Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: så gik det galt. piv piv  (Læst 11380 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BittenS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 46
så gik det galt. piv piv
« Dato: 24 Januar , 2011, 18:49 »
Så skete det er ikke skulle ske vores 2 han hunde gik amok på hinanden :( så nu bliver Rottweileren aflivet . åh hvor er det uretfærdigt. men hvem går det ud over næste gang ??? . rottweileren er meget domineren og nu blev det for meget for vores ellers så rolige blandings hund.nu han har været på dyrehospitalet og han er bidt i begge forben og kommen på en masse piller og rottweileren lever i sidste døgn jeg tør simpelhen ikke stole på ham mere .  :'(

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2011, 18:51 »
Nej hvor trist, men jeg tror du har truffet det rigtige valg *t
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #2 Dato: 24 Januar , 2011, 18:53 »
Det er rigtig hårdt, jeg har selv stået med en utilregnelig hanhund.... trist... men fornuftig beslutning..tror jeg ud fra din korte beskrivelse
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tommy L Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #3 Dato: 24 Januar , 2011, 18:59 »
øv øv men tror det er den rigtige beslutning  *t
har en bekendt vis rottweiler pludselig blev undskabsfuld og bed en person som ellers var kommet ofte i hjemmet .inden det skete har den aldrig været agrasiv tværtimod .
men det er en hård beslutning  :'(
M.V.H Tommy
 0.4 vorwerk  0.1 rir
 1.4 kobberfarvet maran  0.1 blomsterhøns 0.2 hvide æglæger  1.1 engelske araucana  1.0 hund kooiker  2.1 børn  0.1 kone

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #4 Dato: 24 Januar , 2011, 19:56 »
kom det ud af det blå?
eller havde den ene noget den anden ville "låne"

jeg vil lige påpege det er yderst sjældent det kommer ud af det blå hvis det er 2 hunde der har levet sammen i længere tid(år)
jeg er selv opvokset med schæferkennel og vi har ikke i de 20år vi har haft de hunde kunnet sige det kom ud af det blå vi har altid kunnet finde tricker-effekten.

men det ER fandme surt og skal den lange vej til dyrlæge. og sikkert også den rigtige.
vi hved jo alle hvor lidt der skal til før det laver overskrifter.... desvære
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #5 Dato: 24 Januar , 2011, 20:03 »
Har også 2 hanhunde, og de "slås" da indimellem, men kun hvis Balder har taget noget af Pluto's så får han en "røvfuld". Det skal siges at Balder er sidst ankommet og at Pluto er herre i huset.
Den eneste gang der skete noget var da vi forsøgte at trække Pluto væk fra Jeppe (-den hund som min datter har taget med sig til Århus). Pluto's ene hjørne tand fik lavet en flænge på ham som måtte syes, men ellers er der aldrig sket noget. Tror faktisk ikke der ville være sket noget hvis ikke vi havde blandet os.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #6 Dato: 24 Januar , 2011, 20:50 »
Det gør mig ondt at høre Bitten, for jeg ved hvor glad du er for ham. Men forstår godt din beslutning.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #7 Dato: 24 Januar , 2011, 20:52 »
Jeg forstå også din beslutning. Man skal ikke have en hund som man ikke føler man kan stole på.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline BittenS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 46
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #8 Dato: 24 Januar , 2011, 21:24 »
tak for alle de søde ord . bulder (rottweiler)har været meget domineren her det sidste stykke tid og rusket Bailey m.m men vi har været ved dyrelægen for at få bulder medicin kastreret ,men tingene er kun bleven værre og nu ender det så i morgen . vi har jo også en søn på 3år som vi skal tænke på ikke kommer til skade. øv øv det ikke gik  :( 

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #9 Dato: 24 Januar , 2011, 21:48 »
Hvor gammel er han?
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #10 Dato: 24 Januar , 2011, 21:54 »
Jamen Bitten da  :'( Det er jeg godt nok ked af at høre....  *t
Det må være en forfærdelig beslutning at skulle tage, men jo nok den rigtige - der er jo også en guldklump at tage hensyn til. Men alligevel må det ikke være nemt  <W
Kæmpe krammer fra os alle i Klakring  *b
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #11 Dato: 24 Januar , 2011, 22:37 »
Bitten

