Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bell mistede sit føl.  (Læst 10803 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
  • høns
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #15 Dato: 02 Juni , 2012, 09:38 »
Bell har det bedre i dag. Dyrlægen kom i går kl 23.30 og ga hende mere smertestillende, hun er hævet op flere steder på kroppen, af de slag hun har fået da hun har smidt sig. Vi talte lidt om om jeg kunne have handlet anderledes og ja måske kunne vi ha fået føllet før ud hvis jeg havde tilset hende inden jeg var gået i seng, men igen, der var hun måske ikke engang givet tegn på foling. Føllet havde nok haft en defekt når det ikke var i stand til at rette hoved op. Så jeg må prøvet at få de tanker ud af hoved, det er ikke alt der skal overleve. Bell havde være død, hvis det ikke var for os/mig. Hun er en sej dame, viser sjælden tegn på smerte. Selv i går kunne hun knapt nok gå op til stalden eller rejse sig.
Men jeg fik den bedste velkomst hilsen da jeg åbnede stalddøren i morgen, hun stod op og der kom den velkendte brumme.. hej mor jeg står lige her og venter på min godbid ;-) bedre lørdag kan ikke fåes .
 Og tak for de dejlige hilsner vi har fået, det varmer rigtig meget.

karina dj

  • Gæst
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #16 Dato: 02 Juni , 2012, 11:26 »
Tillykke Malena! Det går fremad *p

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #17 Dato: 02 Juni , 2012, 14:36 »
hejsa.
Åh hvor er det altså bare trist med det føl. Men dejligt at høre at bell har det bedre. Knus til jer begge. jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #18 Dato: 02 Juni , 2012, 14:51 »
Sikke en trist historie, Malena *l

Men alligevel med en dejlig slutning! Jeg håber hun slipper uden mén *k
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #19 Dato: 02 Juni , 2012, 21:58 »
Glad for at høre at din Bell ser ud til at være på rette vej. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #20 Dato: 03 Juni , 2012, 20:53 »
Hvor er det godt at det går fremad for Bell, så er der jo lys forude, jeg tænkte hvor forfærdeligt det ville være hvis det var gået værre...  /o til dig og Bell
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Cartouche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #21 Dato: 03 Juni , 2012, 21:38 »
Det gør mig utrolig ondt på dine vegne. Stakkels dig når i har gået og ventet på føl. Stakkels Bell at hun har mistet sit føl. Men hvor er det godt hun har det bedre nu. Du kan ikke bebrejde dig selv. Shit happens. Nogle gange er der ikke logik eller retfærdighed til.
Det vigtigste er at Bell overlevede og har det bedre. Det er den tanke du skal holde fast i. Det andet kan du ikke ændre.
De varmeste tanker og trøst til jer. Giv Bell et ekstra æble fra mig, for det fortjener hun.
 *b *b *b *t *t *t

Offline Malena

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
  • høns
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #22 Dato: 05 Juni , 2012, 08:38 »
Jeg er utrolig glad for alle de hilsener som er kommet i denne svære tid (og så er det "bare" en pony ! ) Bell har det meget bedre, hævelsen er faldet bag til, men de slag hun har fået på kroppen er der stadigvæk. I dag har hun fået vokspropper og yveret er stort, meget mærkeligt, men det bekræfter måske lidt min mistanke til at hun ikke skulle have haft folet  torsdags nat. Jeg der i mod har det elendigt, føler at jeg har svigtet og ikke fuldt ordenligt op, burde have tjekket torsdag aften, så den er svær. Tuder et par gange om dagen, og det bliver ved med at køre som en film i hoved, små detaljer kommer op hele tiden, hvorfor ? Jeg synes ellers jeg har prøvet lidt af det hele og er normalt en stærk person, så hvorfor er dette så svært.
Håber Roskilde dyreskue kan få tankerne lidt væk, jeg skal køre med i Koiers store køreshow alle dage, det har jeg aldrig prøvet før og hønsene skal udstilles! Og jeg har fået 12 sorte og hvide engelske araucaner kyllinger i dag ud af 12, jeg burde være glad.

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #23 Dato: 05 Juni , 2012, 09:40 »
Hvor er det dejligt at høre det går fremad med Bell, det glæder mig meget at hun i det mindste kommer sig midt i al det triste med føllet. Og Malene der er ikke noget som hedder "bare en pony eller "bare" én høne her på forum  :) Vi har alle en masse dyr som vi holder af og er kede af når de er syge eller når vi mister dem.

Jeg kan sagtens forstå at du har det rigtig skidt og hvis det kører som en film oppe i dit hoved. Vi har også stået i mange situationer med dyrene hvor man nærmest er i chok bagefter og ikke mindst hvor man tænker om man kunne have gjort tingene anderledes. Jeg tror ikke du kunne have handlet anderledes og i de tilfælde vi kender til der ligner det du har stået i, der var det sort uheld som ikke kunne have været forhindret.

Pøj pøj både med Bell og med Roskilde

Mange Hilsner fra Majbritt
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #24 Dato: 05 Juni , 2012, 12:29 »
Nu kan det da godt være at jeg er helt ude i skoven, men når nu hun sætter vokspropper og sætte yver til, er du så helt sikker på at der faktisk ikke er et føl mere i hende ??

Jeg håber at dyrlægen har været oppe og føle hende ordentligt efter, men det må jeg tro,,,, så det er nok ikke tilfældet, men bare en tanke der lige nagede mig
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #25 Dato: 05 Juni , 2012, 12:41 »
Jeg havde lidt samme tanke Ina - men håber og tror at dyrlægen har gjort sit arbejde godt, så hun dermed er checket grundigt igennem, men må tilstå at beskrivelsen også nagede mig lidt
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Malena

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
  • høns
Sv: Bell mistede sit føl.
« Svar #26 Dato: 05 Juni , 2012, 18:12 »
Jeg kan jo ikke sige det 100 %. Men hun er også blevet scannet i starten og der var kun 1. Med alt den rumsteren dyrlægen havde inden i hende for at rette forbene ud, burde han jo har mærket et føl mere  ??? Jeg har nævnt det for dyrlægen i morges og han sagde det var normalt. Jeg drømte også om at der var en ekstra, som stod og græssede når jeg kom ud, men det er desværre ønsketænkning  :-[