Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Indhegning til gæs  (Læst 15988 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Farmen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 82
Sv: Indhegning til gæs
« Svar #15 Dato: 17 April , 2011, 19:49 »
Hej..
Jeg hopper lige med på tråden. Er selv ved at lave en indhegning på ca. 800 m2. Jeg har sat pæle hele vejen rundt. Hegnet bliver ca. 180 cm højt, når det bliver færdigt. Nederst skal der være kyllingenet på 90 cm. og øverst sort havehegn. Udvendigt på hegnet sætter jeg 2 tråde med strøm. En i 5 cm og en i ca. 15-20 cm. over jorden. Det skulle gerne kunne holde mikkel ude. :)

PS: er der nogen der har et godt fif til at få det f..... kyllingenet lige. Det buler og svejer. Uanset hvor meget jeg spænder det op. Har set en masse andre indhegninger hvor det bare er stramt og fint. HELP!!!
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

1,1 bronze kalkuner, 2 gaser gammel dansk landrace, 0,4 hvide gæs, 2,5 moskusænder, 0,2 hvid landrace and, 1,2,1 Bennets kænguruer og 2 fantastiske døtre på 1,5 og 3 år:).

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Indhegning til gæs
« Svar #16 Dato: 17 April , 2011, 20:00 »

PS: er der nogen der har et godt fif til at få det f..... kyllingenet lige. Det buler og svejer. Uanset hvor meget jeg spænder det op. Har set en masse andre indhegninger hvor det bare er stramt og fint. HELP!!!

En alm hegnstråd i top og bund kan klare jobbet  /o Så er det meget nemmere at få hegnet strammet ordentligt op. Du kan binde den fast til kyllingenettet med strips eller lign.
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Indhegning til gæs
« Svar #17 Dato: 17 April , 2011, 20:54 »
Jeg har planer om at holde gæs og mulardænder sammen på en stor plæne (vel 500 m2) der er krat på tre sider som jeg egentlig "bare" havde tænkt at sætte noget alm. havehegn op bagved, den sidste side vender ud mod vejen og er helt åben, her er jeg også lidt i vildrede, for det må jo også gerne være bare lidt pænt ;) overvejer et træhegn (som på hestemarker) og så med en strømførende tråd eller to... vel det være nok til også at holde ænderne inde?
der er jo lige ræven som jeg ikke ved om findes der hvor vi flytter hen, men det gør den jo nok... gæs og ænder kommer først på marken når de er godt store, som små skal de i hundegård :D

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Farmen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 82
Sv: Indhegning til gæs
« Svar #19 Dato: 17 April , 2011, 21:01 »
Hej Vipse. tusind tak for dit svar /o. Skal prøve det imorgen. Vil jo gerne have at de er lidt pænt at se på :D
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

1,1 bronze kalkuner, 2 gaser gammel dansk landrace, 0,4 hvide gæs, 2,5 moskusænder, 0,2 hvid landrace and, 1,2,1 Bennets kænguruer og 2 fantastiske døtre på 1,5 og 3 år:).

Offline hestelone

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Indhegning til gæs
« Svar #20 Dato: 17 April , 2011, 21:28 »
Alletiders - tak for det med hegnet med strøm i til ca halv pris. Mon det er samme kvalitet?
 :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Indhegning til gæs
« Svar #21 Dato: 17 April , 2011, 22:09 »
Velkommen på forum, Jacob :D
Held og lykke med at holde gæs.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline lars beck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 209
Sv: Indhegning til gæs
« Svar #22 Dato: 18 April , 2011, 22:32 »
Mine gæs, gæslinge, ænder og ællinger går ude året rundt i en indhegning som ikke er højere end 120 cm. - hvilket en ræv sagtens kan hoppe over.

Jeg har så gjort det, at de strømførende tråde er trukket ca. 40 cm. ud fra hegnet og jeg har monteret tre tråde i 15 - 30 og 45 cm højde. Efter den kombination har jeg ikke mistet en and  ;)
Lars

Offline Farmen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 82
Sv: Indhegning til gæs
« Svar #23 Dato: 20 April , 2011, 09:31 »
Til Lars.
Det lyder som en god ide med 3 tråde lodret og ca. 40 cm fra hegnet. Så kan Mikkel heller ikke kravle over.. Tror sgu jeg smider en ekstra tråd på.
Ville være for surt at komme til en slagmark om morgenen. Så hellere en tråd for meget.. ;)
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

1,1 bronze kalkuner, 2 gaser gammel dansk landrace, 0,4 hvide gæs, 2,5 moskusænder, 0,2 hvid landrace and, 1,2,1 Bennets kænguruer og 2 fantastiske døtre på 1,5 og 3 år:).