Jeg føler med dig. *t *l

Jeg var igennem samme tur for ca 3 år siden, hvor jeg måtte lade en 2 år gammel Grand Danois tæve aflive. Og det kom ud af det blå - hun havde levet sammen med en Westie han i næsten 2 år (og 5 katte)uden nogen form for problemer. Men i løbet af ca 14 dage oplevede vi 3 gange at hun pludselig tændte af og var klar til at dræbe Westien. Havde vi ikke grebet håndfast ind er jeg sikker på at den var blevet slået ihjel.
Første udfald kom i forbindelse med fodring, så det tillagde vi egentlig ikke så megen vægt.
Næste udfald kom efter de havde været ude på gårdspladsen. Westien, med et stort ego som sådan nogen har, ville gå først op ad trappen da jeg skulle lukke dem ind. BANG - så sad GD-en i nakken på ham. Ikke så godt, men vi ved ikke om han havde provokeret hende inden vi lukkede dem ind.
Tredje, og sidste, udfald kom fuldstændig umotiveret/uprovokeret. Hundene var i vores nærhed, så vi vidste med sikkerhed at der ikke havde været nogen skærmysler inden udfaldet.

Næste dag blev min elskede tigerstribede GD tæve taget til dyrlægen, og sov kort tid efter stille ind.

Jeg får sgu stadig en klump i halsen og tårer i øjnene når jeg sidder og skriver dette. Det var hårdt. Jeg holdt virkelig af hende, men der var ikke andre løsninger. Hun havde helt klart en brist i hovedet. Så vi turde ikke beholde hende. Tænk hvis hun forgreb sig på et barn/menneske.

Men jeg har GD igen som mange nok husker. Og denne 'blue merle' han er god som dagen er lang, og som GD's er flest. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #12 Dato: 24 Januar , 2011, 22:43 »
Det er egentlig "sjovt" du skriver westi, for Jeppe er halv westi og hvis han er "hjemme" på besøg så er der også øretæve i farvandet.
Men det der er mærkeligt er at Pluto, som er den som godt kan udele "øretæver", ikke går på Jeppe men på Balder, vores anden store hund. Men er Jeppe her ikke, så leger de 2 store bare så godt sammen.
Om det er Jeppes gøen som tænder ham hved vi ikke men det tror vi, for Jeppe gør jo netop meget da han er westi-blanding.
Men Jeppe er flyttet med min datter til Århus så der er nu ro på igen hjemme hos os.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #13 Dato: 24 Januar , 2011, 23:14 »
Jeg oplever også at Westi-en kan være god til at gejle en situation op ved sin gøen.

Vi har ofte besøg i weekends af vore børn, hvor de har deres hunde med. En Alaskan Malamute og 2 Cavalier xxxx, husker ikke lige navnet. Og her står Westi-en ofte på sidelinien og gør når de andre begynder at lege.

Noget tilsvarende oplever jeg hvis jeg tager begge hunde med i en af de nærliggende 'hundeskove'. Westi-en står og ser på og gør ad de andre hunde når de fjoller rundt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: så gik det galt. piv piv
« Svar #14 Dato: 25 Januar , 2011, 00:13 »
@ Pilegården. Min nabo har en GD hanhund i blå. Den hedder "Lillebror" og er dobbelt så stor som nabokonen, men den er god som dagen er lang. De har lige været på besøg i dag til kaffe og hønsekig. Den elsker at stå og kigge på mine høns, men når den får at vide at "det er mors høns", så kunne den ikke drømme om at gøre dem noget. Jeg har ALDRIG oplevet så velopdragen en hund, og så er farven bare så smuk. Og så er Lillebror dybt forelsket i mig, for når jeg koger oksekødssuppe så får han benene bagefter. Jeg har sagt til Per at han skal passe på, for der er en med smukke brune øjne der sender mig de mest forelskede blikke.  ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)