Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hundefoder  (Læst 11500 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
hundefoder
« Dato: 19 Januar , 2011, 22:03 »
Er der nogen herinde der har prøvet møllerens hundefoder? Vil mægtig gerne have en vurdering fra jer der har  /o På forhånd tak.
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: hundefoder
« Svar #1 Dato: 19 Januar , 2011, 22:15 »
Nope - men mine katte trives fint på Møllerens kattemad  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: hundefoder
« Svar #2 Dato: 19 Januar , 2011, 22:43 »
Det har jeg og er fuldt ud tilfreds.
Men nu fik jeg også en rigtig god gennemgang af det forskellige foder og kun fordi jeg forklarede at min hund har det med at tabe sig bare han tænker på at løbe en tur, fik jeg lov til at købe et foder som kun var til "brugs"hunde, altså hunde med VIRKELIG krudt i røven.
Siden tabte han sig ikke et gram. Men min "foder-pusher" er også af den gamle skole... /o
I dag blander jeg mit eget og det trives han heldigvis lige så fint på.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: hundefoder
« Svar #3 Dato: 20 Januar , 2011, 08:41 »
Altfor meget afførring, og nogle havde tendens til at spise sin egen lort noget som tyder på at der kommer mange næringsstoffer ud igen!
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: hundefoder
« Svar #4 Dato: 20 Januar , 2011, 09:25 »
Har ingen erfaring med det nævnte foder... men kan anbefale dig at kigge på www.gilpa.dk super godt hundefoder, ved køb over 300kr (tror jeg nok det er?) så er det leveret ved døren uden beregning /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: hundefoder
« Svar #5 Dato: 20 Januar , 2011, 09:28 »
Har ingen erfaring med det nævnte foder... men kan anbefale dig at kigge på www.gilpa.dk super godt hundefoder, ved køb over 300kr (tror jeg nok det er?) så er det leveret ved døren uden beregning /o

Ja det foder brugte vi og et stykke tid...ok foder! MEn de som sælger billig er ofte til de som kan købe op store partier,
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: hundefoder
« Svar #6 Dato: 20 Januar , 2011, 14:39 »
hmm, der er åbenbart forskellige meninger - så det må jo komme an på en prøve  ;) Vores hund har altid fået foder fra Olivers leveret direkte til døren. Han er glad for det, men hold ferie hvor er det dyrt...... Og så var det jeg fandt ud af at man også kunne købe møllerens hundefoder (køber i forvejen møllerens til hønsene). Vores hanhund har altid været meget meget slank, og i sommers blev han kastreret i en alder af 4 år, så har været lidt spændt på at se hvordan vægten ville arte sig. Der er måske kommet lidt mere på sidebenene, men nu ser han egentlig bare mere normal ud. Han er stadig en flot slank hund. Han har altid mad stående fremme, helt fra hvalp har det været sådan - han doserer selv mængderne  /o I foråret prøvede jeg noget andet foder, men i løbet af 2 måneder var hans pels MEGET mat og han var blevet undervægtig - og så har jeg faktisk ikke rigtig turde at prøvet på noget andet. Så snart vi gik tilbage til Olivers, blev pelsen flot blank, og han tog kiloene på igen :)
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: hundefoder
« Svar #7 Dato: 20 Januar , 2011, 14:48 »
Tror ikke umiddelbart vi lige har prøvet Møllerens, men vi prøvede noget andet billigere, end det sædvanlige, før jul, som minder rigtig meget om Møllerens. Og er enig med Loppe der: alt for meget afføring. Så nu er vi tilbage på det vi plejer. Det koster ca. det samme som Olivers, og vores hunde fungerer rigtig godt på det.
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: hundefoder
« Svar #8 Dato: 20 Januar , 2011, 14:55 »
Og hvad plejer du at bruge?
Mvh Marianne

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: hundefoder
« Svar #9 Dato: 20 Januar , 2011, 14:59 »
hej
Jeg avler New Foundlænder altså meget store hunde og bruger Aldis ALNUTRA 28kr. for 3kg,og er meget meget tilfreds prøv det.
mvh Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: hundefoder
« Svar #10 Dato: 20 Januar , 2011, 15:23 »
Hej. Det med foder til hunde er en jungle.

