi nok komme. Vores ænder laver også de der sindssyge huller i græsset, så vi er glade for de har fået deres eget sted og ikke længere er en del af baghavedekorationen - nu er de bare hyggelig baggrundslyd :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Er alle ænder vand-svin???
« Svar #21 Dato: 29 Juli , 2011, 14:49 »
Jeg har ikke ænder mere, men mine gæs har sådan en på græsplænen, den bliver tømt ved at jg vender bunden i vejret på den ud i græsset, flyttet og fyldt igen. om vinteren står den på gårdspladsen og bliver tømt for is og hældt varmt vand i  ;D kun 1 gang om dagen max
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Er alle ænder vand-svin???
« Svar #22 Dato: 29 Juli , 2011, 15:06 »
Jeg bruger en "kælderpumpe" til at pumpe det meste af vandet væk med. Det havner så forskellige steder, alt efter hvad der trænger til vand. Når karret næsten er tomt, så vender jeg det på hovedet.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Er alle ænder vand-svin???
« Svar #23 Dato: 29 Juli , 2011, 19:36 »
Julie@ Kan bassinfolien holde til ændernes kløer?
Vi har talt om at lave "en havedam " til ænderne - netop med bassinfolie i, men har været bange for om moskusændernes kløer ville skære hul i folien?

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Er alle ænder vand-svin???
« Svar #24 Dato: 30 Juli , 2011, 22:31 »
jeg fik at vide da jeg snakkede med en der solgte folie at ænderne nok ville rive hul i. de har også nogle sylespidse kløer har jeg erfaret. (når der skal ringe på bla.)


jeg har selv haft noget tyk plastik liggende (det som bruges som dampspærre til vægge i huse, lagt dobbelt) som folie, og det holdte faktisk et par måneder til de fik revet hul. eneste ulempe er at det er meget glat så de har svært ved at komme op.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.