Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: canadagæs?  (Læst 3912 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Janni Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
canadagæs?
« Dato: 05 Maj , 2008, 14:19 »
jeg svømmer over med spørgsmål gør jeg  ;)
efter at have forsøg en søgning her og på google kan jeg konstatere at det åbenbart er en vildgås? er det normalt at den krydser med en alm landgås? er der nogen der har erfaring med opdræt? hvordan er den af sind? hvad kan jeg forvente mig af blandingen?


På forhånd tak!
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: canadagæs?
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2008, 16:26 »
Hej


Canada gæs findes vildt i danmark og det meste af norden hvor de er meget udbred, de stammer oprindelig fra Canada men blev sat ud i sverige til jagt, det samme i England hvor de er blevet en plage.

De findes også i fangeskab i DK i to størrelser har jeg set på en udstillinger for år tilbage, så om der findess nogle i dag ved jeg ikke men prøv at søg i Den blå avis.

De kan være lidt tossede når de har unger, jeg har set dem angribe hund og mennesker der kom for tæt på deres rede.

Tommy

Offline HanneJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
    • MinVenKatten
Sv: canadagæs?
« Svar #2 Dato: 07 Maj , 2008, 08:37 »
Psst - det kan de almindelige gæs også finde på.....Ve den der generer gåsen Gurli´s æg og/eller de ællinger (fra vor moskusand) som forhåbentlig snart kommer...så skal man lige tænke lidt over hvor tæt man går på...

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: canadagæs?
« Svar #3 Dato: 07 Maj , 2008, 08:42 »
ihhh Du godeste,,,, Min Mibbe forsvare sit domæne og sin rede med sprutten og hvæsen, og i går troede jeg hun ville koge over, for min datters lille pony fik lov at gå løs i haven, og den stak hele hovedet ind for at se til gåsen,,,, Og Mibbe var ikke til visit, hun vil kun tale og kæles med af Rene', og ikke prustes på af en hest. ;D ;D ;D ;D sikke et spetakkel, men jeg er sikker på at alle gæs uanset race passer godt på sin rede.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Janni Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
Sv: canadagæs?
« Svar #4 Dato: 07 Maj , 2008, 09:39 »
Jeg glæder mig helt til at se hvilke aftegninger der kommer på den :D Den har rettet sig helt nu og futter lystigt rundt i hælene på mig når den er ude af sin kasse ;)
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have