Når min ældste hund, var hvalp, fodrede jeg med Møllerens. Som tidligere sagt. Det kom rigtig meget ud af bagvejen.

Når jeg så uddannede mig til hundetræner, studerede jeg også hundefoder. Jeg har prøvet mange forskellige foder bagefter. Olivers, Regal, Royal Canin mv.
En ting er helt sikkert:
Læs indholdsdeklarationen: Det der står øverst, er det mest af osv.
Møllerens indeholder meget kornprodukter. Det kan hunde ikke fordøje. Deraf al afføring. De fleste foder indeholder massevis av biprodukter. Heller ikke noget og prale af.
Hunde kan godt udvikle allergi over for særlig kornprodukter.

I de sidste par år, har jeg brugt Kingsmoor. Har aldrig haft en mere harmonisk og velfungerende hund end nu. Det kan anbefales til 100%.
Prisen er godt nok ca. kr. 400,-, men min hund hund på 22,5 kg., skal bare spise ca. 190 gr. om dagen. Når jeg brugte Møllerens, skulle hun have over 300 gr. om dagen, for at holde sin vægt.

Se mere på: www.kingsmoor.dk

Hilsen Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: hundefoder
« Svar #11 Dato: 20 Januar , 2011, 20:29 »
Noget hundefoder ryger lige igennem hunden deraf meget afføring.
Men at hunden æder det igen har intet med at den mangler noget. Det er oftere fordi noget foder stadig lugter af "mad" selv om det er kommet igennem en gang samt dårlig opdragelse af hunden. ;)
Mine forældre brugte eukanuba da de havde kennel senere royal canin
Det var dem der var bedst resultat med.
De prøvede også noget ris/tørret majs og ærte noget men det kunne de ikke optage og der kom meget retur på græsset :P
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: hundefoder
« Svar #12 Dato: 20 Januar , 2011, 21:02 »
Har ingen erfaring med det nævnte foder... men kan anbefale dig at kigge på www.gilpa.dk super godt hundefoder, ved køb over 300kr (tror jeg nok det er?) så er det leveret ved døren uden beregning /o
ditto her, gilpa kennel koster 268 for 15 kg og ved bestilling over en vis beløb leverer de gratis, vi har 2 labradorer og  det er det vi vil holde os til. Har prøvet royal canin og eukanuba kan ummidelbart ikke se forskel  på hunden- kun i pengepungen :D
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: hundefoder
« Svar #13 Dato: 21 Januar , 2011, 07:00 »
Der er jo det med hundefoder, at der ofte er en del religion blandet ind i det - også fra sælgerens side..
Som veterinærsygeplejerske ser man jo rigtig mange hunde - på rigtig meget forskelligt foder - og det eneste jeg har fået ud af det, er at konstatere, at nogle hunde trives fantastisk på foder, som andre hunde ikke kan trives med. (Allergi fraregnet.)
Der er vel forskel på, hvad de individuelt har brug for - eller kan overleve på - ligesom der er med os mennesker.

Jeg har både set hunde, der trives okay på Møllerens og nogen, der bestemt ikke gjorde.

Jeg vil godt tilslutte mig Psycho: Læs varedeklarationen!
I de billige fodere er der som oftest utroligt meget korn.
Animalske biprodukter kan være utrolig mange ting.. alt fra "rigtig" kød, der er skåret fra til hønsehoveder og fødder.. (Ved godt, hvad jeg tror, det som regel er..)

Det handler jo også om, hvad man rent personligt synes ens bedste ven skal leve af.. og om hvad man har råd til
(Og i grelle tilfælde om man overhovedet har råd til at ha' hund. Min allergi-ramte bernersennen æder jo f.... hurtigt for næsten 1.000 kr på en måned)

Offline BittenS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 46
Sv: hundefoder
« Svar #14 Dato: 21 Januar , 2011, 10:16 »
hej  *h
vi har også brugt olivers men ja det er dyrt, så vi har prøvet lidt forskelligt bla fra aldi men det var vi ikke tilfredse med så vi tilsidst fra bilka noget der hedder Bastian hunde foder det fungere fint ,men de får dog stadig olie fra olivers til deres led. deres pels er også super lækker :)